کد خبر: ۷۲۷۴۲۴
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳

آتش در جنگل‌های کوه نیر کهگیلویه و بویراحمد دوباره زبانه کشید

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از شعله ور شدن دوباره آتش در جنگل‌های کوه نیر این شهرستان خبر داد.
آتش در جنگل‌های کوه نیر کهگیلویه و بویراحمد دوباره زبانه کشید
آفتاب‌‌نیوز :

عباس حسن زاده ظهر جمعه با اعلام این مطلب به رسانه ها

افزود:آتش سوزی از سه شنبه آغاز شده و نیروهای منابع طبیعی پس از چند روز حضور فعال و شبانه روزی، خسته شده و توانی ندارند.

وی ادامه داد: آتش سوزی تاکنون در چند مرحله مهار شده اما از ساعاتی پیش به علت وزش باد، پوشش علوفه حدود ۲متری، دچار آتش سوزی گسترده و شدید شده است.
وی از مردم و طبیعت دوستان خواست که و هر کس هر آنچه از دستش برمی آید برای کمک به مهار آتش سوزی کوتاهی نکند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد تصریح کرد: تاکنون چهارسورتی پرواز جهت انتقال نیرو انجام شده است و بالگرد نیز جهت سوخت گیری به یاسوج برگشته است.

حسن زاده عنوان کرد: روز پنجشنبه ۲۵ شهریور ماه شاهد سه فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های شهرستان بویراحمد در جنگل‌های مشرف بر آبشار یاسوج، تنگ چیتاوه بخش چیتاب، پشت سد جوزار و هم‌چنین جنگل‌های لوداب بوده‌ایم.

وی ادامه داد: شرایط منطقه به گونه ای است که استفاده از هواپیمای آتش نشان و آب پاش جوابگو نیست و بیش از هر چیز به نیروی انسانی نیاز است.

استان کهگیلویه و بویراحمد حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۳۰۰ هکتار یعنی حدود ۹۰ درصد آن، اراضی ملی بوده که ۸۷۳ هزار و ۶۰۰ هکتار جنگل و ۵۵۲ هزار و ۷۰۰ هکتار آن را مرتع تشکیل می‌دهد و در واقع ۲۰ درصد جنگل‌های زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی این استان خاموش شده که برای اطفای حریق ۱۰ مورد آن از بالگرد کمک گرفته شده است.

امسال پنج آتش سوزی گسترده در جنگل ها و مراتع شهرستان کهگیلویه خاموش شد و جنگل های شهرستان های گچساران، بهمئی و بویراحمد هر کدام چهار بار شاهد آتش سوزی گسترده بودند.
در همین مدت در شهرستان چرام ۲ فقره و در شهرستان های لنده و باشت هر کدام یک آتش سوزی گسترده مهار شد.

کارشناسان منابع طبیعی میزان خسارت آتش سوزی بر عرصه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری را ۲۵۰میلیارد ریال برآورد کرده اند.

استان کهگیلویه و بویراحمد که با حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع دارای ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و بیش از ۸۰۰ هزار هکتار جنگل، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین