کد خبر: ۷۶۸۵۲
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۲

نبرد 88 و شيرهای خفته

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: عملکرد دولت نهم در عرصه سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک به قدری بحث‌انگیز شده است که در هر طیف سیاسی و اجتماعی که بنگریم انگیزه‌ای برای تحرک سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آینده به منظور اصلاح روش اداره کشور مشاهده می‌شود.

گروههای اصلاح طلب ضمن امید داشتن به ائتلاف با گروههای همسو بر این گمانند که معرفی هر کاندیدایی که مورد ائتلاف همه احزاب اصلاح طلب باشد در یک شرایط دو قطبی به شکست رئیس دولت نهم خواهد انجامید. در میان کاندیداهای این طیف هرچند از سید محمد خاتمی به عنوان مورد توافق‌ترین فرد نام برده می‌شود اما گزینه‌هایی همچون رضا خاتمی‌، محمد هاشمی‌، محمد علی نجفی‌، مهدی کروبی و محمد رضا عارف نیز مطرح هستند. 

از سویی دیگر اصول‌گرایان که سرمست از پیروزی در انتخابات مجلس هشتم هستند در حالی به استقبال انتخابات ریاست جمهوری می‌روند که در میانشان کمتر گروهی را می‌توان یافت که حاضر به هدر دادن این فرصت سیاسی برای کاندیدای پر ریسکی چون محمود احمدی‌نژاد باشد.

داشتن کارنامه مشخص اجرایی و مبارزاتی از عمده ترین محورهای انتخاب کاندیدا از سوی این طیف عنوان شده‌است و در این میان نام شخصیت‌هایی چون علی اکبر ولایتی و علی اکبر ناطق نوری نیز شنیده می‌شود. 

در کناره این دو طیف برخی گروههای میانه رو نیز در شرایطی نبرد 88 را به نظاره نشسته‌اند که هریک کاندیداهایی بالقوه برای این رقابت مهم در سبد خویش دارند. تحولات سیاسی کشور در سه سال اخیر و برخی بی‌مهری‌ها از سوی اصولگرایان به مهره‌های کارساز این طیف موجب شده‌است که دیگر نتوان حسن روحانی یا محمد باقر قالیباف را یا یک اصولگرای کلاسیک دانست .

حسن روحانی با نفوذ سنتی در بدنه راست و روابط مناسب با شخصیتهای تاثیر گذار نظام و محمد باقر قالیباف با کارنامه‌ای قابل قبول در عرصه‌های مدیریتی مهمترین بازیگران این طیف به شمار می‌روند. 

تابلویی که ترسیم شد اغلب نامزدهای بالقوه ریاست جمهوری آینده را دربردارد. موارد ذیل بیش از آنکه تحلیل تابلو از نگاه یک ژورنالیست باشد که با بدنه اجتماعی رای‌دهندگان نیز بی‌ارتباط نیست شاید یاد آوری نکاتی است که در کشاکش جدلها و رقابت‌ها به فراموشی سپرده شده یا نادیده گرفته می شود:

1- تلاش برای هدایت فضای انتخابات به شرایط دوقطبی که رئیس دولت نهم را در مقابل عملکردش پاسخگو سازد و معرفی نامزدی دارای کارنامه اجرایی قابل دفاع مهمترین رمز پیروزی اصلاح طلبان و میانه‌رو هاست. ضمن آنکه امکان تغییر در آراء و بروز بد‌اخلاقی‌های سیاسی نیز در این حالت به حد‌اقل خواهد‌رسید. بدیهی است در چنین شرایطی برخی از افرادی که در ابتدای یادداشت از آنها نامبرده شد شانس کمتری برای موفقیت خواهندداشت.

2- تجربه تاریخی نشان داده است که شاید امکان توافق حول یک کاندیدای مشترک از میان لیست اصولگرایان سنتی یا اصلاح طلبان برای انتخابات آینده امری سخت و یا غیر ممکن باشد؛ لذا اگر استراتژی میانه‌روهای هردو جناح همگرایی برای پیروزی بر محمود احمدی نژاد باشد نباید این پتانسیل را با مذاکرات فرسایشی نابود ساخت‌. 

شاید فردی چون حسن روحانی که عملکردش تاکنون در هردو جناح دیدگاه منفی‌ای را برنیانگیخته است و بیش از هر گروهی به میانه‌رو‌ها تعلق دارد، از پتانسیل بالایی برای محوریت ائتلاف برخوردار باشد. نقش چهره‌هایی چون هاشمی رفسنجانی در تحقق چنین ائتلافی تعیین کننده است.

3- اصلاح طلبان در شرایطی که اصولگرایان به دنبال کاندیدایی مستقل باشند یا حیات سیاسی خود را به محمود احمدی نژاد گره زنند نیاز به ائتلاف سراسری حول چهره‌ای رای ساز و فره‌مند دارند. نبرد دو قطبی، مردانی نیرومند می طلبد که سهمی هرچند اندک در لابی نظام داشته باشند. 

دیگر نکته مهم در تحلیل‌های انتخاباتی طیف اصلاح طلب و حتی اصولگرا توجه به موقعیت محمد باقر قالیباف است. 

بخش عمده ای از ساختگاه رای دهندگان به این کاندیدا با اصلاح طلبان همسوست و شاید همین موضوع باشد که احزاب سنت‌گرای اصولگرایان را نسبت به وی نامتمایل می‌کند. تلاش برای طراحی مکانیزمی جهت جذب این سازمان رای، و یا تشکیل ائتلافی تاکتیکی برای گذر از این فرآیند، با وارد ساختن وی به بدنه اجرایی دولت آینده نامزد انتخاباتی اصلاح طلبان از کلیدی ترین رمزهای پیروزی خواهد بود.

انتخابات آینده صحنه فعالیت و حضور انقلابیون است. شاید این بار گروههای سیاسی سابقه‌دار در تشکیل و تثبیت نظام نه تنها برای سهم خواهی در بدنه قدرت بلکه برای حفظ نهال انقلاب از گزندها وارد این رقابت مهم می‌شوند. راهبردی‌ترین تصمیم به حاشیه راندن بنیاد گرایان و افراطیون در هر دو سرطیف است. 

در شرایطی که ایران و نام بلندش در معرض خطر است و روز به روز شکاف طبقاتی به شکاف دولت و ملت دامن می‌زند چشم ملت متوجه بلوغ خبرگان سیاسی است. این بار باید به خاطر ایران و ایرانی درست تصمیم گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
در این تحلیل به دنبال حذف ارام نام کروبی از میان اصلاح طلبان هستید به طوری که به طوری که مشخص است وی تنها عنصری است که از افراطی گری اصلاح طلبان دوری می‌کند و در این تحلیل تلاش شده تا وی را در حد افرادی چون نجفی و خاتمی و محمد هاشمی قرار دهد و از طرف دیگر سعی می کنند تا قالیباف را متحد تاکتیکی خود قلمدا کرده تا در میان اصولگرایان او را به عنوان الترناتیوی در مقابل احمدینژاد مطرح کند این در حالی است که احمدی نژاد با قدرت این اصو لگرایان به قدرت نرسیده است که با حضور انان از میدان به در رود و انان را در دور قبل پشت سر گزاشته است اگر حضور قالیباف بر کرسی ریاست دور مینماید ولی او نیز در این مسند به همان دلیل تاکتیکی ار جعیت دارد بر اصلاح طلبانی همچون خاتمی و غیره
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
درود بر احمدي نژاد رپيس جمهور شجاع ايران
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
تجربه انتخابات مجلس هشتم نشان داد كه گروه عمده اي از مردم از حضور در انتخابات سرخورده شده اند.
كانديدايي كه بتواند راي اين جماعت خاموش را جذب كند، پيروز انتخابات خواهد بود كه به نظر من آن شخص كسي جز عبدالله نوري نيست كه راي قسمت عمده اي از تحريمي ها و دانشجويان را با خود دارد.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
از اينكه اين مقدار هوشمندانه مطلب نوشتيد نشان از بلوغ سياسي شما دارد البته اين مطلبي كه مينويسم از افعال معكوس برخودردار است. و شما هم از افعال معكوس استفاده كرده ايد.
رفتار دولت نهم نشان از نا پختگي دارد و رفتار دولتهاي پيشين همه نشان از پختگي و كمال را در خويش براي ملت داشته است.
جناب دكتر خاتمي و حضرت آيت الله رفسنجاني در دولتهاي خويش چنان دغدغه مردم را داشتند كه از خورد و خوراك مانده بودند و چنان در كار غرق شده بودند كه اصلا فراموش كرده بودند خانواده اي هم دارند.
وضعيت اسف بار زندگي ايشان كه همپاي پايين ترين سطح جامعه است نشان از پختگي كار ايشان دارد
اما محمود احمدي نژاد كه رياكارانه عمل ميكند چشمهاي مردم را باز كرده و خدمتگزاران صادق خويش را شناخته اند و اكنون منتظر هستند كه آن خدمتگزاران را بار ديگر براي انتخاب كردن به نظاره بنشينند و جواب نه بزرگ به اين رياكاران بدهند
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
این بار باید به خاطر ایران و ایرانی درست تصمیم گرفت.

جمله بسيار ناشايستي به ملت است از اين دست جملات پرهيز كنيد اگر دوستدار ملتيد.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
بسمه تعالي = چه يادداشت زيبا و دلسوزانه اي امـــــــــــــا تصور ميكنم دو مطلب از قلم افتاده يا فراموش شده كه قطعا عمدي نيست ؟
يكي رياست محترم صدا و سيما ؟؟؟؟؟
و ديگري فرمانده كل سپاه پاسداران ؟؟؟؟؟
كه تصور ميكنم اين دو در اين نبرد سر نوشت ساز دخيل باشند

: عطا:
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
این بار باید به خاطر ایران و ایرانی درست تصمیم گرفت=راي دادن از روي شعور نه از روي شور!
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
به نظرم با اين تحليل مي خواهيد آقاي روحاني را مطرح كنيد. خوب است در شرايطي حضور ايشان هم.

اما نام عبدالله نوري در ميان گزينه ها جا مانده است. گويا واقعا طرح جدي براي حضور ايشان مطرح است و گويا كارگزاران هم به دنبال ايشان است.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
مردم ايران از اين همه بي تديبري دولت نهم جان به لب شدهاند و بيصبرانه منتظر بازگشت اصلاح طلبان به قدرتند و شكي نيست كه اگر حتي افرادي مانند خاتمي كروبي و... يا هر اصلاح طلب ناشناس ديگري هم كانديد شود مردم با اكثريت قاطع به او راي خواهند داد گرچه عملكرد 2خرداديها هم در دوران صدارتشان چنگي به دل مردم نزد و گره آنچناني نگشود ولي باز اوضاع به اين فلاكت زايي و بدبختي نبود.
مردم را به مرگ گرفته اند تا به تب راضي شوند- اين يك واقعيت هميشگي و تاريخي در ايران است.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
بسيار يادداشت ضعيفي بود و به نظر مي رسد نگارنده آن روزنامه نگار نبوده و نظرات يك فرد عادي است . در اين يادداشت سعي شده كه بگويد كه حسن روحاني گزينه مناسبي است اما تا كنون اصلا روحاني مطرح نبوده و با اين رويه اي كه حزب اعتدال توسعه دارد فكر نكنم به جز مجمع تشخيص در جاي ديگري جاي داشته باشند . اعتدال توسعه دست از محافظه كاري بردارد و مواضعش را شفاف بيان كند و اينقدر هم با محافظه كاري دنبال منافع اقتصاديشان نباشد .
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
مطلب را نخواندم چرا كه كليت آن را مي دانم اما در مورد تصويري كه ضميمه آن كرديد دو سه نكته مي گويم. آيا با انتخاب عكسي از آقاي قاليباف كه مستقيما به مخاطب نگاه مي كند عمدي داشتيد اگر هم بي غرض بوده به هر حال نتيجه خوب است. ديگر اين كه چرا آقاي خاتمي را در سمت راست و آقاي روحاني را در سمت چپ گذاشتيد فكر نمي كنيد اشتباه شده؟ جناب نفر چهارم هم كه همچنان به ايراني ها مي خندد...
ناشناس
|
-
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
آقاي روحاني يا آقاي خاتمي. هركدام بيايند خوب است.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
فكر كنيم بعد از انتخابات رياست جمهوري نهم كه اعتدال و توسعه با آقاي هاشمي آمد اين بار ديگر موفق مي‌شود. اگر كانديداي شان را به موقع اعلام كنند و تخريب صورت نگيرد. چون مردم موافق اعتدال هستند.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
چرا دكتر نوبخت كانديدا نمي‌شود؟
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
مخالفان احمدي نژاد بايد بپذيرند كه قطعا رياست جمهوري 4 سال ديگر ادامه دارد خودشان را خسته نكنند.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
شما مي خواهيد به زور قاليباف را رپيس جمهور كنيد.دست از اين تحليل هاي جهت دار برداريد. اين آقامشكل [...]زيادي دارد.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
به خواست خدا سید محمد خاتمی رئیس جمهور می‌شود
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
اگربناست رپيس جمهور آينده اصلاح طلب نباشد آقاي قاليباف رابهترين گزينه براي تصدي اين مقام ميدانم.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
سلام.
برای ریاست جمهوری شجاعت یک اصل نیست...کاش یه کم هم می فهمیدند...!
و اما مقاله امروز شما به هیچ وجه یک مقاله بی طرف نبود....اگر و فقط اگر به عکس این مقاله یک بار و نه خیلی عمیق نگاه کنین متوجه میشین...انزوای جناب آقای خاتمی....و رقابت قالیباف در ژستی قدرتمندانه... گویایی همه چیز است...
من تا به امروز از خبر گزاری شما بدم نمی اومد...اما فکر کنم اگه به همچین رویه ای ادامه بدین در آمار بازدید کنندهاتون دچار افت فاحشی می شین...
ناشناس
|
-
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
دوران محافظه كاران به پايان رسيده است اين را همه مي دانند.
نه احمدي نژاد و نه هيچ اصول گراي ديگري شانس پيروزي در
انتخابات دوره دهم رياست جمهوري را ندارد. مردم از اين وضع
خسته شده اند و خواهان تغييرات هستند و فقط به اصلاح طلبان
رأي ميدهند . به اعتقاد بنده آقاي معين رئيس جمهور خوبي مي تواند باشد(اميدوارم مردم اينبار دچار اشتباه نشوند...!)
ناشناس
|
-
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
فقط آقای خاتمی . قالیباف تفاوتی با احمدی نژاد ندارد او یک اصولگراست!
ناشناس
|
-
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
فقط دکتر عارف یا نجفی
ناشناس
|
-
|
۰۶:۱۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
بنظر من اسم آقاي نورمفيدي را هم مي شود به اين ليست اضافه كرد. در اين وبلاگ مفصلا توضيح داده شده است.http://mi_andareh.persianblog.ir/post/424
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
مهمترين نكته در انتخابات دهم اين است كه اين عزيزان كه تقريبا در مورد وضعييت مملكن به اين نتيجه رسيده اند كه عده اي به نام ملت اغراض خودشان را با هزينه اي از جيب ملت دارند دنبال مي كنند و اگر هفتاد ميليون ايراني هم فدا شوند در راستاي هدفهاي مقدس آنها عيبي ندارد (به نظر آنها مقدس است )بايد به راي صندوقها بيايند و در آنجا به اين حضور بي كفايتان خاتمه دهند و اگر نيايند مثل انتخابات نهم دولتي و هشتم مجلسي اين فجايع با راي اقليت اصولگراي ملت به مسئولين حاضر تكرار ميشود و من وشما بايد فقط حسرت بخوريم
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
با توجه به ضعيف بودن جمهوريت نظام از دست رييس جمهور كار چنداني ساخته نيست بنابراين خيلي فرق نمي كند چه كسي رييس جمهور باشد
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
به نظراينجانب احمدي نژاددوباره پيروزخواهدشدوآنهم بدلايل ذيل :1- باتوجه به فشاراقتصادي وبين المللي كه به مردم آمده است وعدم كارايي احمدي نژادوقول وقرارهاووعده هاي دروغين وي احتمالابيش از80درصدمردم درانتخابات شركت نخواهندكردنمونه كوچكي ازاين ادعاانتخابات مجلس بودكه استاني مانندايلام كه هميشه 95درصدمردم درانتخابات شركت مي كردندولي اينبارفقط حدود50درصدمردم (باكثر25درصد آراباطله )شركت نمودند.2- بادخالت مستقيم صداوسيما و ... نيزمي توان به اين نتيجه رسيدكه احمدي نژادبرنده اين مسابقه خواهدشد
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
به نقل از سایت صنایع نیوز ، شمال نیوز و دریا نیوز مازندران :
(یک رقیب ساروی برای انتخابات ریاست جمهوری)
آقای جعفر قربان پور کارشناس شورای آموزش و پرورش و کاندیدای تایید صلاحیت شده نمایندگی مجلس هشتم از شهرستان ساری استان مازندران ، کارشناس ارشد امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی دوره ششم و از قهرمانان ورزش کشور و ... آمادگی خویش را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دولت دهم اعلام نمود . ایشان همچنین آمادگی خویش جهت مصاحبه مطبوعاتی ، تلویزیونی ، میزگرد احزاب برای بیان برنامه ها و دیدگاهها با توجه به تجربیات ملی خویش را ابراز کرده است . ازسایت اینترنت ایشان www.jafargh_orbanpour.com دیدن فرمایید : http://parsaupload.com/file/1497/gh_orbanp_or-JPG.html
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
(سلام بر انتخابات ریاست جمهوری اسلامی دولت دهم ،
میزان عشق و علاقه من به میهن عزیز اسلامی و ملت بزرگ ، با فرهنگ و تمدن کهن و شجاع ایران به وسعت پهنه آبی دریای مازندران که در عمق آن شنا می نمایم و به بلندای قله سرافراز و سپید دماوند که برآن صعود نمودم و احساس قدرشناسی به رزمندگان غواص که مدال طلای قهرمانی شنای کشور خویش را در برنامه زنده سیمای استان در هفته دفاع مقدس به ایشان هدیه نمودم می باشد . من و دریا و دماوند فرزندان مازندران سریلند ، نگین سبز ایران هستیم و برای اعتلا و دستیابی به اهداف والای سند چشم انداز بیست ساله مقام معظم رهبری تلاش خواهیم کرد . جعفر قربان پور کاندیدای سابق مجلس هشتم – ساری)
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
فقط مرد محبوب سياست خارجي سيد محمد خاتمي
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
بازي ادامه دارد 4 سال خون مردم را در شيشه مي كنند و 4 سال ديگر آقايان رو علم مي كنند آيا اين همان به مرگ گرفتن تا به تب رازي شدن نيست
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
درسته كه آقاي خاتمي به جوانها آزادي بيش از حد داد ولي مردم راحت زندگي ميكردن
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
احمدي نژاد محبوب كساني است كه سالهاي سال با بي توجهي مسوولان وقت در دورافتاده ترين نقاط ايران زندگي مي كردند...
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
به نظر ميرسه آقاي خاتمي گزينه خوبي است اما به نظر من بهترين گزينه آقاي دكتر نجفي هستند مشروط به اينكه اجماع اصلاح طلبان روي ايشون باشه تا بنونند راي بيارند و
به اين دليل كه اگه اقاي خاتمي بياد در پايان رياست جمهوري ايشون باز دوباره همين مشكل بروز پيدا ميكنه كه چه كسي رو جايگزين كنند !! در نتيجه بهتره كه روند انتخاب رياست جمهوري در دست گزينه هاي مختلف اصلاح طلبان باشد .
از طرفي اقاي خاتمي رو ميتونند به عنوان يه گزينه پيروز هميشه به عنوان پس انداز !! داشته باشند تا در زمان نياز استفاده كنند .
ناشناس
|
-
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
واقعاْ بين اين چهار نفر از هر لحاظ دكتر روحاني سرتر هست. هم از لحاظ سابقه انقلابي- از لحاظ نزديكي به رهبري- واز لحاظ تجربه مديريت
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
اگر قرار باشد مردم وتمام گروهها از بين اين چهار نفر روي كسي به اجماع برسن فقط دكتر روحاني مي‌تونه باشه که بتونه به مردم وکشور کمک کنه
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
لطفا بدون تعصب اجازه دهيد آقاي دكتر احمدي نژاد كارش را ادامه دهد .
ايشان انسان سالم و پاكي است و حتما موفق خواهد شد .
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
شايد تنها كسي كه ميشه در موردش به اين نتيجه رسيد كه هم عملگرا باشه- هم گروههاي مختلف روي آن فرد به اجماع برسن و هم كشورو از اين بن بست ديپلماسي خارج كنه حسن روحاني باشه
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
فقط دكتر روحاني رپيس جمهور آينده ماست
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
منجي كشور ما پشتيبان ولايت حامي هاشمي دكتر حسن روحاني
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
من تمام این تحلیل و نظرات مردم را خوندم با خیلی از نوشته ها مخالف هستم و این خیلی ها از آن دسته نوشته هایی بودند که بدون فکر و مطالعه بیان شده بود . اما اون دسته از نوشته ها که به نظر بنده درست بود را به کارشناسان سیاسی بدید تا از روی این نظرات برای انتخاب کاندیدای مورد تفاهم خود تصمیم بگیرند .
حالا نظر خودم
بنده در این مدت که آقای احمدی نژاد ریاست دولت را در دست دارند با خیلی از مردم صحبت کردم اون هایی که به احمدی نژاد رای داده اند هنوز از ایشان دفاع می کنند و محال است که از ایشان دست بردارند . از طرفی دیگر میزان شرکت کنندگان در انتخابات مجلس هشتم نمایان گر این مطلب است که این درصد همان درصدی هستند که به آقای احمدی نژاد رای داده اند پس مطمئن باشید با این وضعیت ایشان باز رئیس جمهور ما باقی می مانند
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
اگر همه مردم به اين حق قانوني خود براي انتخاب كردن وانتخاب شدن بعنوان يك مزيت اصلي و واقعي نگاه كنند وبراي انتخاب كردن و ايفاي مسئوليت سپردن امانت به دست خير الموجودين كانديداها وقت مناسب را صرف كنند مطمئن باشند كه نتيجه به نفع جامعه وآينده ايران خواهد بود وهمگان از اين احساس مسئوليت و همچنين نسل آينده نفع خواهند برد وبايد ايمان داشته باشيم كه با قهر و سكوت وانزوا ايران فردا ونسل آينده ما را نخواهن بخشيد ومديون امام وخون شهيدان خواهيم بود.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
به عنوان كسي كه چندان دل خوشي از احمدي نژاد ندارم عرض ميكنم كه بايد اجازه داد احمدي نژاد طرح هايش را عملي كند و اين زماني بيش از 4 سال لازم دارد پس به نظرم خودخواهي كه ديگران اينقدر زود خودشون را عرضه ميكنند نظام ما بايد از همه اين عزيزان كه نام برديد استفاده كند اما در زمان خودش .پس اجازه دهيد احمدي نژاد فعلا كارش را انجام دهد
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
بنظرم دكتر روحاني گزينه بسيار خوبي باشد.انشااءالله.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
اگر بتوان يك سيستمي گذاشته شود كه حداقل 65درصد ملت پاي صندوقهاي راي بيايند و رييس جمهور با 65درصد از 42ميليون كه ميشود 25ميليون تعيين شود هركه باشد خوب است نه با هفت ميليون كه احمدي نژاد شد
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
الان فرصتي براي بحث در مورد فرد و گرايش سياسي نيست! بايد به فوريت كشور را از اين وضع نجات داد و هركه براي اينكار تواناتر است مقدم است.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
چرا آقاي رييس جمهور در سال آخر رياست جمهوري به فكر تحول اقتصادي افتاده است.يعني برنامه هاي قبلي با شكست مواجه شده.واين يعني اداره كشور با آزمون وخطا.يا جمع آوري راي براي دوره بعدي.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
باید حضور فعال در انتخابات داشته باشیم؛ با خاتمی یا روحانی.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
آقاي روحاني چون مخالفان كمتري دارد براي ساماندهي مملكت وقت بيشتري دارند.نه؟
ناشناس
|
-
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
سلام
من معتقدم در صورتي كه احمدي نژاد يك بار ديگر انتخاب شود مردم به آستانه رنج رسيده و خود براي تغييرات اساسي در تمام سطوح وارد گود خواهند شد.[...]
ناشناس
|
-
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۵
0
0
انتخابات را جدی بگیریم،شیرها به میدان بیایند،افرا گمنام خطرناکند و کارنامه فرد باید کاملاً مشخص باشد. نسل اولی‌ های انقلاب مطمئن ترند.
ناشناس
|
-
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
معني آزادي اين كه گير بدن به موهات و لباسات ! معني آزادي اين نيست كه به حقوقت شهرونديت احترام بزارن !

راست گويي اينكه 3 سال قبل واسه رسيدن به قدرت بگن مشكل ما مدل موها مدل لباسهاي جونامون نيست ! اما بدش به خاطر مدل موهات و لباسات بفرستنت مفاسد .
مشكل ما تورم نيست ! مشكل ما گراني نيست !
مشكل ما راحت زندگي كردن !
مشكل ما زود باوريم نيست !
همه چي درسته ! بنزين! كرايه خونه! مسكن !
مشكل ما از صبح تا شب سگ دو زدن واسه يه لقمه نون نيست !
ما مشكل نداريم ! همه از ديگران و عوامل بيگانه هست !
ما مديريم اما زير دستامون مشكل دارن !
ما عقل كليم !
ما بهترينيم ! اگر مخالفي پس عامل بيگانه اي !
ناشناس
|
-
|
۰۳:۲۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
آقای روحانی لطفا وارد انتخابات نشوید زیرا از اصلاح طلبان فقط یک نفر باید وارد شود در غیر این صورت قالیباف یا احمدی نژاد رئیس جمهور می شوند که فرقی با هم ندارند !
ناشناس
|
-
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
برای آزادی و امنیت فقط به دکتر عارف رای می دهم
ناشناس
|
-
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
نباید تعصب به خرج بدهیم عجولانه و احساسی هم نباید تصمیم گرفت. در ایران شخصیت های روحانی بیشتر توان مذاکره با سطوح بالای نظام و مراجع دینی را دارند،چهره ای غیر روحانی مثل احمدی نژاد هم علیرغم اینکه ته اصولگرایی بود به بن بست رسید و نتوانست کاری از پیش ببرد.رئیس جمهور معقول و با تدبیر می خواهیم. اشتباه نکنیم- کریم زاده
ناشناس
|
-
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
عکس قالیباف را بر دارید او یک اصولگراست احمدی نژاد شماره 2 !
ناشناس
|
-
|
۰۵:۲۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
همش تقصير آمريكاي جهان خوار و اسراييل بي تربيت كه ما به اين روز افتاديم
ناشناس
|
-
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
با احترام به همه عزیزانی که نام بردید آقای حسن روحانی بهترین گزینه برای انسجام دو جناح کشور و حضور حداکثری مردم در انتخابات برای گذر از وضعیت بد فعلی هستند به چند دلیل:
1- روحانی بودن 2- سوابق مبارزاتی3-مورد وثوق علماء 4- مقبولیت در معتدلین دو جناح (بسیارمهم) 5- کارنامه خوب مدیریتی 6- وقار و آرامش شخصیتی توام با اقتدار 7- استقلال رای 8-مردانگی و خوش عهد و قولی.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
با سلام ؛از ماست كه بر ماست؛وقتي بر اساس احساسات تصميم بگيريم وبي حساب و كتاب راي بدهيم و فردي مثل هاشمي را لگد كوب تخريب كنيم نتيجه همين مي شود
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
البته كه بايد حضور داشت ولي نه با خاتمي و روحاني بلكه با همين رپيس جمهور فعلي كه مرد كار و تلاش است . خاتمي اگر مي توانست كاري انجام دهد در 8 سال گذشته انجام مي داد . روحاني هم كه سابقه خوبي ندارد
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
اگر كساني كه با نظر فوق موافق نيستنند و تعداشان زياد تر از كساني باشد كه موافق اين نظر هستنند و در عين حال پاي صنوق نروند در عين اقليت بودن نظر فوق مي شود قانون و از قانون تا چهار سال ديگر به رغم موافقت بايد پيروي كنيم و خون دل بخوريم
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
اي آقا در اين مملكت تا يك نظام صحيح بر پايه اصول دموكراسي
كه احزاب متعددي بتوانند بدون آنكه رد صلاحيت شوند در انتخابات
[...]در مورد انتخابات ايران در زمان فعلي تنها اين
جمله را مي توان گفت:به به. به به .آفرين...!
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
بايد كسي بيايد كه بين مردم محبوبيت داشته باشد-مردم هاشمي را بعنوان فردي توانا ومحبوب پذيرفته اند و بعد از ايشان خاتمي از جايگاه مناسبي برخوردار است به شرط آنكه خاتمي دوردهم با خاتمي دوره هشتم وهفتم فرق كند واز مشاركتي ها خط نگيرد و جواب گويي به كل جامعه را هدف خود قرار دهد.
البته شخصيت هايي مثل كرباسچي-ولايتي -روحاني در رتبه هاي بعدي قراردارند.
حزب كانون فارغ التحصيلان آذربايجان غربي
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
جرا به عبدالله نوري نپرداختيد؟
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
درست است كه ميشود انتخابات از اين كه هست آزاد انه تر برگزار شود و رد صلاحيت سليقه اي فعلا در نظام جاخشك كرده است ولي شما در اين چهارسال متوجه شديد كه اگر راي ندهيد كسي بر صحنه ظهور ميكند كه دلش مي خواهد الان هم مثل زمان انقلاب مردم در خانه ها كلتومولوتف درست كنند پس بايد به نوگراها و كساني كه قبول كنند از زمان انقلاب 30سال گذشته و الان بايد اهداف انقلاب را نه اينكه عوض كنيم بلكه نو و جديد آنها را پيگيري كنميم
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
محمود احمدي نژاد رييس دولت دهم .
مطمين باشيد
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
اي بابا من در عجبم چرا بعضي ها لقمه را دور سرشان مي چرخانند مگه نه اينكه در كشور عزيزمان كه خود كفايي آن به عالم و آدم ثابت شده رسم است كه تا هر كالايي به چالش كشيده ميشود فورا آنرا وارد ميكنيم ؟ آيا بهتر نيست عوض جنگ وجدل راه واردات را امتحان كنيم و يه چندتا رييس جمهور اونهم از كشور هايي كه رابطه بسيار عالي با ما دارند وميتوانند در مواقع لزوم در تكنولوژي اقتصاد سياست نظامي و غيره به ما كمك فراوان بكنند مثل اوگاندا و آنگولا وخلاصه بدبخت ترها وارد كنيم تا حداقل مردم كه نه موردم يه چند سالي باخيال راحت زندگي ببخشيد [...] كنند ( باتشكر مرده بيرون از خاك)
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
من پيشنهاد ميكنم كه عزيزان نظرات هم را نقد كنند يا موافقت و مخالفت خودشان را با نظرات اعلام شده بنويسنند تا معلوم شود نظر ملت به تفكر يكديگر چگونه است و بتوان به يك جمع بندي رسيد تا اقليت نتواند اكثريت را به دنبال خودش بكشد مثل الان كه اقليت براي اكثريت تصميم هاي تاريخي دارند ميگيرند
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
شايد حسن روحاني كه يك چهره جديد و معقول است گزينه خوبي باشد .من دور گذشته از نبودن ايشام متعجب شدم. بهتر است احزاب روي مهره هاي سوخته و قدرت زده سرمايه‌ گذاري نكنند. خدا رحم كند به اين ملت.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۶
0
0
بازم به كوري چشم بعضي ها انتخاب ملت احمدي نژاد عزيز خواهد بود ما اورا تنها نمي گذاريم
از طرف بچه هاي نجف آباد
ناشناس
|
-
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
كشور نياز به مدير خردمند دارد نه احساسي /درون نظام افرادي كه مدبرباشند مثل روحاني هستند در بسياري كشورها رهبران دور انديش با اطلاعات جامع خود آینده ملتشان را تضمين كرده اند مثل هند. چين .مالزي .......
ناشناس
|
-
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
اي مردم عزيز ايران ما بايد هوشيارانه در انتخابات دوره دهم رياست جمهوري شركت كنيم و با انتخابات قهر نكنيم و با حضور
حد اكثري به كانديداي اصلاح طلب(كرباسچي؛ معين و...) رأي
دهيم. نگذاريد مثل دوره دهم كار به دور دوم بكشد و مجبور شويم از ميان بد و بتر يكي را انتخاب كنيم.(فرصت را از اصولگرايان افراطي بگيريد...!)
ناشناس
|
-
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
عبدالله نوري انسان بسیار خوبی است ولی 99 درصد رد صلاحیت میشه مگر اینکه کل اصلاح طلبان فقط یک کاندیدا داشته باشند و آن عبدالله نوري باشد .
ناشناس
|
-
|
۰۳:۵۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
بايد برويم در مقابل خانه آقاي عارف تجمع كنيم و زار زاز گريه
كنيم و از او بخواهيم اينبار بچه بازي در نياورد و از انتخابات قهر نكند
اي آقاي عارف در اين دوره كانديدا شويد و نگذاريد اين آقا(احمدي نژاد) بيايد.لاكن اگر اين آقا اگر بيايد وضع بتر مي شود. من الان خطر مي كنم...!
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
گزینه‌ای مثل آقای روحانی ظرفیت بسیار بالایی دارد. ادبیات به اصطلاح اصلاح طلبی دیگر کاربردی ندارد باید از افراد معتدل و با توان بالا استفاده کرد.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
من در هر دو مرحله انتخابات قبلي به احمدي نژاد راي دادم.با وجود اشتباهاتش ُ هنوز هم او را يك سر و گردن بالاتر از همه گزينه هاي موجود مي دانم.او با اعتماد به نفس و خستگي ناپذير است و به جاي آنكه تحت تاثير سخنان منتقدان و روشنفكران باشد فقط به مردم مي انديشد.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
تعدد كانديدا فقط شانس احمدي نژاد را بالا مي برد.پس عاقلها بايد فقط يك نفر آن هم يا قاليباف يا روحاني را انتخاب كنند. با توجه به مشكلات اقتصادي و نو سانات كشور الان مردم دنبال مديري قدرتمندند كه قاليباف داراي اين خصوصيت است. از طرفي با تمام علاقهاي كه به آقاي خاتمي دارم در اين مقطع اسم ايشان را با تبليغاتي نظير رييس جمهور فرهنگي يا رييس حراف بدون عمل ترور كرده و شانس ايشان را براي انتخاب كم مي كنند
باز هم عاجزانه خواهشمندم با تعدد اسم راي خود را نشكنيد احمدي نژاد حتما ده مليون راي دارد پس ما دوم خردادي ديگر مي خواهيم تا هشت سال ثبات داشته باشيم
ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
به نظرم با اين شرايطي كه الان تو كشورمان داريم و با هر شايعه كوچكي زندگي مردم هر روز بالا و پايين مي شه بايد يك نفري بياد كه خيلي مديرُ مدبر و با سياست باشه تا بتونه اين شرايط را جمع و جور كنه. فكر كنم آقاي قاليباف بتونه. يعني به نظر مي آيد كه راهشو بلده.
هر چند يقين دارم كه آقاي احمدي نژاد با اكثريت آرا مجدداْ رپيس جمهور خواهد شد.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
آقاي احمدي نژاد با چه رويي مي‌خواهد دوباره در انتخابات شركت كند؟استخواهاي ملت ايران زير فشار گراني‌هاي ناشي از بي‌تدبيري دولت ايشان خرد شده و ياراي خم راست كردن ندارند انوفت اشان با اين كارنامه مشعشع دوباره مي‌خواهند وارد عرصه رقابت شوند؟!
هرچه آقاي خاتمي در طول 8 سال براي سربلندي كشور وملت ايران زحمت كشيده بود و نزد دنيا اعتبار و آبرويي داشتيم آقاي دولت نهم يك شبه همه را پنبه كردند.الملك يبغي مع الكفر و لا يبغي مع الظلم .
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
به نظر من بايد طبق متن جلو رفت يعني با توجه به وجود علم سياست و مطالعه منطقه ايي مردم را اگاه كرد .
بي تعارف بايد خاتمي را معقول ترين رپيس جمهور با تجربه بعد از انقلاب دانست كه با يك برنامه دقيق تر با نقشي پر رنگتر از گذشته وارد صحنه شود و به معني ديگر نبايد در انتظار و يا در فكر ان روزهاي پر شوق باشيم كه شايد جو هم بي تاثير نباشد .
ارتباط گرفتن مردم با خاتمي نياز به يك كاتاليزور عام گرايانه دارد يعني گفتماني كه براي گرفتن ارا نياز را بر توسعه شعور سياسي
نداند چرا كه سطح زندگي كمكان تعيين كننده شعور يك انتخاب است .
قطعا روحاني و قاليباف و احمدنژاد هر سه دم از اقتصاد خواهند زد و خاتمي هم اگر به عقب برگردد و شعار هاي فرهنگي سر دهد با يك سردي در انتخابات و غلبه شايعه هاي مردمي بر اين منوال كه از قبل يكي را انتخاب كرده اند و .....؟؟؟؟؟ روبه رو هستيم اگر چه تمام مشكلات دولت نهم را سو مديريت تلقي كنيم و ان را با سياست خارجه اكيپ خاتمي جمع كنيم مي توان كشور را با يك بدهي و چند سرمايه گذاري به اول بر گرداند اما بايد به تحليل پله ي اول اصلاحات پرداخت .به نظر من خيلي از حرمت ها با [...] بودن دولت نهم شكسته است و امروز بنيان اصلاح طلبي با صف چيني جديدي روبه روست كه فاگير تر از گذشته است .فعلا
ناشناس
|
-
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
سلام
براي ساخت يا توليد يا اجراي هر طرحي يك استاندارد جهاني بايد اعمال بشه. چه برسه به مسپله مهمي مثل رياست جمهوري!!!بدست گرفتن قوه اجرايي كشور هم بايد بر اساس اصول استاندارد كشورهاي توسعه يافته شكل بگيره (البته با ديدگاه فرهنگ بومي)
به نظر من در ابتدا بايد قوانين مدرن بر پايه دموكراسي در كشور ايجاد بشه مثل وجود احزاب قوي. انتخابات آزاد. پاسخگويي و پرهيز از شعار محوري. مطبوعات آزاد و مستقل و......
در ايران هر كسي مياد با شعار يه حرفي ميزنه و راي مياره و بعد از چهار سال مهمترين اصل دموكراسي يعني پاسخگويي رو فراموش ميكنه چرا؟
چون اين اصل مهم يعني دموكراسي در ايران وجود نداره تا وقتي كه اين اصول ايجاد نشه وضعيت كشورمان بدتر از قبل ميشه (در تمامي عرصه ها)
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
چرا خانم ها نمي توانند در ايران كانديداي رياست جمهوري شوند
اين يك ظلم بزرگ به ملت ايران است.بيايد باور كنيم كه خانم ها در پست هاي مديريتي به مراتب از آقايان بهترند. خانم هاي زيادي در ايران هستند كه مي توانند اين پست را در مملكت
بعهده بگيرند.يعني مي شود روزي مردسالاري در ايران از بين
برود تا خانم ها هم بتوانند شانس خود را بيازمايند(مهين25ساله
از تهران)
ناشناس
|
-
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
خاتمی فرزند فاضل و متقی امام خمینی است حتما به او رای خواهم داد و این رای را ذخیره اخرتم قرار خواهم داد
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
اي جناب رئيس جمهور (احمدي نژاد) من به تو نصيحت مي كنم...
اين قدر با ملت بازي نكن. اين قدر با روشنفكران مخالفت نكن...
يك قدر عبرت ببر!...آقاي رئيس جمهور مي روي بالاي آنجا مي گويي اسرائيل بايد از روي كره زمين محو شود. نكن اينطور.
ملت ايران با اين آدم آشتي نخواهد كرد. اگر يك كسي بگويد آشتي اين خيانت است.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
باز تکرار می کنم قالیباف احمدی نژاد شماره 2 است باز هم رای غلط !
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
قالیباف اصولگراست نه دوم خردادی!
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
قاليباف هم مثل آقاي احمدي نژاد در شهرداري به خوبي توانسته طرف دار جمع كنه . بعضي دوستان بهتره بيشتر فكر كنند كه 4 سال ديگه نگن چه اشتباهي كرديم به قاليباف راي داديم ! اگر احساس كنم كه درگيري بين قاليباف و احمدي نژاد است به هيچ عنوان در انتخابات شركت نمي كنم چون در اصل هيچ فرقي با هم ندارند.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۷
0
0
فقط نجفي يا عارف .
ناشناس
|
-
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
به نظرم افرادي مثل آقاي روحاني كه در شوراي امنيت ملي هم يك چهره بين المللي بوده هم در داخل كشور با همه گروهها كار كرده مي تواند مناسب باشد اما آقاي خاتمي يا آقاي ناطق هم خوبند.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
اصولگزايان در انتخابات نهم رياست جمهوري يك كار بزرگ نمودند و آن اين بود
آنها فهميده بودند اگر با يك كانديدا وارد شوند نهايتا 7ميليون راي ميآورند و بقيه را رفسنجاني درو مي كند پس بايد يك كار بزرگ مينمودند و آن آمدن با 5يا شش كانديدا بود تا 5در هفت ميليون ضرب شود و آنها نان تكثري كه در آرا ايجاد نمودن خوردند و شما بايد منتظر باشيد
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
احمدي نژاد يك مرد بزرگ است. درود بر او و كساني كه براي
پيشرفت ايران اسلامي بي منت تلاش مي كنند.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
پس چرا نظر منو كه در مورد ارجحيت آقاي دكتر عارف در بين اين افراد دادم را چاپ نكردين !!!؟
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
به امید خدا باردیگر مردم حماسه ی سوم تیر را تکرار خواهند کرد و صاحبان زر و زور را ناکام خواهند گذاشت
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
من هنوز معتقدم مردم با شناخت عناصر انگليس در ايران ديگر به افرادي نظير [...] اعتماد نخواهند كرد
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
امیدوارم انتخاب دولت نهم باعث شود مردم با دید بازتری نسبت کاندیداها پای صندوق رای بروند و فقط به خاطر روی کار نیامند یک شخص به شخص [...] رای ندهند
ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
قدرت طلبان جهت حفظ موقعيت اينبار مردم را به بازي مي گيرند و نيك مي دانند مردم اشتباه نميكنند.مردم براي اعتبار جهاني اين كشور مستضعف به خاتمي آري خواهند گفت و جهان نيز به خاتمي سلام خواهد داد
ليكن نميدانم خاتمي اعتماد مردمي را چگونه پاسخ خواهد داد.
اندكي صبر سحر نزديك است...
ناشناس
|
-
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۹
0
0
زنده باد خاتمی ،رنده باد عارف ،رنده باد روحانی ،زنده باد اصلاحات.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۹
0
0
به نظر من فردي مثل آقاي روحاني كانديدا شود بهتر است چون هم به دليل وجهه مناسب در نزد دو طيف اصولگرايان معتدل و اصلاح طلبان ميانه رو مي تواند آراي بالايي به دست بياورد . ضمن اين كه پس از پيروزي در انتخابات نيز مشكل حادي با مجلس هشتم پيدا نمي كند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین