کد خبر: ۷۸۵۰۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۱
نایب رئیس اول کمیسیون عمران تاکید کرد؛

تسریع در پروِژه های عقب‌افتاده در اولویت باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد حسین مقیمی گفت: «وزیر جدید راه و ترابری باید با جدیت برنامه‌های اجرا نشده در این وزارتخانه را دنبال کند».

نایب رئیس اول کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب درباره اولویت کاری بهبهانی وزیر راه و ترابری اظهار داشت: «با توجه به فرصت یکساله باقی مانده از برنامه چهارم توسعه، ایشان باید بررسی کنند که چه  وظایفی برعهده وزارت راه و ترابری بوده است، به چه میزان اجرا شده و با جدیت در صدد اجرای برنامه‌های انجام نشده باشند».

مقیمی اولویت‌ برنامه‌ریزی برای وزارت راه و ترابری را بررسی عملکرد برنامه چهارم دانست و گفت: «این وزارتخانه بعد از انجام بررسی‌های لازم با استفاده از تمامی امکانات، مقدمات برنامه پنجم را فراهم آورد».

وی ادامه داد: «از نظر اولویت اجرایی با توجه به میزان تصادفات جاده‌ای، وزرات راه و ترابری باید راهکارهایی که باعث می‌شود میزان تلفات و خسارات جانی تقلیل پیدا کند را فراهم کرده و با جدیت آن را به اجرا درآورد».

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس افزود: «ایمنی جاده‌ها از مباحثی است که این وزارتخانه باید آن را تضمین نماید و همچنین پشتیبانی لازم جهت ایجاد امکانات رفاهی برای مسافران و پایانه‌های مسافربری در شهرهای مختلف و تامین سوخت خودرو در جاده‌ها را بوجود آورد». 

نماینده مردم خمین در خانه‌ملت با تاکید بر چهاربانده شدن راه‌های اصلی کشور در زمینه حمل‌و نقل جاده‌ای اظهار داشت: «در بحث حمل‌و نقل جاده‌ای تکمیل آزاده‌راه‌ها و بزرگراه‌هایی همچون کرمان- بندرعباس، بزرگراه تبریز، آزادراه تهران- مشهد، آزادراه شمال و همچنین تکمیل آزاده‌راه بندر امام خمینی به خرم‌آباد، با توجه به اینکه این پروژه‌ها سال‌های زیادی است شروع شده ولی متاسفانه با توجه به میزان حمل‌باری که در این آزادراه‌ها انجام‌ می‌شود هنوز قسمت‌های کمی از آن به بهره‌برداری رسیده، از اولویت‌های این وزارتخانه‌ها قرار بگیرد».

نایب رئیس اول کمیسیون عمران با بیان اینکه از جمله اولویت‌هایی که در برنامه چهارم توسعه از آن صحبت شده در زمینه حمل‌و‌نقل ریلی است، گفت: «سرعت دادن به تکمیل پروژه‌های راه‌آهن کرمان-زاهدان، اصفهان-شیراز، اراک-کرمانشاه، قم-دلیجان- اصفهان و همچنین تسریع در دو باند شدن خطوط راه‌آهن کشور نیز باید در راس برنامه‌های اجرایی وزارت راه و ترابری باشد». 

معاون اسبق عمرانی وزارت کشور در ارتباط با حمل و نقل هوایی گفت: «تکمیل فرودگاه امام خمینی و بهره‌برداری از کل مجموعه سرمایه‌گذاری شده و اجرای فازهای بعدی فرودگاه و نوسازی ناوگان هوایی از هر طریق ممکن چه به صورت اجاره به شرط تملیک و چه به صورت خرید باید تسریع پیدا کند».

وی در پایان خواستار تخصیص سهم بیشتری از حمل‌ونقل دریایی بین‌المللی به جمهوری اسلامی ایران شد و ادامه داد: «باید استفاده بیشتری از امکانات دریایی برای حمل‌و نقل و موارد دیگر صنعت دریانوردی داشت و با بالا بردن کیفیت در حمل‌و نقل بار و مسافر توسط موسسات دولتی و خصوصی بتوانیم به سطح استانداردهای بین‌المللی که فاصله زیادی از آن داریم، برسیم».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین