کد خبر: ۷۳۰۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲

تاثیر سبک زندگی سالم در دوران پیری

رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: افرادی که در دوران جوانی از سبک زندگی سالم برخوردار بوده اند، دوران سالمندی بهتری خواهند داشت.
تاثیر سبک زندگی سالم در دوران پیری
آفتاب‌‌نیوز :

محسن شتی، رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت، با اشاره به اهمیت سالمندی در کشورمان اظهار کرد: دوران سالمندی از ابعاد مختلفی مانند رفاهی و درمانی از اهمیت خاصی برخوردار است. هرچقدر سن سالمندان بالاتر رود، مشکلات سلامتی و دیگر مسائل رفاهی و اجتماعی شان بیشتر خواهد شد.

او ادامه داد: با افزایش سن و ورود افراد به دوران سالمندی، ظرفیت دستگاه‌های مختلف بدن این افراد کاهش پیدا می‌کند. افرادی که در دوران جوانی و میانسالی از تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم برخوردار بوده اند، دوران سالمندی به مراتب بهتری را خواهند داشت اما افرادی که از فعالیت بدنی خوبی برخوردار نیستند، در پیری دچار مشکلات متعدد جسمی خواهند شد.

رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت بیان کرد: سبک زندگی سالم، نیازمند کار فرهنگی است تا افراد در دوران سالمندی دچار مشکلات کم تری شوند. سالمندان از نظر اقتصادی، اغلب دچار مشکلات مختلفی هستند و عدم توانایی در کار و کسب درآمد باعث شده تا سلامتی آن‌ها در معرض خطر قرار بگیرد. برخی از این افراد به دلیل مسائل معیشتی، ممکن است نتوانند از خدمات بهداشتی و درمانی مناسب برخوردار شوند.

او افزود: پوشش بیمه تکمیلی سالمندان در مناطق روستایی کم‌تر از شهرهاست. محیط شهری برای سالمندان باید متناسب با مقتضیات جسمی آنها باشد، برای مثال سطح ایستگاه‌های اتوبوس با ناوگان عمومی برای استفاده سالمندان مناسب سالمندان باشد تا آن‌ها به دلیل شرایط جسمی در هنگام استفاده از این وسائل، دچار مشکل نشوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین