کد خبر: ۷۵۷۷۲
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۱
هدایت آقایی مطرح کرد:

شاید اقلیت کاندیدای ریاست مجلس معرفی‌ کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هدایت آقایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به اینکه حدادعادل در دوره ریاست خود بر مجلس هفتم، ضعف‌های بسیاری از خود نشان داد، تاکید کرد: «در صورتی که فراکسیون اقلیت بخواهد به دیگر گزینه ریاست مجلس توجه کند، باید ابتدا مواضع وی مشخص شده و به بسیاری از ابهامات و سوال‌ها پاسخ داده شود».

آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب درباره عملکرد هیات رییسه مجلس اظهار داشت: «مجلس هفتم با رانت سیاسی تشکیل شد و در انتخابات مجلس هفتم، تمام امکانات در خدمت نیروهای اصولگرا به کار گرفته شد تا از ورود تفکرات دیگر جلوگیری کنند».

وی افزود: «بافت مجلس هفتم، یکدست و از یک جریان فکری خاص تشکیل شده بود و بر این اساس، هیات رییسه آن نیز از همین تفکر بود که در طول این دوره چهارساله، یکدست و نفوذناپذیر جلوه کرد».

سخنگوی ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان در مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی افزود: «در انتخابات مجلس هشتم نیز جناح راست، همه امکانات تحت اختیار خود را به کار گرفت تا مانع از ورود دیگر تفکرات به مجلس شود اما در این دوره به دلیل گستردگی و تعداد زیاد کاندیداها، توفیق چندانی برای جناح راست در این زمینه حاصل نشد».

وی تصریح کرد: «برخی نامزدهای منتسب به جریان اصلاحات،‌ با تاکتیک‌هایی توانستند از زیر تیغ نظارت استصوابی و تصفیه جناحی رد شوند و به مجلس راه‌ یابند و بسیاری از کاندیداهای که با پوشش مستقل وارد مبارزه انتخاباتی شده بودند، گرایشات اصلاح‌طلبی داشتند».

هدایت آقایی در ادامه با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، جناح اصولگرا دارای وحدت و انسجام نبود، گفت:‌ «بخشی از اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم طرفداران دولت و وابستگان به دستگاه اجرایی بودند،‌ بخشی دیگر نیز راست سنتی را شامل می‌شدند و گروهی هم با عنوان ائتلاف فراگیر اصولگرایان وارد صحنه انتخابات شدند».

عضو حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد:‌ «این سه بخش اصولگرا به همراه جریان اصلاحات و مستقل، پنج جریان فکری را وارد مجلس کرد و به نظر می‌رسد که هیات رییسه مجلس هشتم نیز ترکیبی از این جریان‌های فکری متعدد باشد».

وی افزود: «پیش‌بینی می‌شود که هیات رییسه مجلس هشتم، سیال بوده و در چهار سال عمر این مجلس تغییراتی به خود ببیند».

آقایی اضافه کرد: «رقابت‌ها و فضای چندقطبی مجلس،‌ نوعی مدیریت‌ کاراتر را در مجلس هشتم رقم خواهد زد».

وی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به نگاه اقلیت مجلس هشتم درباره کاندیداهای مطرح ریاست مجلس گفت: «هم کسانی که به عنوان نمایندگان اصلاح‌طلب به مجلس هشتم راه یافته‌اند و هم جریانات اصلاح‌طلب بیرون از مجلس در حال بررسی صلاحیت‌ها، ضعف‌ها و گرایشات کاندیداهای مطرح ریاست مجلس هشتم هستند و معقتدیم اگر بنا باشد فراکسیون اقلیت از میان یکی از دو گزینه مطرح، به سمت یکی گرایشی نشان دهد، ابتدا باید بسیاری از ابهامات برطرف شده و مواضع آن فرد درباره بسیاری از مسایل روشن شود».

آقایی در ادامه تاکید کرد: «معتقدیم که در میان اصلاح‌طلبان و مستقلان راه‌یافته به مجلس هشتم، گزینه‌های بسیار مناسبی برای ریاست مجلس وجود دارند که می‌توانند به این میدان پا بگذارند و این احتمال وجود دارد که فراکسیون اقلیت این گزینه‌ها را مطرح کنند». 

آقایی در عین حال گفت که هنوز بررسی جدی در میان منتخبان و جریان اصلاح‌طلب خارج از مجلس در این زمینه صورت نگرفته است.

وی درباره فراکسیون اقلیت مجلس هشتم و ریاست آن نیز گفت:‌ «از آنجا که همواره اصلاح‌طلبان راه‌یافته به مجالس، از فعالین درجه یک اصلاحات بوده و هستند، روال ما بر این بوده که امور مربوط به فراکسیون به خود منتخبین بسپاریم و نیازی وجود نداشته که از بیرون به آنها خط‌ مشی داده شود».

آقایی در پایان گفت: «در عین حال همواره یک نماینده از فراکسیون اقلیت برای هماهنگی با اصلاح‌طلبان خارج از مجلس، در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات حضور داشته است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۶:۳۷ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۱
0
0
با سلام
فراكسيون اصلاح طلب بايستي استقلال خود را حفظ كند و به نظر بنده استفاده از لفظ واررداتي اقليت هم بار منفي دارد و هم نوعي مظلوم نمايي را تداعي ميكند در صورتيكه تاثيرگذاري افراد مهم است بنابراين بهتر است بجاي استفاده از لفظ فراكسيون اقليت كه خود از قبل باختگي در مناسبات را به همراه دارد از الفاظ با بار بهتر كه مبين قدرت و تاثير گذاري فراكسيون باشد استفاده شود.م
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین