کد خبر: ۷۷۳۳۴
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۲
در بیانيه 201 نماينده مجلس تاکید شد؛

حمایت جدی از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 201 نماینده مجلس با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از عزم ملی و سیاست‌های شورای عالی امنیت ملی در بحث هسته‌ای اعلام كردند: «گروه 1+5 بدانند كه صدور قطعنامه و تحریم موجب می‌شود نمایندگان در جهت دفاع از حقوق ملت تصمیمات دیگری را همانند توقف اجرای پروتكل الحاقی اتخاذ كنند».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، در بیانیه‌ای كه به امضاء 201 نفر از نمایندگان مجلس رسیده است آمده است: «فن‌آوری هسته‌ای بدون تردید حق مسلم ملت بزرگ ایران است و این حق دائمی را هیچ قدرتی در جهان امروز نمی‌تواند تضییع كند». 

نمایندگان در ادامه این نامه تاكید كردند: «فرزندان برومند این ملت بزرگ و دانشمند جوان علی‌رغم همه تحریم‌ها و فشارهای علمی و محصور نمودن این دانش توسط مبتكران جهانی آن توانستند با هوشمندی ویژه ایرانیان كه عطیه الهی است امروز فن‌آوری هسته‌ای را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در تاریخ معاصر ایران اسلامی به ثبت برسانند». 

در بخش دیگری از نامه 201 نماینده مجلس آمده است: «آمریكا و تعدادی از كشورهای غربی پیرو این كشور بدون هرگونه منطق قانونی بین‌‌المللی و در چارچوب اهداف سیاسی دنبال تضییع حق مهم ملت ایران هستند در صورتی كه آنها به خوبی می‌دانند كه مخازن عظیم نفت و گاز روزی به پایان خواهد رسید و ما گزینه دیگری نداریم جز اینكه از امروز به فكر انرژی جایگزین باشیم تا زورگویان كه امروز به ایران پر انرژی زور می‌گویند و علیه این ملت قطعنامه صادر می‌‌كند فردا نتوانند سیاست‌های مستكبرانه خود را علیه این ملت اعمال نمایند». 

نمایندگان در ادامه این بیانیه تصریح كرد: «همه جهانیان می‌دانند كه امروز فن‌آوری هسته‌ای به ده‌ها رشته كاربردی مورد نیاز جامعه مانند پزشكی، كشاوری، زمین‌شناسی و غیره گره خورده است و این حق را از هیچ ملتی نمی‌توان سلب نمود». 

نمایندگان همچنین خاطرنشان كردند: «پایداری ملت بزرگ ایران و ایستادگی و مقاومت ملت با هدایت مقام معظم رهبری عامل اساسی همه موقعیت‌هایی است كه در عرصه هسته‌ای بودن دست یافته‌ایم». 

نمایندگان در بخش دیگری از این بیانیه اعلام كردند خوشبختانه امروز در جامعه اسلامی ما فن‌آوری هسته‌ای مرزهای گرایش‌های سیاسی را در نوردیده و تبدیل به یك عزم ملی جدی شده است. 

201 نماینده در پایان این بیانیه تاكید كردند: «نمایندگان دوره هشتم مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام حمایت جدی خود از این عزم ملی و سیاست‌های شورایعالی امنیت ملی در این زمینه معتقدیم فرصت مذاكره برای كشورهای عضو گروه 1+5 با رعایت خط قرمز جمهوری اسلامی ایران فرصت مناسبی است كه باید این كشورها در جهت حل معضلات فعلی از آن استفاده كنند و بدانند كه صدور قطعنامه و تحریم، آنها را نه فقط به نتیجه نخواهد رساند بلكه موجب می‌شود ما نمایندگان ملت بزرگ ایران در جهت دفاع از حقوق ملت تصمیمات دیگری را همانند تصمیم در مورد توقف اجرای پروتكل الحاقی اتخاذ نمائیم».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین