کد خبر: ۷۴۰۰۰
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۸

پایان همایش دو روزه ملی انیمیشن ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر نخستین همایش ملی انیمیشن ایران گفت: طی چند روز آینده بعد از یك استراحت كوتاه مسایل مطرح شده در این همایش را به صورت جدی توسط اساتید مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

به گزارش ایسنا، اكبر عالمی روز گذشته در آخرین روز همایش دو روزه‌ انیمیشن خاطرنشان كرد: ابزار اصلی و سرمایه‌ی اصلی هنر، ذهن هنرمندان است و بر لزوم ترویج كارهای گروهی و جمعی تاكید دارم. در عصر حاضر و بخصوص در سال شكوفایی، مدیریت به معنای فراهم آوردن بستر زایندگی و شكوفایی است.
 
دبیر این همایش با اشاره به این نكته كه امروز مدیریت در سطح جهان نیازمند آگاهی به علم روانشناسی است، تصریح كرد: اگر مسوولان كشور به هنرمندان ارج نهند و برای این قشر ارزش قائل شوند، خواهند دید كه هنرمندان نیز بسیار خوب برخورد خواهند كرد.

عالمی ضمن تشكر از تلاشهای محمد آفریده و آسیفای ایران (انیمیشن ایران) به نامگذاری این همایش اشاره كرد و گفت: در ابتدا دو عنوان همایش ملی انیمیشن ایران و همایش انیمیشن ملی ایران پیشنهاد شد كه بعد از بررسی‌های متعدد نهایتا عنوان همایش ملی انیمیشن ایران برای آن انتخاب شد. چرا كه در حال حاضر در آستانه‌ی انیمیشن ملی ایستاده‌ایم و لازم است مدت‌ها تلاش كنیم تا به آنچه می‌خواهیم برسیم.
او همچنین به حمایت‌های مدیر سازمان صداوسیما از انیمیشن اشاره كرد و او را حامی مستقیم و صریح هنر انیمیشن دانست و در ادامه از جانب جامعه انیمیشن ایران از او قدردانی كرد.
 
هوشنگ مرادی كرمانی نویسنده هم در بخش دیگری از این همایش با اشاره به ساخته‌شدن چند انیمیشن براساس داستان‌هایش گفت: ساخت چنین فیلم‌هایی را حاصل تلاش افرادی است كه از داستانی رئال چنین برداشت شیرینی داشته‌اند.
 
وی با بیان این نكته كه همواره تمایل داشته است، داستان‌های رئال او به شیوه غیررئال هم بیان شوند، نوشتار را مانعی برسر راه تحقق این هدف دانست و از تبدیل داستان‌هایش به انیمیشن كه چنین امكاناتی را برایش فراهم كرده ابراز رضایت كرد. 

احمد عریانی، فیلم‌ساز و كاریكاتوریست هم مهم‌ترین عامل را در پیشبرد انیمیشن را در مدیریت دانست وگفت: امروزه، انیماتورهای متعددی در جامعه حضور دارند و امكانات نیز نسبت به سال‌های ابتدای انقلاب پیشرفت زیادی داشته است، اما با این‌حال پیشرفت جدی‌ای در این زمینه صورت نگرفته است.
 
وی با اشاره به روحیه‌ی حساس و لطیف هنرمندان، بر لزوم تفاوت شكل مدیریتی این قشر با سایر قشرهای و كارهای اجرایی تأكید كرد و گفت: لازم است مدیران در برخورد با هنرمندان دقت بیشتری داشته باشند و بدانند هنرمند واقعی اهل ساخت و ساز نیست. 

در پایان نخستین همایش ملی انیمیشن ایران مقالاتی از دكتر حسن سلطانی «چالشهای تولید انیمیشن در ایران»، شیوا وزیری «فرآیند اقتباس در فیلم‌های بلند انیمیشن» ایرج اسماعیل پورقوچانی «از جان بخشی تا پویانمایی»، زهر نهار دانی «دنیای فانتزی»، سید علیرضا گپایگانی «انیمیشن ملی»، مژگان مهدی نژاد«نقش انیمیشن در آموزش كودكان»، حسین ملایمی «كمیك استریل؛ حلقه‌ی مفقوده‌ی در زنجیره‌ی صنعت انیمیشن ایران» و مقاله‌ی امیر مسعود علمداری تحت عنوان «اشتغال زایی در صنعت انیمیشن» و مقاله دكتر احمد ضابطی جهرمی قرائت شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین