پایگاه خبری آفتاب
۲۳ /خرداد /۱۴۰۵
Saturday 13 June 2026
کد خبر:۶۹۶۹۳۹
۰۹:۵۲
۱۳۹۹/۱۲/۰۵

افزایش خطر مرگ زودرس با خوردن نان سفید

افزایش خطر مرگ زودرس با خوردن نان سفید
غلات تصفیه شده نان سفید و ماکارونی را شامل می‌شوند که در فرایند درست شدن آن فیبر حذف می‌شود. افرادی که بیش از هفت بخش و وعده غلات تصفیه شده در روز مصرف می‌کنند، ۳۳ درصد بیش از سایرین در معرض ابتلا به عارضه قلبی و ۴۷ درصد بیش‌تر در معرض خطر ابتلا به سکته و مرگ زودرس قرار دارند.
۰۹:۵۲
۱۳۹۹/۱۲/۰۵
به گزارش آفتاب نیوز،

سرویس سلامت- اگر می‌خواهید بیش‌تر عمر کنید مصرف غلات تصفیه شده را کاهش دهید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نتایج پژوهشی تازه نشان می‌دهد که مصرف بیش از هفت بخش و وعده غلات تصفیه شده خطر مرگ زودرس را به میزان ۲۷ درصد افزایش می‌دهد.

غلات تصفیه شده نان سفید و ماکارونی را شامل می‌شوند که در فرایند درست شدن آن فیبر حذف می‌شود. پژوهشگران با بررسی رژیم غذایی ۱۳۷.۱۳۰ نفر در ۲۱ کشور جهان به این نتیجه دست یافته‌اند و مشخص شده افرادی که بیش از هفت بخش و وعده غلات تصفیه شده در روز مصرف می‌کنند، ۳۳ درصد بیش از سایرین در معرض ابتلا به عارضه قلبی و ۴۷ درصد بیش‌تر در معرض خطر ابتلا به سکته و مرگ زودرس قرار دارند.

علت این موضوع حدف فیبر از غلات تصفیه شده است که سبب افزایش سریع قند خون افراد در زمان مصرف می‌شود.

پژوهشگران پیشنهاد می‌کنند به جای غلات تصفیه شده از جایگزین‌هایی، چون برنج قهوه‌ای استفاده شود. پژوهشگران دانشگاه "سایمون فریزر" کانادا این پژوهش را انجام داده‌اند.

گزارش خطا
ارسال پیام
captcha