کد خبر: ۷۲۱۳۰
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۶
اختلاف‌ها ادامه دارد:

بادامچیان: ائتلاف فراگیر، فراگیر نیست

انرژی هسته‌یی منحصر به این دولت نبوده‌است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اسدالله بادامچیان گفت: مصداق یك اصطلاح باید با عنوان آن همخوانی داشته باشد و فراگیر بودن اصولگرایان در "ائتلاف فراگیر اصولگرایان" با مصداق آن همخوانی ندارد.

به گزارش ایسنا، بادامچیان، در بیست و پنجمین نشست اتحادیه انجمن‌های دانشجویان سراسر كشور دفتر تحكیم وحدت (طیف شیراز) كه در دانشكده روانشناسی دانشكده علامه برگزار شده بود، در پاسخ به سوالی در رابطه با این كه انتظار این را نداشتیم كه اصولگرایی در انتخابات مجلس هشتم انشقاق یابد، توضیح داد: فهرست‌ها و لسیت‌های مختلف به معنای انشقاق نیست و در یك انتخابات یك فهرست كلان بیرون می‌آید كه در كنار آن نیز برخی به دلایل مختلف لیست‌های دیگری ارائه می‌دهند. البته باید بگویم ائتلاف فراگیر اصولگرایی اسم مناسبی برای این گروه نیست؛ چراكه به عنوان حقوقی، مصداق یك اصطلاح باید با عنوان آن همخوانی داشته باشد و فراگیر بودن اصولگرایان در این گروه با مصداق آن همخوانی ندارد.

وی همچنین به پرسش دیگری در رابطه با مجلس دوم در بحث نخست‌وزیری و نطق پیش از دستور خود و همچنین جریان 99 نفره آن زمان و مقایسه نطق ایشان با بحث ولایت فقیه با اشاره به شایعه‌سازی‌ها در یك روند سیاسی توضیح داد: بحث پوزه‌بند مربوط به آقای زواره‌ای و بیات است كه مربوط به راهرو‌های مجلس می‌شود و به داخل مجلس كشیده نشده بود. در رابطه با بحث 99 نفر و مساله نخست وزیری موسوی نیز باید بگویم كه در آن زمان امام مصلحت را در نخست وزیری موسوی دانستند اما از طرف دیگر معتقد بودند نمایندگان باید به وظیفه و تكلیف قانونی خود برای رای دادن عمل كنند.

بادامچیان ادامه داد: مصلحت امام و مصلحت مجلس در دو مسیر متفاوت قرار داشت كه باعث می‌شد دو دستگی ایجاد شود. بالاخره 99 نفر رای مخالف و ممتنع دادند كه با صد و خورده‌ای رای موافق موسوی به نخست وزیری رسید. عده‌ای در این میان هیاهو كردند و آن 99 نفر را مخالف نظر امام (ره) معرفی كردند كه علیرغم سخنرانی‌های امام مبنی بر این كه آن‌هایی كه رای مخالف و یا موافق داده‌اند به تكلیف شرعی خود عمل كرده اند همچنان این بحث در محافل سیاسی عنوان می‌شود.

عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی‌ همچنین در رابطه با مشكل تورم توضیح داد: این كه امروز تورم، گرانی و مشكل اشتغال وجود دارد را نیازمند توجیه نمی‌دانم، اما باید چند نكته را برای ایجاد تورم مورد توجه قرار داد كه از آن جمله می‌توان به انقلاب و پیروزی آن، جنگ و تحریم‌های اقتصادی و فشار‌های بین‌المللی اشاره كرد. از طرف دیگر مساله سوء مدیریت و احساسات پاكی كه می‌خواهد كار كند اما راهكار خوب را بلد نیست و همچنین تفكرات فردی را باید مورد توجه قرار داد. باید بدانیم هیچ یك از انسان‌های غیرمعصوم مطلقا سیاه یا سفید نیستند.

بادامچیان در ادامه در پاسخ به پرسشی در رابطه با آن‌چه دفاع سردار جعفری از یك جریان در انتخابات عنوان شد، گفت: سردار جعفری از اصولگرایان دفاع نكرده‌اند بلكه گفته‌اند باید در خدمت جریان اصولگرایی بود.

وی ادامه داد: اگر سپاه به حزب بپیوندد و افراد مختلف آن در حزب‌های مختلف قرار گیرند كه در نهایت باعث مقابل هم قرار گرفتن آن‌ها شوند اشكال دارد و این به این معنا نیست كه نظامی‌ باید از سیاست كنار بماند.

وی همچنین در رابطه با پرسشی مربوط به كاركرد دولت نهم در رابطه با مسائل سیاسی و اقتصادی توضیح داد: كاركرد دولت نهم در بحث‌هایی مثبت بوده كه به طور مثال می‌توان به مساله انرژی هسته‌یی اشاره كرد، اما نباید فراموش كنیم كه انرژی هسته‌یی منحصر به این دولت نبوده و به این علت كه مساله‌ای ملی است تحت رهبری مقام معظم رهبری اداره می‌شود. در رابطه با مسائل اقتصادی نیز دولت نهم كار‌های زیادی را انجام داده كه یك مورد آن را می‌توان به اتمام رساندن طرح‌های ناتمام دانست.

وی ادامه داد: البته در رابطه با مدیریت اقتصادی دولت نهم و به ویژه مدیریت بازرگانی آن پیشنهاد‌هایی را به رییس جمهور ارائه دادیم.

بادامچیان در پایان اقتصاد را یك علم دانست و گفت: علم اقتصاد دارای قوانین و مبانی اقتصادی است كه در دنیا وجود دارد اما اقتصاد اسلامی‌ تفاوت می‌كند. اقتصاد اسلامی‌ را باید در حوزه‌های علمیه دنبال كرد و مسائل علم اقتصاد در دانشگاه‌ها مطرح می‌شود و باید بگویم موتلفه به هیچ كدام از اقتصاد‌ها مانند بازار آزاد و سرمایه داری معتقد نیست؛ بلكه اقتصاد اسلامی‌ را قبول دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین