کد خبر: ۷۲۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۰
علی تاجرنیا:

برای این دولت سخن از ایران 1404 بیهوده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت گفت: «برای دولتی که نمی‌تواند در طول چهار سال، سازمان خود را اداره کند، سخن گفتن از ایران 1404 گزاف و بیهوده است». 

علی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب درباره مبانی مدیریت اجرایی کشور اظهار داشت: «موضوع مدیریت کلان در سطح جامعه و نظام نیازمند چند فاکتور است که داشتن برنامه برای اداره کشور یکی از آنهاست».

وی اضافه کرد: «هر فرد یا جریانی که قصد دارد در راس مدیریت اجرایی کشور قرار گیرد باید برنامه داشته باشد و از سوی دیگر وجود انسجام درون تیمی در مجموعه مدیران اجرایی کشور ضروری و لازم است».

تاجرنیا ادامه داد: «از سوی دیگر، اداره کشور باید به صورت تیمی باشد و نباید یک فرد تصمیم گیرنده بوده و همه امور را یک فرد انجام دهد».

دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان در ادامه درباره اخبار منتشر شده مبنی بر تغییرات جدید در کابینه اظهار داشت: «دولت نهم در فضایی شکل گرفت که شخص رئیس جمهور فعلی و طرفداران وی تصور هم نمی‌کردند که به این سادگی در راس قوه مجریه کشور قرارگیرند و طبیعتا چنین تیمی فاقد سه فاکتور و مشخصه اصلی مذکور است».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: «وجود برنامه نیازمند یک تفکر درازمدت و یک پشتوانه جدی است و بدون شک دولت نهم در این زمینه نمی‌تواند کار جدی انجام دهد و تنها به فرافکنی برای پاسخ به افکار عمومی می‌پردازد».

وی افزود: «دولت نهم برای اینکه به افکار عمومی پاسخ دهد و به شکلی ناکارآمدی‌های خود را توجیه کند، اقدام به تغییر در سیستم اجرایی خود می‌کند، چرا که از ابتدا فاقد رفتار تیمی و مجموعه‌ای از مدیران همفکر بوده است».

این عضو جبهه مشارکت تصریح کرد: «تغییرات مکرر در دولت نه تنها باعث بهبود وضعیت دولت نمی‌شود، بلکه شرایط را بدتر کرده و مدیران به محض آماده شدن برای تجربه مدیریت، حذف می‌شوند».

وی در عین حال تاکید کرد: «البته دولت نهم ناگزیر به این رفتار است چرا که راهی دیگر پیش روی خود نمی‌بیند. مدیران دولت نهم فاقد تجربه لازم برای مدیریت هستند و صرفا به دلایل ایدئولوژیک و روابط شخصی با رئیس جمهور در این مناصب قرار گرفته‌اند».

تاجرنیا اضافه کرد: «چنین مدیرانی به محض مواجهه با کار، مجبور می‌شوند روش‌هایی را اتخاذ کنند که با شیوه‌های مورد نظر رئیس جمهور مطابقت ندارد و همین امر منجر به تغییر آنها می‌شود».

تاجرنیا با تاکید بر اینکه «دولت نهم برای اداره چهارساله کشور فاقد نوعی اندیشه و نگاه منسجم» تاکید کرد: «برای دولتی که نمی‌تواند در طول چهار سال، سازمان خود را اداره کند، سخن گفتن از ایران 1404 گزاف و بیهوده است». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین