کد خبر: ۷۲۷۰۵۹
تعداد نظرات: ۶۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
جدال بر سر امتیاز واردات واکسن کرونا؛

جان مردم دستمایه بازی سیاسی؛ ماجرای سیل واردات واکسن کرونا چیست؟

مخالفان دولت فعلی معتقدند که برخی از موانع واردات واکسن تا زمان دولت روحانی پابرجا بود و با آغاز دولت رئیسی برداشته شد تا امتیاری برای رئیس جمهور فعلی در میان مردم منظور شود. این گروه معتقدند که در این زمینه جان مردم نیز دستمایه بازی سیاسی برخی محافل شد. برخی دیگر از این افراد و گروه‌ها نظر دیگری دارند و معتقدند همین اندازه واردات واکسن نیز حاصل تلاش‌های دولت روحانی بوده که روال معمول آن تا کنون طول کشید و تحویل آن به دولت فعلی کشید.
جان مردم دستمایه بازی سیاسی؛ ماجرای سیل واردات واکسن کرونا چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که روند واکسیناسیون در کشور سرعت گرفت و برخی آمار‌ها خبر از کاهش آمار ابتلا و مرگ ومیر می‌دهند و آن را نتیجه تسریع در واکسیناسیون می‌دانند، اما در میان گروه‌های سیاسی در این باره جدالی در گرفته است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ هواداران دولت جدید رکورد روزی دو میلیون واکسن تزریق شده را حاصل تلاش دولت جدید می‌دانند والبته معتقدند که دولت روحانی با تعلل و حتی اجتناب از واردات واکسن در فاجعه مرگ و میر یکی دو سال اخیر مقصر است. حتی برخی نیز با تکرار درخواست محاکمه روحانی این بار به «تعلل در خرید واکسن» را نیز به آن اضافه کرده‌اند.

به نوشته روزنامه همدلی، روز گذشته محمدحسین آصفری نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی، در توئیتی در این باره نوشت: «با رسیدن انبوه واکسن از سایر کشور‌ها مشخص شد ما تحریم پرزیدنت روحانی بودیم!» او با هشتگ «محاکمه روحانی» ادامه داد: «زودتر دست به کار شوید تا مرغ ز قفس نپریده!»

سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد و معاون پارلمانی رئیسی نیز وارد ماجرا شد و نوشت: «سیاسی‌بازی تا کجا؟ بازی بازی با جان مردم هم بازی؟! دولتمردان غرب‌گرای ‎اصلاح‌طلب، واردات ‎واکسن را هم مشروط به پذیرش ‎fatf می‌دانستند!»

وی ادامه داد: حال که ظرف چند روز بدون پذیرش fatf میلیون‌ها دوز واکسن وارد کشور شده چه توجیهی دارند؟ آیا نباید به‌خاطر آدرس غلط دادن، محاکمه و مجازات شوند؟!

در فضای مجازی نیز هواداران دولت فعلی با پر رنگ کردن این موضوع آن را یک پیروزی برای دولت رئیسی قلمداد می‌کنند.

در این میان برخی از این افراد و گروه‌ها با استناد به سخنان برخی مقامات دولت روحانی که عدم پیوستن به اف. ای. تی. اف را یکی از موانع خرید واکسن اعلام کرده بودند، اکنون می‌پرسند پس چگونه است که در دولت رئیسی بدون امضای اف. ای. تی. اف این اندازه واکسن وارد شده که می‌توان روزی ۲ میلیون تزریق انجام داد؟

مخالفان دولت فعلی نیز معتقدند که برخی از موانع واردات واکسن تا زمان دولت روحانی پابرجا بود و با آغاز دولت رئیسی برداشته شد، تا امتیاری برای رئیس جمهور فعلی در میان مردم منظور شود. این گروه معتقدند که در این زمینه جان مردم نیز دستمایه بازی سیاسی برخی محافل شد.

برخی دیگر از این افراد و گروه‌ها نظر دیگری دارند و معتقدند همین اندازه واردات واکسن نیز حاصل تلاش‌های دولت روحانی بوده که روال معمول آن تا کنون طول کشید و تحویل آن به دولت فعلی کشید.

از جمله این افراد مسعود پزشکیان، نماینده در مجلس است که روز گذشته با بیان این‌که واکسن‌های وارد شده در هفته‌های اخیر در دولت روحانی خریداری شده بود، خواستار روشنگری درباره این موضوع شد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با عصر ایران افزود: قرارداد‌های خرید واکسن در زمان آقای روحانی بسته شده و پول‌ها داده شده بود. معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در دولت قبل اگر جرات دارد در این رابطه حرف بزند و روشنگری کند. امکان ندارد بدون سفارش بتوانیم جنس وارد کنیم، حتی اگر پول دست‌مان باشد.

وی ادامه داد: دولت قبل پول را داده بود سفارش‌ها را هم انجام داده بود، حالا ممکن است مشکلات گمرکی و حمل و نقل بوده است و دولت فعلی آن‌ها را حل کرده است و الان وارد می‌شود، اما کالا و سفارشات از قبل وجود داشته است و این دولت واکسنی سفارش نداده است. اگر این سفارش را داشتند اعلام کنند، این‌ها قبلا سفارش نشده بود، ما این‌ها را سفارش دادیم و تولید انجام شده است.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات تاکید کرد:این‌که می‌گویند فلان کارخانه شروع به افزایش سفارشات کرده است، حرف کارشناسی نیست، چراکه باید کارخانه‌ای ایجاد شود، بعد تحقیقات انجام شود و پول محققان پرداخت شود و بعد از این مرحله بحث تولید است و بستر و زیرساخت تمامی این مراحل در دولت قبل انجام شد و حالا مرحله تولید است. الان آقایان می‌گویند ما گفته‌ایم شبانه روز کار کنند، چه بستر تولید واکسن داخل و چه خرید واکسن از خارج در دولت قبل کارهایش انجام شده بود، هماهنگی‌هایی هم انجام داده‌اند، ولی ما به دلیل مسایل سیاسی برای واردات مقداری دیر جنبیدیم.

نایب رئیس مجلس پیشین در مورد دلایل سیاسی واردات واکسن گفت: این را باید از کسانی پرسید که در جریان بودند، من که در جریان نبودم و فقط می‌توانم حدس بزنم. بالاخره روندی که وجود داشت روند هماهنگی برای حل مشکل نبود.

پزشکیان با انتقاد از تاخیر در روند کنترل بیماری و واکسیناسیون، تاکید کرد: باید همان روز اول در قم حکومت نظامی اعلام می‌کردند و بعد که از قم پخش شد یک‌ماه کل کشور را قرنطینه می‌کردند، اما این کار‌ها را انجام ندادند. یوهان در چین ۲۵۰ میلیون نفر جمعیت داشت. کل جمعیت را قرنطینه کردند، اما شل‌کن سفت‌کن‌های ما برای مقابله با کرونا زیاد بود تا جایی که الان آمار مرگ و میر را روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر اعلام می‌کنند و انگار نه انگار که آدم‌ها می‌میرند.

وی ادامه داد: البته آمار واقعی مرگ و‌میر روزانه در اثر ابتلا به بیماری کرونا در کشور بالاتر از ۱۵۰۰ نفر است. اگر دو درصد مرگ و میر در تعداد کسانی که مبتلا می‌شوند وجود داشته باشد با ۴۰هزار مبتلا روزانه بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر جان‌شان را از دست می‌دهند، آن هم اگر درست درمان و مراقبت کنیم.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در مورد وعده‌های مسئولان در این باره که تا اواخر دی و اوایل بهمن روند واکسیناسیون در کشور پایان می‌یابد، گفت: با این واکسن‌هایی که وارد می‌کنند حتی زودتر از بهمن هم می‌توانند واکسیناسیون عمومی را انجام دهند.

نمی‌دانم fatf چیست

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز در پاسخ به اظهاراتی در زمینه سرعت گرفتن روند واکسیناسیون کرونا در کشور، گفت: سیاست بلد نیستم و نمی‌دانم fatf چیست، اما الان واکسن دارد به دستمان می‌رسد و علت‌های مختلفی دارد. خیلی کشورهای دنیا که تولیدکننده واکسن هستند، اکثر جمعیت خود را واکسیناسیون کردند. نکته دیگر اینکه قراردادهایی که بسته شد و آن زمان بدعهدی کردند اکنون در حال عملیاتی شدن است و همه در کشور دست به دست هم دادند و پای کار آمدند و مثلا بانک مرکزی، وزارت امور خارجه، معاون اول رئیس جمهور و.... پای ثابت جلسات ما هستند و جلسات بسیار کاربردی شده است و در جلسات تصمیمات قاطع گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه از کانال‌های مختلف برای واردات واکسن تلاش می‌شود، اظهار کرد: جلسه‌ای داشتیم که حتی برای اینکه ۲ روز زودتر واکسن به دستمان برسد اقدامات بسیار زیادی انجام دادیم. همه در حال تلاش هستند. شاید سال قبل همین موقع بحث واکسیناسیون خیلی در دنیا جدی نبود. الان از عمر واکسیناسیون در دنیا کمتر از یک سال می‌گذرد و به همین دلیل مهم این است که واکسن در حالت پایدار به ما می‌رسد و ان شاءلله ظرفیت را بالا ببریم که حداکثر واکسیناسیون را انجام دهیم.حتما تا دهه فجر گروه هدفمان را واکسینه کردیم.

توضیح نماینده مجلس درباره واکسن‌های وارداتی

محسنی بندپی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس نیز گفت: بخش قابل‌توجهی از این میزان واکسن وارد شده به کشور، توسط مسوولان دولت دوازدهم سفارش و خریداری شده که به هر دلیل تاکنون امکان ورودشان به کشور محقق نبود اما در این مدت، بخشی به‌دلیل همان همبستگی و همکاری میان بخش‌های مختلف و نهادها و ارگان‌های گوناگون پس از تشکیل دولت سیزدهم وارد کشور شده است.»

این نماینده مجلس البته تاکید کرده که «نمود دیگر این همبستگی در ورود بخش‌های مختلف برای خریداری و تامین واکسن است که ازجمله اخیرا شاهد بودیم که مجمع خیرین اعلام آمادگی کرد که هزینه واردات ۵۰ میلیون واکسن را تقبل کند. نباید اینطور القا کنیم که احیانا دولت دوازدهم مخالف واردات واکسن بوده و مانع ورود می‌شده است. چراکه دولت قبل هم همچون دولت کنونی بر این مهم تاکید داشت و به همین دلیل نیز برای خرید واکسن سفارش‌هایی داده بود و این واکنش‌ها نیز بخشی از محل همان سفارش خریدها است.»

دولت روحانی مجموعا ۱۱۰ میلیون دز واکسن سفارش داده بود

همچنین خبرگزاری فارس درخصوص واردات واکسن کرونا در گزارشی نوشت: با صدور مجوز واکسن‌ها، اولین و مطمئن‌ترین جایی که می‌شد از آن واکسن خرید، «کواکس» بود. ایران تحت تحریم‌های شدید آمریکا قرار داشت و کواکس برنامه ای جهانی بود برای تضمین دسترسی همه کشورها به واکسن.. از طرفی، کرونا یک بیماری شدیدا مسری بود که تنها راه رهایی از آن، واکسیناسیون همه مردم دنیا ارزیابی شده بود. پس سبد کواکس تشکیل شد تا با دریافت بخشی از واکسن‌های تولید شده در نقاط مختلف جهان، امکان دسترسی همه مردم دنیا را به واکسن تامین کند.

ایران در دی‌ماه ۱۶.۸ میلیون دوز واکسن از کواکس خرید و علیرغم همه مشکلات تحریم و سختی‌های جابجایی پول، مبلغ آن را هم واریز کرد. کواکس متعهد شده بود که ۴.۲ میلیون دوز از این واکسن را تا آخر فوریه (۱۰ اسفند) به ایران برساند. طبق سند ملی واکسیناسیون، ایران تا پایان ۱۳۹۹ به ۲.۶ میلیون دوز واکسن احتیاج داشت و با این حساب، فاز اول واکسیناسیون، بدون هیچ مشکلی انجام می‌شد. با این حال، ایران به این واکسن‌ها بسنده نکرد.

به فاصله یک ماه از خرید کواکس‌، ایران در ۱۶ بهمن خبر از خرید ۲ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک ۵ روسیه را داد. قرار بود این واکسن‌ها هم تا پیش از نوروز وارد کشور شود. در ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ قرارداد دیگری نیز با روسیه بسته شد: واردات ۶۰ میلیون دوز واکسن با وعده تحویل از خرداد تا آذر.

خرید بعدی ایران از هند و در اسفند ماه بود. یک شرکت خصوصی که به‌نوعی نماینده «بهارات» در ایران محسوب می‌شد، قرارداد خرید ۲ میلیون دوز واکسن را امضا کرد و بلافاصله مبلغ ۵۰۰ هزار دوز آن را نیز پرداخت کرد. بهارات قرار بود در بهار به ایران برسد.

چین یکی از بزرگترین صادرکنندگان واکسن بود که بخش عمده‌ای از نیاز دنیا را تامین می‌کرد. مذاکرات با چین هم از آذرماه جریان داشت و در نهایت در بهار به قرارداد خرید ۳۰ میلیون دوز واکسن ختم شد؛ ۱۰ میلیون دوز در بهار ۱۴۰۰ و مابقی تا پایان پاییز.

به این ترتیب، ایران تا قبل از ارائه مجوز تولید واکسن داخلی (۲۴ خرداد ۱۴۰۰)، قرارداد خرید حداقل ۱۱۰ میلیون دوز واکسن را بسته بود که قرار بود به تدریج تا پایان پاییز (پایان سال ۲۰۲۱ میلادی) وارد کشور شود. این در حالی بود که طبق سند ملی واکسیناسیون، ایران تا پایان پاییز ۶۵ میلیون دوز و تا پایان سال ۱۲۰ میلیون دوز واکسن احتیاج داشت...کواکس بعد از ۳ ماه و نیم، به تعهداتش برگشت و بیش از ۵.۶ میلیون دوز واکسن تحویل ایران داد. چین هم تمام تعهدات ۳۰ میلیون دوزی خود را تا نیمه اول شهریور به پایان رساند و حدود ۷ میلیون دوز اضافه نیز تحویل ایران داده و صادرات میلیون ها دوز دیگر را هم در دستور کار قرار داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
6
103
چون مانند گذشته یک نفر با انتخاب اکثریت مردم مشکل دارد و با لجاجت خواست اکثریت را زیر پا میگذارد .
پاسخ ها
بیدل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
ممنوععه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
دقیقا.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
64
8
مثل هدیه امریکا به ژاپنیها نباشه مردمو بکشتن بده بررسی کنید لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
اینها دروغهای صدا و سیماست
ناشناس
| - |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
البته از امثال شماها که کوچکترین سواد و مطالعه ای ندارین و فقط سرتون رو با ...رسانه میلی گرم میکنین انتظار دیگری نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
67
29
سایت آفتاب سانسور چی نامرد! مگر شما و دولت متبوعتان نبودید که می گفتید به خاطر اف آ تی ام نمی توانیم واکسن بخریم! به خدا قسم حساب و کتابی هم هست. اینقدر مردم را فراموشکار حساب نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
آقای مرد !
مگه تو روز روشن و از دوربین صدا و سیمای شما ، واردات واکسن خارجی ممنوع نشد؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
شما ها مگه میدونید حساب کتابیم هست؟؟؟ شماها که ...!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
واردات واکسن هیچوقت ممنوع نشد فقط از آمریکا و انگلیس ممنوع شد که انگلیس هیچ صادراتی نداشته آمریکا هم بسیار ناچیز صادر کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
آقای ناشناس. تو که همش آویزون شبکه های خارجی هستی چرا دروغ می گویی! فقط واکسن آمریکایی ممنوع بوده که هنوز هم ممنوع است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
اگر دولت قبل اقدام به واردات گسترده واکسن میکرد قطعا متهم به خیانت و بی توجهی به ظرفیتهای کلان داخلی میشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
آدم هایی که خودرابخواب می زنندهيچوقت بيدارنخواهندشدخبرگزاري پارس از خودتان است اقرارمي کند که زمان دولت قبل قراردادخريد110میلیون دوز واکسن با کشورهای مختلف بسته شده و بتدریج داردواردمي شوددرثاني مگرمسئولين نظام واردات راازبرخي کشورها ممنوع کردندچراحالاکه متاسفانه مرگ ونيرزيادشده ودولت عوض شده واردات اژهرکشوری باهرمارکي ازادشده
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
4
26
خدا بداد ملت برسد
...
وجان ملت ارزشش صفر
وکمتر صفر ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
6
43
حتما باید اینچنین باشد تا قبلی رفت درهای مذاکرهخ و ورود واکسن باز شد ما عزیزانمام را برای بازی قدرت شما از دست دادیم و فقط با ... که ورود واکسن و مذاکره وین را منوط به دولت رئیسی کردند راضی میشویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
اگر دولت قبل 8 سال هیچ کاره بود و فقط حقوق نجومی می گرفت چرا تا آخر ماند؟ این رفتار متناقض تاکی؟؟؟؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
42
19
سوال خوبیه ولی، مگه صبح و شب عزا و البته بهونه fatf نمیگرفتم که دست و پامون رو بسته و...
چی شد؟؟
امیدوارم نظرم درج بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
66
17
ماجرا اینجاست که دولت روحانی با هر ترفندی خواست بدبینی علیه نظام درست کند که مردم را از نظام جدا کند ویکی از این خباثتها در وارد کردن واکسن مطرح کردن تحریم و عضو نبودن ایران در FATFبود که به مردم ثابت شد که دروغ گفته اند!!!
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
بزرگترین خدمت رو همین روحانی به نظام و رییسی کرد (به طور خلاصه به مرگ گرفتن که به تب راضی کنن). روحانی میگفت آبروی من فدای شما مردم ولی مشخص شد آبروی خودشو فدای کسایی کرد که صبح تا شب مشغول خراب کردن چهره اش بودن. جنگ زرگری و کلاهی که سر مردم و رای شون و خواسته هاشون گذاشتن. بی دلیل نیست اکثریت مردم ایران دیگه به هیچکدوم اینارای نداده و نمیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
اگرشماعقل و منطق داشته باشيددولت روحانی وجهه ازبین رفته ملت وکشوررابه ایرانیان برگرداندولي آدم های نادان هیچوقت نمی خواهندبفهمند
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
18
56
زنده باد روحانی که با همه مشکلات و کارشکنیهای داخلی و خارجی توانسته بود سفارش 110 میلیون خرید واکسن را انجام دهد این گذارش خبر گزاری پارس که مربوط به ارگان سپاه پاسداران است میباشد نه جبهه اصلاحات
پاسخ ها
ابوالفضل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
خواب دیدی خیر باشه
توهم زدن هم حدی داره
خودگویی و خود خندی چه مرد هنر مندی
بیشتر از یکسال هست که هی میگن واکسن وارد کنید و روحانی اقدامی نکرد
در کمتر از یک ماه نزدیک دو برابر زمان روحانی واکسن وارد شد و بیشتر هم میشه
اونوقت میگی روحانی قراردادش رو بسته ؟
دروغگویی هم حدی داره
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
12
72
کاش ۱۰۰ میلیارد را بنیااد برکت می‌گرفت واجازه
ورود واکسن را می‌داد تا ۴۰۰ پانصد هزار بی گناه قربانی نمیشدند
کاش الان مادر م وخاله ام ومادر ها وپدرها وفرزندان بی گناه زیادی
زنده بودند
کاش جناب مخبر اون قول‌های الکی را نمیدادی ؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
19
67
روحانی را قربانی کردند تا ده درصد اقلیت را روی کار بیارن !!! ملت بیدارن و بخاطر همین ... شرکت نکردند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
روحانی 8 سال پدر مردم رو در آورد و تا آخرین روز هم تمام حرف و شعار و عقیده اش شده بود برجام و پیوستن به fatf
اما شما انگار خیلی دوست داری صف مرغ و روغن و گوشت رو ببینی
حتما مزه دلارهای 4200 خیلی بهت ساخته
ملت به خاطر عملکرد بد اقتصادی روحانی به نظام بدبین شدند وگرنه سابقه نداشته تورم 50 درصد بشه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
11
47
حالا آنقدر وارد می کنند تا روی دستشان بماند این نشانه اقتدار دولت نیست نشانه بی مسولیتی است یک روز ممنوع می شود و حتی واکسن خیریه را هم نمی پذیرند یک روز ۲۵۰۰۰ دز هدیه اتریش را قبول می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
8
38
گزارش خبرگزاری فارس گویای واقعیتی هست که دولت فعلی نمیخواد به زبون بیاره. رئیسی باید علناً اعلام کنه که دولت قبلی چه نقشی در ورود این حجم از واکسن داشته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
وزیر بهداشت اعلام کرد که چرا واردات این مقدار شد
به خاطر پیگیری و تماس مستقیم رییسی با رییس جمهور چین
یعنی روحانی این قدر هم برای مردم ارزش قائل نبود که یه تماس چند دقیقه بگیره
و تمام چشمش به آمریکا بود
حالا شما اونقدر دروغ بگو تا باورت بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
49
15
آفتاب جان داری میسوزی
روحانی عرضه نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
روحانی از عناصر اصلی انقلاب ۵۷ بوده.حالت خوبه
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
تو کسی که این متن را نوشتی یا واقعاً نمیفهی یا اینکه در آن ده در صد اقلیتی هستی که برای امرار معاش خود از این حرفها میزنی. روز روشن است و شب تاریک و این واقعیت را نمی توانی تغییر دهی حالا یک ملیون سال حرف ناحق را تکرار کن چیزی تغییر نمیکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
کسانی که خودشون رو به خواب زدن بیدار نمیشه بیدار کرد
هم میهن عزیز روحانی بی کفایت ترین رئیس جمهور تاریخ ایران بود البته بنی صدر استثنا هست
چرا اینقدر گول رسانه های زردی مثل آفتاب رو میخوری
قبول دارم واقعیت رو نمیشه تغییر داد و واقعیت چیزی همین چیزی هست که گفتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
يك مثلي هست كه ميگه: بگير و ببند بده دست پهلوان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
37
17
رای مردم به دولت روحانی سر مردم اوار شد. مردم دیگر هیچوقت به امثال روحانی رای نخواهند داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
مردم 42درصدجامعه نيستندشماخوب می دانيداگرمردم در انتخابات ها بصورت گسترده شرکت کننداقلیت تمامیت خواه رای نخواهنداوردچون جمعیت آگاه به این قشرراي نمی دهندنمونه آن رای نماینده اول تهران باچهارصدهزارراي است پس شاکرباشيدکه شورای نگهبان وصداوسيما ميلي دارید که سدراه مردم برای شرکت مردم در انتخابات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
5
18
سرگذشت روسای جمهور از سه دوره قبل را مرور کنید ابتدا کمک کردن به رئیس جمهور روی کار امده سپس به محض جان گرفتن سنگ جلوی پاش انداختن و خراب کردنش مشکل از ریاست جمهور نیست همه میدانن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
9
10
در واقع اگر مروری به مقالات درج شده در آفتاب در رابطه با کرونا بیندازیم به سادگی در می یابیم که جان مردم دستمایه سایت وطن فروش آفتاب شده است. یک روز برعیه خود واکسن مقاله می زند. یک روز برعلیه عدم واردات واکسن مقاله می زند. یک روز بر علیه واردات واکسن مقاله می زند. بی شرمی هم حدی دارد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
14
11
بعضی ها تا بودن بی کفایتیشون مال مردم بود.
حالا که رفتن، کارهای دیگران رو می خوان به اسمشون بزنن.
دوساله کرونا اومده.
آخه اگر آقای روحانی کار بلد بود که زمان خودش می کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
روحانی با کسانی طرف بود که بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز رو از اصفهان برگردوندند و به ... کرونا در اون شهر اهمیتی ندادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
2
3
روحانی چرا در میان مردم منفور شد؟ جون منافع خودش و...و دار و دسته اش را بر منافع مردم ترجیح دادا والا کافی بود در مورد همین واردات واکسن شفاف به مردم اعلام کنه کدوم نیرو یا ارگانی اجازه واردات واکسن را نمی دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
5
13
از اندر مزایا و محاسن یکدست شدن حاکمیت و قوای سه گانه اینست که دیگر شاهد چوب لای چرخ گذاشتن دولت توسط مخالفان و معاندان نخواهیم بود و امور مردم کمتر با دست انداز مواجه خواهد شد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
و البته امور دولتيان هم به همين ترتيب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
14
11
حسن روحانی و حامیان دولت غربگدا بجای حرف زدن اگر حسن روحانی فقط و فقط زنگ میزد این فاجعه رخ نمی داد لعنت به دولت غربگدا ؛ خودم داغ دیدم ؛ نه میبخشم و نه حلال میکنم؛ امیدوارم هیچ وقت ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
چرا در زمانی که عزیزای تو میمردند به کسانی که جلوی ورود بیمارستان پزشکان بدون مرز به کشور رو گرفتن اعتراض نکردی؟
چرا به تحریم واکسن های خارجی اعتراض نکردی؟
...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
6
7
علت بی محلی دولت وقت به اراده مردم بود آمریکا بر طبل تحریم می کوبید دولت ما گریان و درمانده معلوم است دوستان ما از این وا دادگی حیران می مانند ، صحنه بین الملل صحنه مویه کردن نیست غرش نکنی دفاع نکنی بلعیده می شوی و متحدان هم کاری برای این چنین در ماندگی نمی توانند بکنند دریغ از یک تکان و حرکت "دست روی دست گذاشتن " این عین کلام حسن آقا است .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
11
15
دهها هزار نفر بدلیل مخالفت با ورود واکسن از دنیا رفتند همه به حساب اصولگرایان منظور شد چه بخواهند و چه نخواهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
محافظه کاران نه اصولگرایان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
الان که واقعیات مشخص شده و معلوم شده روحانی حال نداشته واردات واکسن رو جدی پیگیر باشه چه حرفی داری برای گفتن ؟
چطور علیرغم تحریم 50 میلیون دز واکسن وارد کشور شد ؟ چطور رییسی تونست و روحانی نتونست ؟
یه خرده به مغزت فشار بیار
جوابش مشخصه روحانی چشمش به آمریکا و اروپا بود که واکسن بدن و کاری به چین نداشت
رییسی شخصا از رییس جمهور چین خواست و واردات گسترده صورت گرفت
دیگه اینو هم نمی تونی ببینی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
2
5
اگر اینه خدا ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
3
5
اگر اثر 100 درصدی بود به این راحتی کشورها صادر نمی کردند اشبا شده است در کشورها و فاسد می شود و سرمایه گزاری هم شده است پول ان باید برگردد 2ماه دیگر فله ای می اید کسی اینقدرها هم که فکر می کنید زرنگ نیست زرنگ کشورها هستند که صادر می کنند
ناشناس
|
Spain
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
5
12
ه‍ر کس رو یک جوری استخری می کنند
در دولت روحانی ورود واکسن های معتبر اروپایی و آمریکایی ممنوع شد
ولی در این دولت آزاد شد
اگر واکسن‌های معتبر خارجی با ارز ۲۵هزرارتومانی وارد می شد ۷۵۰ملیون یورو هزینه داشت ولی در عوض بیشتر یک میلیارد یورو دارو کرونا یعنی رمیسیدر وارد شد
خود بخوانید داستان چیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی همچنان ممنوع هست ولی شما مشکل بزرگی داری و اونم اینه که همچنان چشم امیدت به کدخداست
بابا مگه به |ژاپن واکسن آلوده نفرستاد ؟
ژاپنی که مستعمره خودش هست و نه شعار مرگ بر آمریکا میدن نه اصولگرا دارن نه با حزب الله لبنان متحد هستن
شما همچنان به آمریکا چشم دوختی بعدش میگی چرا واکسن وارد نشد
واردات دارو و عدم واردات واکسن همه دست روحانی بود که باید محاکمه بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
1
5
به این جماعتی که این کارها را میکند تا خودش را منجی نشان دهد و ملت را گروگان می گیرند تا به اهدافشان برسند و همه چیز را مهندسی می کنند تا خودشان روی کار باشند و امثال خاتمی و رجایی و هاشمی و روحانی را فدای نیات پلیدشان می کنند

به این جماعت می گویند ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
4
3
جنایتی که دولت روحانی چه اقتصادی وچه در مورد بیمه ها وسلامت انجام داد در تاریخ ماند!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
3
5
پایان نحوست وریزش برکت،دلیل تحول وتغییروضع موجود
سید ناصر بهدار
|
Belgium
|
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
1
6
خب همه میدانند که اصول گرایان ...در زمامداری روحانی مانع ورود واکسن شدند و با سخنان نادرست از خرید و ورود واکسن جلوگیری کردن تا دولت قبلی را نا کار آمد قلمداد کنند و در ادامه رییسی و دولتش را کاردان، مشوول و غمخوار ملت بدانند و آنهم با ورود وفور واکسن و مواد غذایی ولی مردم نا آگاه نیستند و مسببین را نیک میشناسند زیرا بی حد کشته از لجاجت سردمداران داده اند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
0
2
گفته میشوداین سینو فارمی که دولت چین دارد می فروشد به ما ،با سرمایه گذاری کشور امارات صورت گرفته یعنی در واقع ما داریم از امارات غیر مستقیم سینوفارم خریداری می کنیم.هزینه ابن واکسن ها هم به برکت مذاکرات آقای ظریف با دولتهایی که پولهایمان را بلوکه کرده بودند همزمان با انجام مذاکرات وین برای احیای برجام،از طرف بعضی دولتها آزاد شده، تأمین گردیده.ورود محموله های واکسن قبل از استقرار دولت آقای رئیسی و گرفتن رأی اعتماد از مجلس شروع شده بوذ.
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
3
0
آفتاب نیوز ... خفه میشی یا ......
اون دوتا خبرنگار خاین که دراتوبوس به .... واصل شدند عاقبت سیاه نمایی ضد افراد ارزشی و اسلام هست زودتر تا به سزای عملتان نرسیدید توبه کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
2
2
خداوند در روز قیامت هر کسی را با دوستش محشور میکند خداوند شما سردبیر آفتاب و دوستداران روحانی را با روحانی محشور گرداند واقعا چقدر متعصبانه و کورکورانه از شخصی که 8 سال کشور را به قهقرا برد جمایت می کنند واقعا فهمیدن خیلی سخت است بعضی افراد هر گز تا لحظه مرگ نمی فهمند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
1
8
میخوان بگن با اومدن رئیسی همه چی گل و بلبل میشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین