کد خبر: ۷۵۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۰
گزارش آفتاب از برگزاری مجمع عمومی جامعه زینب(س)

انتقاد دبیرکل جامعه زینب از کاهش تعداد نمایندگان زن در مجلس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هشتمین مجمع عمومی جامعه زینب (س) صبح امروز (شنبه) در سرای اندیشه با سخنرانی خانم مریم بهروزی دبیرکل این تشکل همراه با برگزاری انتخابات شورای مرکزی آن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب در این مراسم ابتدا خانم "ناطق" به عنوان مسئول هیات بازرسی این تشکل، فعالیت‌های شورای مرکزی جامعه زینب(س) را به مجمع عمومی گزارش داد و اعلام کرد: «در این مجمع از افراد خاص و کلیدی در سراسر کشور که عضو تشکل هستند و در شهرها و مراکز استان‌ها تلاش وافری داشته‌اند و بعضا موفق به کسب مجوز از فرمانداری‌ها برای فعالیت جامعه زینب(س) در آن حوزه شده‌اند، ‌فقط دعوت شده است».

سپس خانم مریم بهروزی دبیرکل جامعه زینب(س) به عنوان رئیس مجمع عمومی در جایگاه سخنران قرار گرفت و با تبریک تولد حضرت زینب(س) و روز پرستار و ذکر روایاتی از خصایص حضرت زینب(س) به بحث شبیخون فرهنگی پرداخت و گفت: «امروز شبیخون فرهنگی به داخل خانواده‌ها نفوذ کرده و به فرزندان ما ضربه می‌زند و باید ببینیم که این برنامه‌ریزی‌ها از کجا صورت می‌گیرد؟ و با قدری تامل می‌فهمیم که دشمنان و صهیونیسم بین‌الملل آن را طراحی می‌کنند. کار این شبکه‌های بین‌المللی برای ضربه زدن به اساس اسلام و خانواده‌های مسلمین است».

وی با اشاره به بحث توهین به پیامبر (ص) در مطبوعات غربی گفت: «آنها می‌خواهند مبنا را بزنند و حفظ مبنا برای ما بسیار اهمیت دارد».

بهروزی با اشاره به طرح شعارهای آزادی و عدالت و دمکراسی در کشورهای غربی گفت: «این شعارهای عوامفریبانه توسط غرب در مورد عدالت و آزادی حقوق بشر فقط مورد سوء استفاده آن‌هاست و آن‌ها با حمله به عراق و کشتار مردم و اشغال آن، نامش را دموکراسی می‌گذارند و با شکنجه و معلول کردن افراد در زندان‌ها را آزادی نام می‌نهند».

وی در ادامه وظایف جامعه زینب(س) را در سه زمینه برشمرد و گفت: «وظیفه اول این است که مراقب مبانی اسلام باشیم دوم اینکه واژه‌های عدالت و آزادی و ... را براساس اسلام تعریف کنیم سوم هم با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال نوآوری و شکوفایی در جهت تحقق این شعار بکوشیم».

در ادامه بحث، مریم بهروزی به ضرورت تحول در حوزه و دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: «دانشگاه‌های ما منطق معرفتی تجربی دارند و روش آنها برای تولید علم برگرفته از جهت قابل اعتمادی نیست و این روش ها اصالتا سکولارند و حدود اولیه دین را نمی‌پذیرند و ما این را تحجر علمی نام نهاده‌ایم».

وی با اشاره به وجود روش سیستمی در علوم دینی برای تولید علم گفت: «برای ما مبانی دینی مهم است و اگر قرار باشد آنچه در گذشته وجود دارد را به عنوان علم قبول کنیم که نیازی به رنسانس عملی نبود».

وی با اشاره به وجود تحجر دینی در بین برخی از دیدگاه‌ها گفت: «تحجر دینی به این معناست که ما فقط یک نوع بندگی خدا را به رسمیت بشناسیم در حالی که روش‌های زیادی برای بندگی خدا وجود دارد».

وی با اشاره به بحث مقام معظم رهبری در دستیابی به تمدن اسلامی ،گفت: «برای بدست آوردن تمدن اسلامی اول باید سرپرستی دین همه جانبه باشد و تمامی مسایل را در بر بگیرد دوم اصولگرایی به معنای تعبد گرایی است و همه آنچه را که عمل می‌کنیم باید براساس دین باشد و سوم منطق تحول‌گرا باید براساس تعبد باشد».

بهروزی با اشاره به کم شدن تعداد نمایندگان زن در مجلس نسبت به دوره‌های قبلی گفت: «اکنون ما هشت نماینده زن در مجلس هشتم داریم که باید نسبت به کاهش تعداد نمایندگان زن در مجلس کنکاش شود تا بدانیم آیا اشکال کار از عملکرد نمایندگان زن در مجلس بوده است یا اینکه مساله دیگری اتفاق افتاده که جای بحث و بررسی دارد و باید برای آن راهکاری ارائه شود».

همچنین پس از سخنرانی خانم بهروزی کاندیداهای شورای مرکزی و هیات بازرسی و شورای داوری معرفی شدند و در معرض رای اعضای مجمع عمومی جامعه زینب (س) قرار گرفتند. از میان آنها 12 نفر برای حضور در شورای مرکزی و 3 نفر برای هیات بازرسی و 2 نفر برای هیات داوری انتخاب خواهند شد.

در این جلسه قرار شد تا در مورد سند چشم‌انداز دو ساله این تشکل نیز رای‌گیری به عمل بیاید و مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین