کد خبر: ۷۶۲۶۳
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۹
سخنگوی حزب الله ایران در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب مطرح کرد؛

امام دین را به صحنه سیاسی وارد کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجتبی بیگدلی سخنگوی حزب‌ا...ایران در گفتگویی با خبرنگار سیاسی آفتاب در پاسخ به سوالی درباره بنیان‌های اصلی اندیشه حضرت امام خمینی(ره)،گفت:‌«شاکله اصلی اندیشه‌های امام راحل این بود که فقه پویا و بانشاط جعفری را برای حل مشکلات مسلمین به روز کردند».

وی ادامه داد: «امام (ره) بر این اندیشه که دین کارآمد نیست و قابلیت حضور در صحنه سیاسی را ندارد خط بطلان کشید و دین را به صحنه زندگی و سیاست آورد و نشان داد که فقه قابلیت به روز شدن و کارآیی وحضور در صحنه‌های اجرایی و حکومتی را دارد».

بیگدلی اضافه کرد: «هنر دیگر حضرت امام(ره) هویت دادن به مردم بود و ایشان با سرنگون کردن حکومت 2500 ساله شاهنشاهی که در آن مردم محلی از اعراب نداشتند، به پابرهنه‌ها و مستضعفان و توده‌های مردم عینیت بخشیده مردم برای اداره حکومت دارای سخن و حرف شدند».

سخنگوی حزب‌ا... ایران افزود: «امام(ره) راحل منادی استکبارستیزی و بت‌شکن زمان بود که مظاهر استکبار و زر و زور را به زیر کشید. مظاهر زر و زور در عرصه کشور را که به ناحق بر پست‌های اجرایی و حکومتی تکیه زده بودند و مظاهر خارجی استکبار که آمریکا بود را به ببری کاغذی تشبیه کرد که محلی از اعراب ندارد و در برابر آن‌ها ایستاد و نشان داد که آنها می‌خواهند با تزویر و تظاهر مردم دنیا را بترسانند وامام (ره) به همه دنیا نشان داد که آن‌ها چیزی در چنته ندارند و ایستادن در برابر استکبار از مهمترین کارهای امام بود».

مجتبی بیگدلی اضافه کرد: «شخصیت کاریزمای حضرت امام (ره) با شخصیت‌های سیاسی دوران معاصر مثل گاندی و دیگران قابل مقایسه نبود و شخصیتی بود که با استعانت از خدا ودین به خواسته‌های برحق رسید و این یک امر بی‌نظیر و بی‌بدیل بود».

وی افزود: «حرمت امامزاده را متولی آن باید حفظ کند و کسانی که مسئولیت دارند،‌قدم‌هایشان را بر روی استخوان‌های سینه شهدا گذاشته‌اند و این میزها و مسئولیت‌ها حاصل منویات و خون شهداست. مسئولین ما باید در گفتار و کلام و سبک وسیاق مدیریتی‌شان انقلاب را حفظ کنند».

 وی افزود:«سیره امام (ره) و زهد و ساده‌زیستی و بی‌آلایشی و برخورد ایشان با مردم، همه از زوایای شخصیتی ایشان بود».

بیگدلی افزود: «امیدواریم مسئولین ما در هر سه قوه و نیروهای مسلح تخطی نکردن از اصول امام (ره) را مدنظر قرار دهند».

سخنگوی حزب الله ایران همچنین دوری امام (ره) از تجملات و شعار و مخفی کردن خود از مردم و انس با مردم را از ویژگی‌های بارز ایشان برشمرد و ادامه داد: «اندیشمندان جامعه و اساتید حوزه و دانشگاه باید طوری رفتار کند که اندیشه‌های امام(ره)  هرچه با نشاط ‌تر قابلیت اجرا پیدا کند».

وی ادامه داد: «وقتی مقام معظم رهبری به جایی سفر می‌کنند، استقبال مردم از ایشان بی‌نظیر است و ما باید به شجره طیبه ولایت فقیه تمسک جوییم که یادگار بارز امام (ره) است و خط قرمز ماست و هر زمزمه‌ای که این شجره را که محصولش اطاعت از رهبری و ولایت است جلوی آن می‌ایستیم و یکی از راههای بارز حفظ اندیشه‌های امام (ره) نیز همین است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین