کد خبر: ۷۵۶۲۱۲
تعداد نظرات: ۵۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
پوتین آغاز تجاوز ارتش روسیه به خاک اوکراین را اعلام کرد

جنگ آغاز شد| حمله تمام عیار روسیه به اوکراین| واکنش شدید مقامات جهان

رئیس‌جمهور روسیه که پیشتر بارها گفته بود که قصد حمله به اوکراین را ندارد حالا به ارتش این کشور دستور حمله و تجاوز به خاک اوکراین را صادر کرده است. پوتین مدعی شده که در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دونباس را صادر کرد.
جنگ آغاز شد| حمله تمام عیار روسیه به اوکراین| واکنش شدید مقامات جهان
آفتاب‌‌نیوز :

عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین سرانجام بامداد روز پنج‌شنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند) با فرمان ولادیمیر پوتین در چند شهر واقع در شرق و شمال شرق این کشور آغاز شد.

این حملات به دنبال سخنرانی تلویزیونی پوتین با تهاجم جنگنده‌های روسی به چند شهر در شرق و شمال شرقی اوکراین، شلیک موشک و پیاده کردن نیرو در ساحل جنوبی اوکراین آغاز و صدای انفجارهای شدید در چند شهر از جمله در کی‌یف، پایتخت، و خارکیف شنیده شد.

برخی منابع از جمله خبرگزاری اینترفاکس همچنین از شنیده شدن صدای تیراندازی در نزدیکی فرودگاه اصلی پایتخت اوکراین خبر داده‌اند.

بنا به اعلام مقامات اوکراین «دهها نفر» در ساعات اولیه آغاز تهاجم روسیه به اوکراین کشته شدند.

دیمیترو کولبا، وزیرامور خارجه اوکراین همزمان با شروع این حملات با انتشار توییتی از «تهاجم تمام عیار روسیه» به کشورش خبر داد و اعلام کرد که چندین شهر غیردرگیر در مناقشه شرق اوکراین هدف حملات موشکی و هوایی روسیه قرار گرفته‌اند.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده نیز در نخستین واکنش به این حملات اعلام کرد که دعای او با مردم اوکراین است زیر آنها «از حملات غیرقانونی و توجیه ناپذیر نظامیان رنج می‌برند.»

کرملین پیش از آغاز این حملات که کشورهای غربی طی دو روز گذشته نسبت به آن هشدار داده بودند از درخواستِ کمک نظامی جدایی‌طلبان شرق اوکراین خبر داده بود.

آخرین تحولات و خبرهای مرتبط با بحران اوکراین و آغاز عملیات نظامی روسیه را در گزارش لحظه به لحظه زیر دنبال کنید.

حملات موشکی در کی‌یف و خارکیف

از طرف دیگر، رسانه‌های محلی به نقل از یک مقام در وزارت امور داخلی اوکراین گزارش کردند که مقرهای فرماندهی ارتش اوکراین در کی‌ف و خار‌کیف مورد حملات موشکی قرار گرفتند.

اوکراین: جنگ بین روسیه و اوکراین آغاز شده است

وزیر امور خارجه کی‌ف ساعاتی پس از صدور دستور مسکو برای «عملیات ویژه» در منطقه جداشده دونباس، اعلام کرد که جنگ بین روسیه و اوکراین آغاز شده است.

«دیمیتری کولیبا» وزیر خارجه اوکراین در بیانیه‌ای بامداد امروز (پنجشنبه) گفت که ولادیمیر پوتین «به‌ تازگی یک حمله تمام عیار را به اوکراین را آغاز کرده است».

وی با طرح این ادعا که انفجارهایی در نزدیکی «کی‌یف» رخ داده است، گفت: «شهرهای آرام اوکراین تحت حمله قرار گرفته است. این یک جنگ متجاوزانه است. اوکراین از خود دفاع می‌کند و پیروز می‌شود. جهان می‌تواند و باید پوتین را متوقف کند. هم‌اکنون زمان عمل فرارسیده است».

در فرمان پوتین برای صدور مجوز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس آمده است: «شرایط ما را ملزم به اقدام قاطع و فوری می‌کند». وی در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به ملت گفت که او می‌خواهد اوکراین را «غیرنظامی» و «نازی‌زدایی» کند.

مسکو: عملیات نظامی روسیه تهدیدی برای غیرنظامیان نیست

به نوشته فارس، وزارت دفاع روسیه با تأکید بر اینکه عملیات نظامی روسیه تهدیدی برای غیرنظامیان محسوب نمی‌شود گفت: «تسلیحات با دقت بالا، زیرساخت‌های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه‌های نظامی و هوانوردی ارتش اوکراین را ناتوان می‌کنند».

ارتش روسیه گفته است که روسیه به شهرهای اوکراین حمله نمی‌کند و در بیانیه وزارت دفاع روسیه اینگونه نوشته شده است که غیرنظامیان اوکراینی در معرض تهدید نیستند.

وزارت دفاع روسیه اهداف حمله در اوکراین را مشخص کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه به عنوان بخشی از عملیات جاری در اوکراین به تأسیسات نظامی اوکراین حمله می‌کند. در بیانیه وزارت دفاع روسیه که ریانووستی آن را منتشر کرده است، آمده که از سلاح های دقیق علیه زیرساخت های نظامی، سایت‌های دفاع هوایی، فرودگاههای نظامی و هواپیماها استفاده می شود.

بایدن: روسیه یک جنگ از پیش برنامه‌ریزی شده را اعلام کرد

از طرف دیگر، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پس از اعلام یک «عملیات نظامی» روسیه علیه اوکراین گفت: «روسیه یک جنگ از پیش برنامه‌ریزی‌شده را اعلام کرده است که منجر به تلفات فاجعه‌بار جانی و رنج انسانی خواهد شد».

بایدن در بیانیه‌ای که اواخر عصر چهارشنبه به وقت محلی (بامداد پنجشنبه) منتشر شد، از جهان خواست که مسکو را برای «مرگ و ویرانی» مسئول بداند.

بایدن با تهدید روسیه ادامه داد: «دعاهای جهان امشب با مردم اوکراین است زیرا آنها از حمله غیرقانونی و غیرقابل توجیه نیروهای نظامی روسیه رنج می برند. ایالات متحده و متحدان و شرکای آن به روشی متحد و قاطع پاسخ خواهند داد. جهان،روسیه را مسئول خواهد دانست».

زلنسکی: حکومت نظامی در سراسر اوکراین اعمال می‌شود

«ولودیمیر زلنسکی» نیز با تأیید آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه تصریح کرد: «در حال اعمال حکومت نظامی در سراسر خاک اوکراین است».

حمله به منطقه«چستیا» اوکراین

خبرگزاری اینترفکس روسیه نیز گزارش کرد که حملاتی از سوی جمهوری لوهانسک به سمت منطقه «چستیا» که تحت کنترل اوکراین است، صورت گرفته است.

حریم هوایی مسکو برای پروازهای غیرنظامی مسدود شد

یکی از مسئولان هوانوردی روسیه اعلام کرد که مسکو حریم هوایی در نزدیکی مرزهای خود با اوکراین را برای پروازهای غیرنظامی مسدود کرده است. فرودگاههایی درمناطق هم مرز یا در نزدیکی اوکراین در شهرهای آناپا، الیستا، استاوروپل، بریانسک، کرسک، ورونژ و شهرهای دیگر، فعالیت‌های خود را به حال تعلیق درآوردند.

از طرف دیگر، واحد اطلاعات فرودگاه روسیه اعلام کرده است که بیش از ۱۰۰ پرواز در فرودگاه های مسکو لغو و یا دچار تاخیر شده است.

بایدن: فردا تحریم‌های شدیدی علیه روسیه وضع می‌شود

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه توییتری خود در ارتباط با تحولات اوکراین نوشت: «فردا با سران گروه ۷ (G۷) نشست خواهم داشت و ایالات متحده و متحدان و شرکای این کشور تحریم‌های شدیدی علیه روسیه وضع خواهند کرد. ما به ارائه کمک و پشتیبانی به اوکراین و مردم اوکراین ادامه می‌دهیم».

واکنش اتحادیه اروپا به عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین

«چارلز میشل» رئیس شورای اروپا و «اورسلا فن درلاین» رئیس کمیسیون اروپا و «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای عملیات نظامی روسیه در دونباس را محکوم کردند و گفتند: « ما شدیداً حمله غیرقابل توجیه روسیه به اوکراین را محکوم می‌کنیم. در این ساعات تاریک، افکار ما با اوکراین و زنان و مردان و کودکان اوکراینی است که با این حمله بی‌دلیل مواجه شدند و نگران جان خود هستند. ما کرملین را مسئول می‌دانیم».

حمله از خاک بلاروس و نشست فوری لوکاشنکو با فرماندهان ارتش

مقامات نظامی اوکراین می‌گویند همزمان با حملات هوایی و موشکی ارتش روسیه، حملاتی نیز از مرز بلاروس به کشورشان صورت گرفته است.

به نوشته یورونیوز؛ سی‌ان‌ان با استناد به اظهارات گارد مرزی اوکراین اعلام کرد که سحرگاه پنجشنبه مرز‌های این کشور با فدراسیون روسیه وجمهوری بلاروس از سوی نیرو‌های روس تحت حمایت بلاروس مورد حمله قرار گرفت.

بنا به گزارش سی‌ان‌ان مرز‌های شرقی و شمالی اوکراین از سوی سربازان روس مورد حمله قرار گرفته و حملاتی نیز از سمت جمهوری خود مختار کریمه انجام شده است.

از سوی دیگر، به گزارش فرانس‌پرس الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوی بلاروس که از متحدان نزدیک متحد مسکو به شمار می‌رود رهبران ارتش کشورش را به صورت فوری فراخوانده و با آن‌ها تشکیل جلسه داده است.

ورود نیرو‌های زمینی روسیه به خاک اوکراین

خبرگزاری فرانسه دقایقی پیش به نقل از منابع نزدیک به نگهبانان مرزی اوکراین اعلام کرد که نیرو‌های زمینی روسیه وارد خاک این کشور شده اند.

پوتین به کشور‌های غربی در خصوص هرگونه مداخله هشدار داد

ولادیمیر پوتین که با صدور فرمان حمله به خاک اوکراین به نوعی محکومیت‌ها و تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورش را نادیده گرفته به غرب در خصوص هرگونه مداخله در این بحران هشدار داد.

رئیس جمهوری روسیه خطاب بویژه خطاب به ایالات متحده و ناتو اعلام کرده که هرگونه تلاش برای مداخله در بحران اوکراین «عواقبی بی سابقه» برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

این در حالی است که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در نخستین واکنش به تهاجم نظامی روسیه تنها از وضع تحریم‌های جدید بر ضد مسکو خبر داده و تاکنون سخنی ازمداخله نظامی به میان نیاورده است.

ماکرون خواهان توقف فوری عملیات روسیه شد

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در نخستین واکنش به تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین که از سحرگاه پنجشنبه ۲۴ فوریه با فرمان ولادیمیر پوتین آغاز شد «توقف فوری» این عملیات را درخواست کرد.

رئیس جمهوری فرانسه در ادامه تصمیم روسیه برای جنگ با اوکراین را به شدت محکوم کرد و خواستار پایان یافتن فوری عملیات نظامی روسیه شد.

ماکرون با انتشار دو توییت یاد آور شد: «فرانسه با اوکراین اعلام همبستگی می‌کند و در کنار مردم این کشور می‌ایستد. فرانسه با همکاری شرکا و متحدان برای پایان دادن به این جنگ اقدام خواهد کرد.»

لغو پرواز کلیه هواپیما‌ها از فرودگاه‌ها در جنوب روسیه

گفته می‌شود که پرواز کلیه هواپیما‌ها از فرودگاه‌های شهر‌های بزرگ واقع در جنوب روسیه نیز به کلی لغو شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در دقایق ابتدایی تهاجم نظامی روسیه به خاک کشورش اعلام حکومت نظامی کرده بود.

وی با اعلام اینکه عملیات بزرگ ارتش روسیه در خاک کشورش آغاز شده خطاب به شهروندان گفته بود: «نترسید، ما پیروز خواهیم شد.»

نخست وزیر ایتالیا: اتحادیه اروپا و ناتو نحوه واکنش فوری را بررسی می‌کنند

ماریو دراگی، نخست وزیر اوکراین روز پنجشنبه حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین را «غیرموجه و توجیه‌ناپذیر» خواند و اطمینان داد که اتحادیه اروپا و ناتو به زودی بررسی واکنشی فوری به این تهاجم را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

در بیانیه دولت ایتالیا به نقل از ماریو دراگی آمده است: «دولت حمله روسیه به اوکراین را محکوم می‌کند. این حمله غیرموجه توجیه ناپذیر است. ایتالیا در این زمان بحرانی در کنار مردم و نهاد‌های اوکراین می‌ایستد. ما با متحدان اروپایی و ناتو کار می‌کنیم تا فورا و با اتحاد و قاطعیت پاسخ دهیم.»

زلنسکی جهان را به تشکیل «ائتلافی ضد پوتین» فرا خواند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین که کشورش از بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه هدف تهاجم نظامی روسیه قرار گرفته، خواستار تشکیل یک «ائتلاف جهانیِ ضد پوتین» شد.

آقای زلنسکی تاکید کرد برای آنکه روسیه به صلح روی بیاورد تشکیل چنین ائتلافی بر ضد مسکو و رئیس کاخ کرملین ضروری است.

رئیس جمهوری اوکراین پس از گفتگو با رهبران کشور‌های غربی از جمله ایالات متحده، بریتانیا و آلمان گفت: «ما در حال ساختن یک ائتلاف ضد پوتین هستیم و جهان باید روسیه به در پیش گرفتن صلح وادار کند.»

روسیه: زیرساخت‌ها نظامی و پدافند ضد هوایی اوکراین را منهدم کردیم

ارتش روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند ضد هوایی اوکراین را منهدم کرده و چند پایگاه هوایی این کشور را در پی عملیات نظامی سحرگاه پنجشنبه در شرق خاک اوکراین از فعالیت ساقط کرده است.

خبرگزاری‌های رسمی روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور مدعی شدند: زیرساخت‌های نظامی واقع در پایگاه‌های هوایی اوکراین به کل منهدم و از رده خارج شده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه همچنین تاکید شده است که تاسیسات پدافند هوایی نیرو‌های مسلح اوکراین نیز در جریان حملات روز پنجشنبه منهدم شده است.

اوکراین: پنج هواپیما و یک بالگرد روس را سرنگون کردیم

ارتش اوکراین روز پنجشنبه، ساعاتی پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور از هدف قرار دادن پنج فروند هواپیما و یک بالگرد ارتش روسیه خبر داد.

ستاد کل ارتش اوکراین در بیانیه‌ای مدعی شد که نیرو‌های اوکراینی «پنج هواپیما و یک یک بالگرد متجاوزان را ساقط کرده‌اند.»

آژیر‌های خطر در غرب اوکراین به صدا در آمد

فرانس‌پرس دقایقی پیش و در پی آغاز تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهر لِویو، واقع در غرب این کشور خبر داد.

ساکنان محلی همچنین پیام‌هایی از مقامات شهری دریافت کرده‌اند که از آن‌ها خواسته شده تا «آرامش خود را حفظ کنند» و منتظر دستورات بعدی باشند.

جانسون: حمله روسیه یک فاجعه برای اروپا است

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس ضمن محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین در صفحه توییتر خود نوشت: «این یک فاجعه برای قاره ما است. من امروز صبح در مورد تهاجم روسیه به اوکراین برای ملت سخنرانی خواهم کرد. من همچنین با رهبران گروه ۷ صحبت خواهم کرد و خواستار تشکیل جلسه فوری همه رهبران ناتو در اسرع وقت هستم».

از طرف دیگر، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس از احضار سفیر روسیه برای ارائه توضیحات در خصوص اقدامات روسیه در اوکراین خبر داد.

وقوع انفجار در کی‌یف

خبرنگار خبرگزاری «دویچه وله» آلمان با انتشار یک نوار ویدئویی از انفجار در «کی‌یف» پایتخت اوکراین خبر داد.

اوکراین سبب اختلاف تل‌آویو و مسکو

پس از حمایت تل‌آویو از کی‌یف، نمایندگی روسیه در سازمان ملل گفته مسکو حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی سوریه را به رسمیت نمی‌شناسد.

سفیر اسرائیل: باورم نمی‌شود چنین چیزی در اوکراین رخ داده است

مایکل برودسکی سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین با انتشار تصویری در صفحه توییتر خود درباره عملیات نظامی ویژه روسیه نوشت: «باورم نمی‌شود که چنین چیزی در اوکراین رخ داده است».

تل‌آویو: حمله روسیه نقض نظم بین‌المللی است

«یائیر لاپید» وزیر خارجه اسرائیل نیز در این خصوص گفت: «حمله روسیه به اوکراین، نقض جدی نظم بین‌المللی است و اسرائیل این حمله را محکوم می کند».

پناه گرفتن مردم در مترو

تصاویری در فضای مجازی منتشر شده است که مردم اوکراین را در حالیکه بر روی پله های مترو نشسته‌‌اند و پناه گرفته‌اند، نشان می‌دهد.

افزایش حضور نظامی ناتو در شرق اروپا

ناتو با صدور بیانیه‌ای از استقرار «نیروهای دفاعی زمینی و هوایی بیشتر» در بخش شرقی اروپا و افزایش آمادگی تمامی نیروهای ناتو «برای پاسخ به تمامی موارد احتمالی» در پی عملیات جنگ روسیه علیه اوکراین خبر داد.

ترکیه: حمله روسیه به اوکراین توافقات مینسک را باطل می‌کند

وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای عملیات نظامی ویژه روسیه به اوکراین را غیرقابل قبول توصیف کرد و گفت: «این حمله توافقات مینسک را باطل می‌کند».

برلین: پوتین صلح و امنیت در تمام اروپا را تهدید می‌کند

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان امروز (پنجشنبه) گفت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با حمله به اوکراین، صلح و امنیت در تمام اروپا را تهدید می‌کند.

شولتز در واکنش به جنگ روسیه علیه اوکراین توضیح داد: «از پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌خواهم که عملیات نظامی را متوقف کند و نیروهایش را از اوکراین خارج کند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی ادامه داد: «ما رایزنی‌هایی با اتحادیه اروپا و ناتو برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه انجام دادیم و رهبران روسیه باید بهای سنگینی بپردازند».

کرملین: هدف از حمله نظامی از بین‌ بردن توانمندی نظامی کی‌یف است

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال از بین رفتن کامل ارتش اوکراین گفت: «هدف خنثی‌سازی و از بین‌بردن توانمندی‌های نظامی کی‌یف است زیرا تهدیدی برای امنیت ملی ما است».

وی با تأکید بر اینکه ولادیمیر پوتین، مدت زمان جنگ در اوکراین را برای غیرنظامی کردن کی‌یف، تعیین می‌کند، ادامه داد: «واژه "اشغال" در رابطه با عملیات نظامی ویژه روسیه برای غیرنظامی کردن اوکراین، کاربرد و مفهومی ندارد».

نشست مجازی ناتو فردا در بروکسل برگزار می‌شود

شبکه تلویزیونی «ال ان ۲۴» بلژیک گزارش کرد که نشست مجازی ناتو در خصوص اوضاع اوکراین فردا (جمعه) برگزار خواهد شد.

بعدازظهر امروز به وقت محلی، بروکسل همچنین میزبان نشست رو در روی رهبران اتحادیه اروپا در خصوص اوضاع اوکراین خواهد بود و آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد قرار است در این نشست تحریم‌های جدیدی علیه روسیه تصویب شود.

مسکو-پکن: بحران فعلی اوکراین نتیجه امتناع کی‌یف از توافقات مینسک است

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با «وانگ یی» وزیر خارجه چین به توافق رسیدند که علت بحران فعلی اوکراین، امتناع این کشور از اجرای توافقات مینسک بوده است که به تشویق ایالات متحده از اجرای این توافقات سرپیچی کرده است.

استرالیا ۲۵ شرکت و شخصیت روس را تحریم کرد

«اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا ضمن اعلام خبر تحریم ۲۵ فرد و چهار مؤسسه مالی روس، حمله روسیه به اوکراین را «وحشیانه و بی‌دلیل» توصیف کرد.

موریسون روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: «ما اقدامات خصمانه یکجانبه در اوکراین را محکوم می کنیم. روسیه آشکارا قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل را نقض می کند. روسیه جنگ را انتخاب کرده است».

نخست وزیر استرالیا در اداه با تأکید بر لزوم اتخاذ اقداماتی شدید علیه روسیه گفتک «ما همراه با جامعه بین‌الملل با هم متحد می‌شویم تا این اقدامات ظالمانه را به شدیدترین وجه ممکن محکوم کنیم.»

موریسون در پایان در خصوص تحریم شخصیت‌ها و شرکت‌های روسی گفت که تحریم‌های جدید، فرماندهان ارتش، معاونان وزیر دفاع و عوامل وابسته به روسیه را که «مسئول تجاوز غیرقانونی و غیرقابل قبول» هستند و همچنین شرکت‌هایی که در توسعه و فروش فناوری نظامی و تسلیحات به روسیه دست داشته‌اند، هدف قرار خواهد داد.

ساقط شدن هواپیمای نظامی اوکراین

برخی رسانه‌ها می‌گویند نیروهای روسیه یک هواپیمای ترابری نظامی آنتونوف An-26 اوکراین را در منطقه کی‌یف هدف قرار داده‌اند. گفته شده این هواپیما ۱۴ سرنشین داشته و طبق اطلاعات اولیه پنج نفر کشته شده‌اند.

جانسون: روسیه تحریم می‌شود؛ وابستگی به نفت و گاز روسیه قطع خواهد شد

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس طی سخنرانی برای مردم کشورش در رابطه با اوضاع اوکراین گفت: بریتانیا و متحدانش روز پنجشنبه بسته تحریمی علیه اقتصاد روسیه ارائه خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: «امروز، همراه با متحدانمان، بر روی بسته عظیم تحریم‌های اقتصادی که در زمان مناسب برای تضعیف اقتصاد روسیه طراحی شده است، به توافق خواهیم رسید و برای این منظور، ما همچنین باید به طور جمعی به وابستگی خود به نفت و گاز روسیه پایان دهیم زیرا این وابستگی برای مدتهای طولانی به پوتین در قبال سیاست‌های غرب قدرت داده بود. تهاجم گسترده روسیه به اوکراین وجود دارد».

ماکرون: شورای امنیت سازمان ملل باید روسیه را مسئول بداند

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که بعدازظهر امروز در خصوص اقدام علیه روسیه تصمیم‌گیری خواهد شد و گفت: شورای امنیت سازمان ملل باید روسیه را مسئول بداند».

وی ادامه داد: «ما تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از رسیدن به این نقطه بحرانی صورت دادیم. ما در مرحله جدیدی از تاریخ اروپا قرار داریم. برای این مرحله جدیدی که در اروپا آغاز شده است، عواقب زیادی وجود خواهد داشت».

ماکرون در ادامه با تأکید بر ادامه حمایت غرب از اوکراین گفت: «ما بدون تردید از اوکراین و حاکمیت و امنیت شرکای اروپایی خود حمایت می‌کنیم».

رئیس‌جمهور فرانسه تأکید کرد: «در این ساعات تاریک، ما اصول آزادی، حاکمیت و دموکراسی را رها نخواهیم کرد».

تقابل جنگنده‌های روس و اوکراینی در نزدیکی «کی‌یف»

کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار این ویدئو نوشته‌اند جنگنده‌های اوکراینی «میگ-۲۹» و روسی «سوخو۲۷» در حال تقابل در نزدیکی کی‌یف هستند.

سرنگونی بالگردهای روسیه در اوکراین

گفته شده که برخی بالگردهای روسیه در اوکراین سرنگون و برخی سربازان روسی نیز اسیر شده‌اند.

بایدن: گروه ۷ بر سر تحریم‌های ویرانگر علیه روسیه به توافق رسید

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده می‌گوید کشورهای عضو گروه هفت بر سر وضع «تحریم‌های ویرانگر» علیه روسیه به توافق رسیدند.

رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است کمتر از ۴۵ دقیقه دیگر از کاخ سفید درباره حمله روسیه به اوکراین سخنرانی کند.

بازداشت «نزدیک به ۸۰۰ تظاهرکننده ضدجنگ» در روسیه

یک سازمان غیردولتی در روسیه روز پنجشنبه گزارش داد که نزدیک به ۸۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در تظاهرات علیه حمله به اوکراین بازداشت شدند.

به گفته این سازمان غیردولتی «دستکم ۷۸۸ نفر» در ۴۲ شهر روسیه در جریان تظاهرات علیه آغاز جنگ با اوکراین دستگیر شدند.

ارتش روسیه: اولین روز عملیات در اوکراین موفقیت‌آمیز بود

ارتش روسیه دقایقی پیش اعلام کرد که اولین روز از عملیات این کشور در اوکراین «موفقیت‌آمیز» بود. ارتش روسیه همچنین حضور نظامیان این کشور در خاک اوکراین را تائید کرد.

به گفته مقامات نظامی روسیه سربازان این کشور از شبه‌جزیره کریمه وارد خاک اوکراین شدند.

کاخ‌سفید: سخنرانی بایدن درباره بحران جاری یک ساعت عقب افتاد

کاخ‌سفید دقایقی پیش اعلام کرد که سخنرانی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا که قرار بود ساعت ۱۸:۳۰ به وقت اروپای مرکزی (۲۱ به وقت تهران) انجام شود یک ساعت به تاخیر افتاد.

صدراعظم آلمان: اوکراین ممکن است از نقشه پاک شود

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز پنجشنبه هشدار داد که خطر حذف اوکراین از نقشه جهان وجود دارد.

رئیس دولت ائتلافی آلمان همچنین خواستار «پیشگیری» از گسترش جنگ به دیگر کشورهای اروپایی شد.

صدراعظم آلمان افزود که روسیه عزم ناتو برای حمایت از کشورهای عضو این سازمان «دستکم» گرفته است.

مقامات محلی در جنوب اوکراین: ۱۳ غیرنظامی و ۹ سرباز کشته شدند

مقامات محلی در جنوب اوکراین اعلام کردند که ۱۳ غیرنظامی و ۹ سرباز در جریان درگیری‌ها با ارتش روسیه کشته شدند. آنها همچنین از پیشروی نظامیان روس خبر دادند.

پوتین: راه دیگری برای دفاع از روسیه وجود نداشت

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز پنجشنبه درباره حمله به اوکراین گفت که مسکو «راه دیگری» برای دفاع از خود نداشت.

وی تاکید کرد که روسیه به دنبال ضربه به اقتصاد جهان نیست. رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «به نظرم شرکای ما موقعیت ما را درک کنند و هدف خود را بیرون راندن ما از نظام اقتصاد بین‌الملل تعیین نکنند.»

روسیه به دنبال تصمیم ولادیمیر پوتین برای حمله به اوکراین در معرض تحریم‌های گسترده کشورهای غربی قرار گرفته است.

آمریکا: قطعنامه محکومیت حمله به اوکراین با وجود احتمال وتوی روسیه به رای گذاشته می‌شود

یک مقام آمریکایی روز پنجشنبه گفت که قطعنامه محکومیت حمله روسیه به اوکراین با وجود اینکه به احتمال زیاد از سوی مسکو وتو خواهد شد در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود.

انتشار تصاویری از بازداشت معترضان به جنگ در مسکو و سنت‌پترزبورگ

پلیس روسیه روز پنجشنبه ده‌ها نفر از تظاهرکنندگان که به آغاز جنگ با اوکراین معترض بودند بازداشت کرد.

تصاویری از بازداشت معترضان در سنت‌پترزبورگ منتشر شده است.

ماکرون روز جمعه با اولاند و سارکوزی رایزنی می‌کند

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در نظر دارد روز جمعه با دو رئیس‌جمهوری پیشین این کشور درباره بحران اوکراین مشورت کند. فرانسه هم‌اکنون ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد.

ارتش روسیه، چرنوبیل را تصرف کرد

ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که ارتش روسیه کنترل تاسیسات هسته‌ای چرنوبیل را به دست گرفت.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین اندکی پیش از ساعت ۱۹ به وقت اروپای مرکزی (۲۱:۳۰ به وقت تهران) اعلام کرد که نظامیان روسیه کنترل تاسیسات هسته‌ای چرنوبیل را به دست گرفته‌اند.

پیش از این گزارش‌هایی از نبرد در نزدیکی این مرکز منتشر شده بود.

بریتانیا تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کرد

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا رشته تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعلام کرد. این تحریم‌ها به دنبال حمله روسیه به اوکراین از سحرگاه روز پنجشنبه وضع شد.

نخست‌وزیر بریتانیا ساعاتی پیش ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را «دیکتاتور» خوانده بود.

بوریس جانسون تحریم‌های جدید کشورش علیه مسکو را «مهمترین و شدیدترین» تحریم‌هایی خواند که روسیه با آن روبرو شده است.

بنا به تحریم‌های وضع شده شرکت هواپیمایی «آئروفلوت» دیگر اجازه فعالیت در بریتانیا نخواهد داشت. هواپیماهای این شرکت روسی نیز دیگر اجازه فرود در بریتانیا نخواهند داشت.

شماری از تاجران روس و بانک‌های این کشور نیز در فهرست تحریم‌های بریتانیا علیه روسیه هستند.

رهبران کشورهای اروپایی برای شرکت در نشست اضطراری وارد بروکسل شدند

رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا برای شرکت در نشست اضطراری برای بررسی جنگ بین روسیه و اوکراین در بروکسل گردهم خواهند آمد.

این نشست اضطراری قرار است از ساعت ۲۰ به وقت اروپای مرکزی (۲۲:۳۰ به وقت تهران) آغاز شود.

بایدن: آنچه اتفاق افتاد نقض فاحش مقررات بین‌المللی است

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در واکنش به حمله روسیه به اوکراین گفت که تصمیم ولادیمیر پوتین، همتای روسی وی «نقض فاحش مقررات بین‌المللی» است.

او همچنین از وضع تحریم‌های جدید علیه مسکو سخن گفت. به گفته رئیس‌جمهوری آمریکا روسیه دیگر امکان مبادله با دلار، یورو، ین و پوند نخواهد داشت.

در حال تکمیل....

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵۸
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
7
139
لعنت خدا بر دیکتاتورهای جنایتکار جنگ طلب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
در طول تاریخ، روسیه همواره کشوری اشغالگر بوده است: ایران، لهستان، افغانستان، اوکراین،...
روسیه غیر قابل اعتماد و شریک بسیار بدی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
دنیا باید در مقابل پوتین و روسیه بایستد. باید چنان درسی به او داده شود که در تاریخ ثبت شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
پوتین با حمله به اوکراین نشان داد که خون آدولف هیتلر در رگهایش جاری است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
لعنت بر پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
به پوتین چه مربوط است که اوکراین می خواهد به ناتو بپیوندد؟ آیا دلیل از این کشکی تر برای حمله به یک کشور مستقل وجود دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
بمباران حرم امام رضا (ع) توسط نیروهای روس درسال 1291 شمسی رخ داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
چرا ایران مانند دیگر کشورها، اتباع خود را به موقع از اوکراین خارج نکرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
روسیهِ پوتین با نقض و زیرپا گذاشتن قرارداد مینسک، نشان داد به معاهدات بین المللی پایبند نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
روسیه در درگیری نظامی بین آذربایجان و ارمنستان به پیمان خود با ارمنستان پشت پا زد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
پوتین، افسر سابق KGB، یک رییس جمهور یا بهتر است بگوییم یک پادشاه مادام العمر است که با تغییر قانون اساسی روسیه، 20 سال است که در قدرت است. پادشاهی متکبر و مستبد که نحوه بر خورد او در ملاقاتهایش در کرملین با مکرون، مرکل و حتی رییسی نشان از روانپریشی او دارد.
با وجود پوتین در قدرت، دنیا بسیار نا امن است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
مردم ایران هیچگاه حمایت روسیه ( شوروی) از صدام حسین و تجهیز ارتش آن کشور با میگ 29، تانک تی72 و موشکهای اسکاد را فراموش نمی کنند.
حسین.
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
یقین دارم باتوجه به این کار پوتین. نقطه آغاز افول پوتین شروع شده... من پیشگو هستم یا نیستم بماند. ولی خواهید دید... و نگاهم فارغ از نگاه های سیاسی است
حیدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
90
20
شکست دیگر بر امریکا.....!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
تنها منبع درآمد روسیه فروش نفت و گاز است.
حتی کشاورزی به درد بخوری هم ندارد. تحریم های فلج کننده اقتصادی حال پوتین را جا می آورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
شکست غرب ،آمریکا و سایر کشورها و ملت های متمدن جهان . متاسفانه سبوعیت هنوز جواب می دهد. باید چاره ای کرد تا بساط این حیوان های وحشی همه جا جمع شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
اعلام شده است که تنها گروههای مافیایی روسیه، بیش از 300 میلیارد دلار در بانکهای انگلیس پول دارند. ضمن آنکه 4 بانک روسی هم بیش از 500 میلیارد سرمایه دارند. قرار است ظرف امروز و فردا ضمن فریز شدن دارایی های روسیه، این کشور از سوئیفت اخراج شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
78
23
همانطور که غربیها عراق را بیچاره کردند افغانستان را ویرانه کردند یمن را ویرانه کردند مطمئن باشید اوکران را نیز بیچاره خواهند کرد و سردمدارانشان به سوراخ موشی پناه خواهند آورد بدبخت به دولتمردان اوکران که گول غربیها را می خورند از سرنوشت فذافی و صدام و حسنی مبارک و و دیگر سردمداران دیکتاتور درس عبرت نگرفتند و خود را بدست غربیها به هلاکت می اندازند از قدیم گفته اند عقل که نباشد جان در عذاب است
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
روسیه به اوکراین حمله کرده بعد تقصیر غربی هاست؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
اولین بدبختی را روسها با حمله به افغانستان مردم آن کشور را بیچاره کردند
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
دم شما گرم اومدم حرفی بزنم دیدم همه چی رو درست و کامل بیان کردید . فردایی میرسه که می‌شنویم زلنسکی فرار کرده از اکراین و به آمریکا رفته و بعد ثابت میشه به یکسری خواب زده که دارن از کسانی طرفداری میکنن که برای هم پیمانانشون تره هم خورده نمیکنن و همه چیز و همه کس رو فدای منافع و سرمایه خود کردند و میکنند . البته این تعداد حتی بعد از اتفاقات و روشن شدن حقایق هم مقاومت نشون میدن ولی زدن حرف درست مثل متن شما برای تعدادی که بدون جهت گیری میبینند و میشنوند ضروری ست .
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
54
19
مقامات اوکراین وقتی دیدند پیوستن به ناتو منافع ملی و جان و مال شهروندان اوکراین رو به خطر میندازه موقتا هم که شده باید از این برنامه عقب نشینی می کردن، واقعا آدمای بی عقلی هستن و بایستی محاکمه بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
درک واقعیت اینقدر سخته؟؟؟؟؟
...
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
چندین ساله تمام غربی ها و صهیونیستها بغل گوش روسها دارند دسیسه چینی میکنند صلاح میفرستند روستبارها را قتل عام میکنند از سرزمینشان آواره میکنند پایگاه درست میکنند یه آدم احمق هم میدونه صبر هم حدی داره ، حالاکه اوکراین را دادند دم موشک و توپ حالا خزیدند مثل موش تو لونه هاشون اگه مردین یه اقدام نظامی بکنین تا جواب شما هم داده شود هر چند تا کشور هستین
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
دمت گرم اکبر جان حقیقت رو از زاویه درست و قشنگی تحلیل کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ظاهراً در 3 کامنت بالا، پاس گل به هم هدیه کردید!!!
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
بله پاس گل به هم هدیه میدیم تا شما در نهایت بتونی از این پاسها بهره ببری بزنی تو گل یا به هدف بزنی در واقع و البته هم میتونی این همه پاس و این همه دلیل و علت رو ببینی و در عین ناباوری بزنی تو اوت
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
17
58
مرگ برد یکتاتور هایی مثل اردوغان و پوتین
پاسخ ها
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر نژاد پرست ...
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
8
68
امیدواریم که کشور ما حداقل حمایت نکند از،حمله روس‌ها
این چهره واقعی روسهاست باید باج بدهي والا جنایت
میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
همین الآن شبکه خبر و رادیو پیام دارند با آب و تاب از لشکرکشی و فتوحات پوتین خبر می دهند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
10
59
حمله روسیه به اوکراین نقض آشکار قوانین بین‌المللی است که با هیچ چیز قابل توجیه نیست.
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
حمله آمریکا و غرب به عراق افغانستان نقض آشکار حقوق بین المالکی و بشری نبود ؟ مردم یمن آدم نیستند این همه زن و کودک میمیرن ؟ این دروغهایی که میگی راستن ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
روش حمله یمن رو تروریست‌های حوثی با حمله به دولت قانونی شروع کردن ..کمی فهمت بالا ببر
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
شما که اینقدر فهمت بالاست بگو ببینم جنگ عراق افغانستان لیبی ویتنام کار کیه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
... و خائن ترین و وابسته ترین حزب و گروه سیاسی در تاریخ ایران، حزب توده بوده است.
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
فهمت در همین حد بود ؟ چه ربطی به این قضیه داشت چیزی که گفتی با حرف ما یا موضوع خبر !!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
از روسو فیلها (عاشقان سینه چاک روسیه)بیش از این هم انتظار نمی رود!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
9
54
لعنت بر پوتین و هوادارانش
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
لعنت بر حماقت ‌‌و نادانی ، لعنت بر جهل مرکب
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
لعنت و نفرین ابدی بر همه دیکتاتورهای جهان مثل پوتین و دموکرات‌های آمریکا که دست دیکتاتورها را برای جنایت باز می‌گذارند.
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
لعنت و مرگ بر آمریکا و غرب که حتی میبینند وقتی در تمام زمینه ها شکست خوردن باز دست از روشهای قدیمی به خاطر منافع و سرمایه خود نمی‌گذرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
7
42
چطور و با چه بهونه ای دست به چنین جنایت بزرگی زد؟؟؟
هر چند پایان این معرکه ، پایان روسیه و پوتین هست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
پوتین نگاه کرد و دید یک پیرمرد ... و ضعیف در کاخ سفید هست. با خودش گفت که چرا از این فرصت استفاده نکنم و دست به تجاوز و جنایت نزنم و بالاخره هم کار خودش را کرد. با ضعف آمریکا، دنیا ناامن خواهد بود و دیکتاتورهایی مثل پوتین مجال پیدا می‌کنند تا اهداف شوم خودشون را پیش ببرند.
بیدل
| United States of America |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
و پایان پوتین روز نجات ایران نیز خواهد بود.
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
پایان این معرکه فروپاشی سرمایه داری ست همون چیزی که غربی ها ازش میترسن و شما رو هم با رسانه هاشون بدون علت و توجیه ترسوندند . از خواب بیدار شو دیگه وقت به خواب زدن خودت تموم شده و باید بیدار شی با واقعیت روبرو شی
ه.خ.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
53
11
یکی از بهترین راه ها برای به زیر کشیدن هژمونی امریکا همین بالا بردن هزینش برای این کشور بود که تو دهه های اخیر به خوبی توسط ایران و روسیه و چین انجام شد، با همین فرمون پیش بریم امریکا به التماس هم میفته!
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
دقیقا دوست هوشیار و عاقل من ، دمت گرم هرچی بلا داری بخوره تو سر هرچی غرب زده و غرب پرسته
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
17
9
روسیه جرات داشت به تورکیه‌حمله کنه یا جرات داشت تورکیه هواپیماش زد جواب میداد روسیه دیکتاتوره ولی امریکا هم‌عراق زد یا سردار سلیمانی ترور کرد هیچ کس جرات‌نداست محکوم کنه همشون دیکتاتورن. ادمین بچاپ هیچ وقت چاپ نمیکنی
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ناتو و امریکا اگر جرات داشتند اتقاقا جواب روسیه رو میدادند ولی از عواقب هر اقدام نسنجیده ای وحشت دارند . اگر غربی ها جرات داشتند روز قبل از شروع جنگ نمی‌گفتند ما مداخله نظامی نمی‌کنیم . بابا وارونه میتونی ببینی ولی نمیتونی دیگه وارونه برای دیگران جلوه بدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
6
22
اینجا هست از قول ظریف باید گفت مردم روسیه خودشان خواستند اینجوری زندکی کنند
و احمق هایی که نه رهبر داشتند نه شاه نه ملکه نه پادشاه نه سلطان تو انتخابات به رییس جمهور بیشتر دوبار رای دادند و دیکتاتور برای خودشان و دنیا درست کردند
صفر یک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
10
2
باور انکه چرا اوکراین اینچنین اهمیتی که بیشتر به یک قضیه حیثیتی وحتی فراتر  تبدیل شده است که بتوان مانند حاکمان قبلی جنگ جهانی دیگری را در قرن بیست ویک!!، اما حقیقاتاچرا در حالی که فنلاند واستونی هم مرز با روسیه وموشکهای بالستیک دوربرد دیگر هم مرزی را از جنبه برتری در یک قدرت نظامی از بین برده است این اهمیت به اوکراین عجیب تر جز منابع نفت گاز ومعادن که بیشتر از دیگر ها نیست اما بنظر نمی رسد که عقلانیت  آتشفشانی شدن  قیمت نفت وگاز که ناگهانی  ‌تمام سرمایه گذاریها را به فصل یخبندان   وشاید فرار همه سرمایه ها به سوی دورتر دورتردر برابر حتی فرضیه از دست دادن اوکراین  صحه بگذارد بخصوص که امنیت روسیه در گرو ناپیوستن اوکراین به ناتو است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
7
40
مدافع روس ِچه وقت اعزام میشوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
3
29
شزیکهای فدایی روسیه (شووروی سابق) اعضای حزب توده عجله کنید. پستهایتان در ایران را رها کنید و به یاری جوجه اربابتان پوتین بشتابید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
29
14
ابهت آمریکا و پوشالی بودن حرفهایش و عاقبت تکیه کشورها به غرب صدام، شاه، مبارک، غنی، لیبی و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
یک حکومت را فقط و فقط رضایت مردم پایدار نگه می‌داره و هر حکومتی که به مردم تکیه نکنه و دلخوش به حمایت بیگانه (حالا هر کشوری می‌خواهد باشد؛ روسیه، آمریکا یا دیگر کشورها) باشد، دیر یا زود رفتنی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
7
16
دلواپسای... به افتاب حمله کردن با کامنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
2
26
مرگ بر جنگ طلب و جنگ افروز
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین