کد خبر: ۷۲۲۸۱
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۰
محسن ترکاشوند:

قانون‌شکنی و ادعای اصولگرایی دهن کجی به ملت است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با تاکید بر این‌که "قانون‌شکنی در کنار تاکید بر اصولگرایی، نوعی نشر فرهنگ التقاطی و دورویی و دهن کجی به کل ملت است"، تصریح کرد: «اگر روزی ملت مجالی پیدا کند، خواهیم دید که حماسه دوم خرداد 76 تکرار خواهد شد».

محسن ترکاشوند،‌ عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به فضای انتخاباتی مجلس هشتم شورای اسلامی اظهار داشت: «اقدامات شورای نگهبان و مجلس هفتم تا این لحظه برای شکل‌دهی به انتخابات مورد نظر جریان حاکم کاملا هماهنگ بوده است».

وی اضافه کرد: «پس از ردصلاحیت‌های گسترده‌ای که ترتیب داده شد، مجلس قانونی را از تصویب گذراند که در موضوع تبلیغات، کاندیداها را با موانعی که قبلا وجود نداشته مواجه کرد و امکان استفاده از پوستر و عکس را از کاندیداهای نمایندگی مجلس هشتم گرفت».

ترکاشوند افزود: «این دو اقدام هماهنگ، خود به خود فضای انتخابات را تحت تاثیر قرار داده و شور انتخاباتی را آنگونه که در این روزها شاهد هستیم، با کاهش و افت جدی مواجه کرده است».

وی تصریح کرد: «هرچند که تصویب‌کنندگان این قانون ابتدا این‌گونه ادعا می‌کردند که به دنبال کم کردن هزینه‌ها و پاکیزه ماندن شهرها پس از پایان انتخابات هستند، اما در عمل شاهدیم که خیلی از کاندیداها با وجود نزدیک شدن به 24 اسفند هنوز نتوانسته‌اند حداقل ارتباط را با جامعه برقرار کنند».

ترکاشوند تاکید کرد: «با یک حساب دو دو تا چهارتایی می‌توان دریافت که انتخابات مجلس هشتم با یک طرح کاملا مهندسی شده در جریان است».

وی با طرح این سوال که "مشخص نیست مردم باید چگونه با کاندیداها آشنا شوند"، گفت: «ما که فعال حزبی هستیم، برخی اسامی که این روزها به گوشمان می خورد، برایمان کاملا تازگی دارد، چه رسد به مردم».

عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ادامه داد:‌ «در این شرایط، تبعیض‌های همیشگی بیش از پیش به چشم می‌آید؛ جریانی با عالی‌ترین امکانات تبلیغی و رسانه‌ای که صداوسیما نیز هر لحظه به بهانه‌های مختلف چهره‌ کاندیداهایش را برای اذهان عمومی آشنا می‌کند، همه تریبون‌های مساجد و مطبوعات مختلف را در اختیار دارد و در سوی دیگر جریانی همه چهره‌های سرشناس و شاخص خود را به هر دلیلی ردصلاحیت‌شده می‌بیند و آنچه برایش مانده، اسامی است که افکار عمومی گاه کمترین آشنایی با آنها ندارد و در همین شرایط هم از حداقل‌های تبلیغات انتخاباتی محروم شده است».

ترکاشوند اضافه کرد: «این شرایط نه تنها بر شور و نشاط انتخابات بلکه بر کیفیت آن نیز تاثیرگذار خواهد بود. جریان اقتدارگرا همه تلاش خود را به کار گرفته تا مردم را مهندسی‌شده پای صندوق‌های رأی بیاورد».

وی ضمن انتقاد از تخلفاتی که این روزها در امر تبلیغات انتخاباتی به چشم می‌خورد، افزود: «در بسیاری از شهرستان‌ها، امام جمعه، فرماندار و مدیران ادارات با کاندیدای مورد نظرشان همه جا می‌روند و آشکارا تبلیغ می‌کنند و این نشان می‌دهد که قانون مورد نظر آقایان فقط برای اصلاح‌طلبان است و خودشان با فراغ بال و بدون کمترین دغدغه‌ای تبلیغات غیرقانونی‌ می‌کنند».

ترکاشوند ادامه داد:‌ «جای تعجب است که حضرت امام چه می‌خواست و چه چیز در کشور در جریان است».

وی اضافه کرد: «در تهران در مقابل چشم جمعیتی 12، 13 میلیونی و در حالی که قوای سه گانه حاضر است و وزارت فخیمه کشور نیز در آن مستقر است، تبلیغاتی کاملا خلاف قانون به چشم می‌خورد که به عقیده من، این برخاسته از جسارت و عطش فرد کاندیدا برای حضور در مجلس نیست بلکه به دلیل چراغ سبزهایی است که در جاهایی به وی داده شده است».

عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی افزود: «برای لشکر 300 هزار نفری وزارت کشور و هیات‌های نظارت، نباید پیدا کردن کاندیدای متخلف کار دشواری باشد و بر این اساس می‌توان این صدا را شنید که با زبان بی‌زبانی می‌گوید، دو دو تا چهار تا نمی‌شود هر چه ما می‌گوییم، می‌شود».

ترکاشوند تصریح کرد: «قانون شکنی در کنار تاکید بر اصولگرایی، نوعی نشر فرهنگ التقاطی ودورویی و دهن کجی به کل ملت است».

وی اضافه کرد: «آقایان این روزها به خوبی در حال به نمایش گذاشتن این مثل قدیمی هستند که "زور که بیاید سند را باطل می‌کند" و عملکردشان نشان‌دهنده این است که زور پدر همه قانون‌هاست و پشت پر قانون و اصولی نمی‌شناسد».

ترکاشوند در عین حال تاکید کرد: «به آقایان توصیه می‌کنم که با این تناقضات، تنها زحمت خود را زیاد می‌کنند. ممکن است روزگار در مقاطع کوتاهی فرصت‌هایی به این افراد بدهد اما مشت هنجارشکنی و قانون‌شکنی خیلی زود باز می‌شود».

وی در پایان تاکید کرد: «اگر روزی ملت مجالی پیدا کند که رأی خود را به صندوق‌ها بریزد، خواهیم دید که همان اتفاقی خواهد افتاد که در دوم خرداد 76 افتاد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین