کد خبر: ۷۷۵۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۶
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأکید کرد:

کشور در اوضاع کنونی، نیازمند تدبیر است

مهمترین آفت انقلاب، جدایی مردم از نظام و حکومت از اسلام است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس خبرگان گفت: «انقلاب اسلامی، مرهون تلاش و مجاهدت همه اقشار جامعه بوده و در این میان، من یک سرباز بوده‌ام و من همچنان برای انقلاب یک سرباز هستم».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران‌، فعالان سیاسی و نخبگان شهرستان کرج در مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به وقایع انقلاب گفت: «در ماجرای انقلاب اسلامی ایران، مردم برای نخستین بار به خاطر دغدغه‌های دینی، به میدان مبارزه پای گذاشتند».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دو عامل اصلی وقوع انقلاب را حفظ دین و حضور مردم خوانده تصریح کرد: «این دو عامل، مکمل هم بودند».

هاشمی همچنین خاطرنشان ساخت: «این از امتیازات انقلاب است که مردم به خاطر دغدغه دین، وارد میدان شدند و انقلاب اسلامی، حرکتی بی‌سابقه در تاریخ ایران است».

وی همچنین افزود: «از دیگر امتیازات انقلاب این بود که وارد هیچ حرکت خشن تا پیروزی نشد، در حالی که بسیاری از مبارزان و انقلابیون، هدف گلوله‌های حاکمان قرار گرفتند».

رئیس مجلس خبرگان رهبری بر حفظ انقلاب بر پایه دینداری و مردمداری تأکید و خاطرنشان کرد: «مهمترین آفتی که می‌تواند انقلاب را به مخاطره بیندازد، جدایی مردم از نظام و حکومت از اسلام است».

وی در بخش دیگری از سخنانش، دوران دفاع مقدس را قطعه مشعشع انقلاب اسلامی خوانده، گفت: «در آن شرایط، ادامه جنگ صلاح نبود و اگر وقایعی چون حلبچه و سردشت در دیگر شهرهای کشور نیز رخ می‌داد، نمی‌توانست برای ما خوب باشد».

هاشمی رویدادهای رخ داده در منطقه را برای ملت ایران، خوب و از الطاف الهی خواند و گفت: «امیدواریم به زودی آمریکا متوجه اشتباه خود شود، منطقه را ترک کند».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگر سخنانش، به مدیریت در کشور پرداخته و افزود: «در برخی موارد، از جمله بی‌ثباتی مدیریت، گرانی‌ها، تورم و... جای نگرانی خواهد بود و اگر این نگرانی‌ها وجود نداشته باشد، ممکن است دچار خواب غفلت شویم». 

وی تأکید کرد: «کشور در اوضاع کنونی، نیازمند تدبیر است و در کنار کارهای بدنی باید اتاق‌های فکر تقویت شوند».

آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی گفت: «کشور آماده یک جهش رفاهی مناسب است؛ چراکه هم‌اکنون کشور در هیچ زمینه‌ای فاقد نیروی متخصص نیست و گاه نیروی مازاد هم دارد که باید برای صادرات این تخصص‌ها فکری کرد». 

رئیس مجلس خبرگان گفت: «کشور برای تربیت مدیرانش، هزینه‌ و زمان بسیاری صرف کرده؛ بنابراین، حیف است که این نیروها در زمان مناسب بازدهی، خانه‌نشین شده یا به امورات جزیی بپردازند».

وی اصل 44 را تدبیری برای به دست گرفتن امورات مردم به دست خودشان و شکستن انحصار دولتگرایی خوانده و شوراها را یکی از نمونه‌های سپردن امورات به خود مردم عنوان کرد. 

هاشمی افزود: «شوراها در دوره نخست، عملکرد خامی داشتند، اما در دوره‌های دوم و سوم، عملکرد نسبتا خوبی از خود به نمایش گذاشته که امیدواریم در آینده، شاهد سپردن کارهای بیشتری به این نهاد مردمی باشیم».

او در بخش پایانی سخنانش، به مسائل کرج پرداخته و گفت: «کرج همیشه به عنوان یک نقطه اتکا برای تهران و کشور بوده که دارای جمعیتی با همه نوع تفکر ایرانی و اسلامی است». 

وی ادامه داد: «این شهر علاوه بر این که دارای قابلیت‌های بالایی است، از شرایط وی‍ژه‌ای هم برخوردار است».

وی بر ضرورت تقویت مدیریت در این منطقه تأکید کرد و افزود: «اگر این شهر استان شود، بهتر، ولی اگر این امر میسر نشود، ارتقای مدیریت و تقویت اختیارات مدیران یک نیاز است». 

هاشمی تقویت ناوگان حمل ونقل کرج را به سود پایتخت دانسته و افزود: «مسأله آب بین تهران و کرج باید عادلانه حل شود».

وی گفت: «صرفه‌جویی در مصرف آب، امری انکارناشدنی است، ولی با وجود این، آب به اندازه کافی موجود بوده و با اصلاح مدیریت آب، می‌توان بر مشکلات چیره شد». 

گفتنی است، در این دیدار، چهار تن از مسئولان، فعالان و نخبگان کرج، در سخنانی، برخی مشکلات موجود را با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در میان گذاشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین