کد خبر: ۶۹۹۹۸۲
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷

۱۰ راه طبیعی و خانگی درمان جوش صورت

اگر با جوش مواجه شده‌اید نگران نباشید؛ در بسیاری از نوجوانان و زنانی که یائسه می‌شوند جوش بروز می‌کند.
۱۰ راه طبیعی و خانگی درمان جوش صورت
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت- جوش‌ها هنگامی بروز می‌کنند که تعادل هورمونی بدن تغییر کند، در آن صورت غدد چربی بیشتری از حالت معمول تولید می‌کنند که باعث مسدود شدن منافذ پوست می‌شود؛ همین موضوع اجازه می‌دهد تا باکتری‌ها رشد کرده و جوش نمایان شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در ادامه به معرفی راه‌های طبیعی و خانگی و بدون نیاز به دارو‌های شیمیایی برای برطرف کردن جوش می‌پردازیم:

۱- آلوئه ورا

ضد التهاب و ضد باکتریال است و می‌تواند ابزار مناسبی برای درمان جوش باشد. می‌توانید دو تا سه بار در روز ژل آلوئه ورا را روی جوش مالیده و اجازه دهید ۳۰ دقیقه روی آن باقی بماند.

۲- لیموترش

لیموترش به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می‌کند و با حذف سلول‌های مرده پوست به تقویت سلول‌های جوان پوست کمک می‌کند. آب لیموترش تازه را روی جوش مالیده و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه روی جوش بماند. می‌توان از ترکیب لیموترش با عسل نیز برای این کار استفاده کرد.

۳- روغن نارگیل

منبعی غنی از ویتامین E و اسید‌های چرب محسوب می‌شود. به مدت ۱۰ دقیقه آن را روی جوش ماساژ داده و پس از یک ساعت محل مورد نظر را با آب گرم بشوئید.

۴- روغن ویتامین E

ویتامین E به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی به ترمیم پوست کمک می‌کند و می‌توان آن را به صورت ژل یا مستقیما به شکل روغنی دو تا سه بار در روز بر روی پوست مالید.

۵- جوش شیرین

جوش شیرین به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل کرده و به حدف جوش کمک می‌کند. ترکیب آن با آب را روی پوست بمالید.

۶- سرکه سیب

سرکه سیب به روشن‌سازی پوست کمک می‌کند و باعث تحریک ساخت کلاژن، ترمیم پوست و حذف سلول‌های مرده پوست می‌شود. به مدت ۵ دقیقه سرکه سیب را روی پوست مالیده و حفظ کنید.

۵- کره کاکائو

کره کاکائو به عنوان مرطوب‌کننده پوست عمل می‌کند و به راحتی جذب پوست شده و به احیای رشد بافت‌ها و کاهش جوش کمک می‌کند. مقدار کمی از کره کاکائو را روی جوش ماساژ دهید.

۷- زردچوبه

کورکومین عنصر فعال در زردچوبه است که خاصیت ضدالتهابی دارد. ترکیب یک قاشق چای‌خوری زردچوبه با لیموترش و مالیدن آن روی جوش می‌تواند موثر باشد.

۸- عسل

دارای خاصیت آنتی‌بیوتیکی است و به درمان جوش و پاکسازی پوست از آن کمک می‌کند. گذاشتن عسل روی جوش به مدت یک شبانه روز مفید است. صبح می‌توانید صورت خود را با آب گرم بشوئید تا عسل پاک شود.

۹- نارون کوهی

دارای خاصیت التیام‌بخشی و ضدالتهابی است و یکی از بهترین درمان‌ها برای رفع جوش محسوب می‌شود؛ باعث کاهش قرمزی پوست می‌شود و می‌تواند رشد باکتری را کاهش دهد. می‌توان آن را به صورت ژل استفاده کرد.

۱۰- روغن گل رز

این روغن خاصیت التیام بخشی دارد و به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند و دارای اسید‌های چرب، ویتامین E و آنتی اکسیدان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین