کد خبر: ۷۱۸۳۷۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸

با این مواد غذایی روند پیر شدن را معکوس کنید

رژیم غذایی غنی از سبزیجات برگ‌دار، جوانه‌ها، انواع توت‌ها و کلم می‌تواند سن بیولوژیکی و روند پیر شدن در افراد میانسال را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.
با این مواد غذایی روند پیر شدن را معکوس کنید
آفتاب‌‌نیوز :

با مصرف این مواد غذایی می توانید روند پیر شدن خود را معکوس کرده و تنها ظرف مدت هشت هفته سه سال جوان تر به نظر برسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ رژیم غذایی مناسب می‌تواند باعث جوان‌تر به نظر رسیدن افراد و کند شدن روند پیری آنان شود.

روزنامه "سان" می‌نویسد: رژیم غذایی غنی از سبزیجات برگ‌دار، جوانه‌ها، انواع توت‌ها و کلم می‌تواند سن بیولوژیکی و روند پیر شدن در افراد میانسال را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

انستیتو پزشکی کاربردی واشنگتن در بررسی‌ای درباره تاثیر تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی اشاره می‌کند که مصرف کلم پیچ و اسفناج برای جوان ماندن افراد از اهمیت بالایی برخوردارند؛ چرا که حاوی مقادیر زیاد فولات و سایر مواد مغذی هستند.

مصرف روزانه سبزیجات برگ‌دار نیز به طور قابل توجهی باعث کندتر شدن روند پیر شدن افراد می‌شود.

همچنین، انواع قارچ‌ها نیز از پیر شدن بیولوژیک سریع سلول‌ها جلوگیری می‌کنند چرا که حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان هستند و به مقابله با علائم پیری کمک می‌کنند.

کورکومین موجود در ادویه زردچوبه باعث تقویت بدن می‌شود و حاوی مواد مغذی‌ای است که به بدن کمک می‌کنند تا روند پیر شدن سلول‌ها کاهش یابند.

همچنین، مصرف چای سبز را فراموش نکنید.

مصرف گوجه فرنگی نیز برای جلوگیری از پیر شدن پوست موثر است؛ چرا که منبعی غنی از لوتئین، کاروتنوئیدی حاوی آنتی اکسیدان است که تاثیر زیادی بر سن بیولوژیکی ما دارد. ترکیب آنتی اکسیدانی لیکوپن در گوجه فرنگی که باعث قرمزی رنگ آن شده نیز با جلوگیری از پیر شدن پوست در ارتباط است.

فلفل و انگور از دیگر منابع مناسب حاوی لوتئین هستند. از رزماری حتی در مقادیر کم به عنوان چاشنی ماهی و مرغ استفاده کنید؛ چرا که مقادیر کم آن نیز می‌تواند باعث ایجاد توازن و تعادل در ژن‌ها شود.

سیر برای داشتن روده‌ای سالم، ماده‌ای موثر است. سیر، پیاز و تره فرنگی از مواد مهم پروبیوتیک هستند که به ایجاد محیطی سالم در روده کمک می‌کنند.

سیب را برای جلوگیری از پیر شدن فراموش نکنید؛ چرا که منبعی غنی از کوئرستین و سایر پلی فنول‌ها است که به تنظیم بیان ژنتیکی ما کمک کرده و روند پیری را معکوس می‌کنند.

از میوه‌های دارای خاصیت مشابه می‌توان به شاه توت، آووکادو، انار و نارنگی اشاره کرد. از تخم مرغ برای حفاظت از سلول‌ها استفاده کنید؛ چرا که منبعی غنی از کولین است و تولید آن توسط بدن بسیار دشوار است و باعث عملکرد بهینه سلول‌ها و دی ان ای می‌شود. کولین برای ساخت غشای سلولی نیز مفید است.

توت را در رژیم غذایی خود قرار دهید چرا که منبعی غنی از آنتوسیانین و آنتی اکسیدان‌هایی است که باعث جلوگیری از آسیب متابولیک مربوط به سن می‌شوند.

سبزیجاتی چون کلم بروکلی، گل کلم حاوی ترکیبات ضد التهابی و پیشگیری‌کننده از سرطان هستند. تربچه و شلغم نیز خواص مشابهی دارند.

بیشتر آجیل‌ها و دانه‌ها مفید هستند اما دانه کدو تنبل، دانه کنجد و تخمه آفتابگردان همگی سرشار از مواد مغذی و معکوس‌کننده روند پیری هستند. این دانه‌ها حاوی چربی‌های امگا ۳ و ویتامین‌های گروه ب و آنتی اکسیدان‌ها هستند.

اگر خواستار عروقی سالم هستید از چغندر که حاوی پتاسیم، سدیم، فسفر، کلیسم، منیزیم، مس، آهن، روی و منگنز است استفاده کنید. چغندر همچنین غنی از نیترات‌های غیر آلی است که در بدن به اکسید نیتریک تبدیل شده و باعث تنظیم وضعیت سلامت مغز و رگ‌های خونی می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
4
22
شماها با کاراتون ملت رو چنان پیر میکنین که اگر تمام این مواد رو هر روزم بخوریم فایده ای نداره...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
اگر مطالب آفتاب پیرت میکنه پس ما چی که کیهان روزی چند بار ما را تا حد مرگ می بره.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
4
2
درود عالی دقیقا همین طور مطالب عالی بود استفاده کردیدم لذت بردیم
طیبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
1
6
همه نمی تونند این مواد تهیه کنند مثل ما که سالی یه بار پسته نمی تونیم بخریم یا موز میشه خرید ....آهای مسئولین جواب این ملت کی میخواد بده
یک زن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
1
3
اینا برا از ما بهترونه نه ما ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین