کد خبر: ۷۹۵۳۴۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
براساس اظهارات مسئولان؛ یک نفر زخمی و چندین نفر بازداشت شدند

تصاویر| تجمع در دانشگاه‌ها و برخی شهرهای ایران در پی درگذشت «مهسا امینی»

در پی فوت مهسا امینی بعد از بازداشت توسط گشت ارشاد، اعتراضاتی در برخی نقاط ایران شکل گرفت. اعتراضات در برخی شهرهای استان کردستان منجر به درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان شده است. برخی منابع خبری از زخمی شدن برخی معترضان و بازداشت دها نفر خبر داده اند.
تصاویر| تجمع در دانشگاه‌ها و برخی شهرهای ایران در پی درگذشت «مهسا امینی»
آفتاب‌‌نیوز :

جمعی از دانشجویان در برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه تهران، صنعتی امیرکبیر، شریف، علامه، تربیت مدرس و شهید بهشتی در اعتراض به درگذشت خانم «مهسا امینی» تجمع کردند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ همچنین در برخی شهرهای استان کردستان تجمعات اعتراضی برگزار شده است. گفته شده که در برخی شهرها نیز بازاریان اعتصاب کرده اند.

در پی فوت مهسا امینی بعد از بازداشت توسط گشت ارشاد، اعتراضاتی در برخی نقاط ایران شکل گرفت.

اعتراضات در برخی شهرهای استان کردستان منجر به درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان شده است. برخی منابع خبری از زخمی شدن برخی معترضان و بازداشت دها نفر خبر داده‌اند. اعتراضات و درگیری‌ها در دیواندره از شدت بیشتری برخوردار است.

همچنین در سطح شهر تهران تجمعات پراکنده‌ای برگزار شده است.  علاوه بر تهران، در شهرهای مشهد، رشت، اصفهان و ... نیز تجمعاتی برگزار شده است.

تصاویری از آتش زدن برخی تجهیزات پلیس و زخمی شدن برخی ماموران نیروی انتظامی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

نیروهای امنیتی در برخی شهرها با حضور و شلیک گاز اشک‌آور سعی در متفرق کردن معترضان دارند.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از برخی شهرهای استان کردستان به خصوص دیواندره، حاکی از درگیری شدید بین معترضان و نیروهای امنیتی دارد. در این ویدئوها صدای تیراندازی‌ به وضوح شنیده می‌شود. در آن سو نیز معترضان به سمت نیروهای امنیتی سنگ پرتاب می‌کنند.

برخی رسانه‌های خارج از کشور ادعای کشته شدن برخی معترضان در استان کردستان را مطرح کرده‌اند. با این حال، مقامات دولتی تنها برخی بازداشت‌ها و زخمی شدن یک نفر را تائید کرده‌اند. برخی رسانه‌ها مدعی مجروح شدن چندین نوجوان و یک دختر ده ساله در اعتراضات بوکان شده‌اند. ادعا شده که حال این دختر وخیم است.

«مهسا امینی» دختر۲۲ ساله اهل کردستان که به تهران سفر کرده بود، عصر روز سه‌شنبه ۲۲ شهریور توسط گشت ارشاد برای گذراندن کلاس توجیهی به یکی از مراکز فراجا منتقل و در آنجا دچار حمله قلبی شد و پس از سه روز بیهوشی، روز جمعه، ۲۵ شهریور در بیمارستان کسری جان باخت.

به نوشته تسنیم؛ در پی این حادثه رئیس‌جمهور به وزیر کشور دستور داد علت و جزئیات حادثه را با فوریت و دقت به‌شکل ویژه‌ای بررسی و نتیجه را گزارش کند.

همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با خانواه خانم «امینی» ضمن ابراز همدردی، به آن‌ها قول پیگیری ماجرا را داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
3
53
مرگ بر دیکتاتور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
2
9
... دو الف جا زیاد داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
1
23
اینا ... فقط قول داده اند و برعکس قولشان عمل کرده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
65
7
شما مطمئنید که اینها دانشجو هستند کارت شناسایی از آنها گرفته شود ببینیم راست می گویند یا دروغ گر چه دوربینهای فیلم برداری همه آنها را شناسایی می کند اصلاح طلبان باید برای مرگ مهسا امینی جشن می گرفتند نه ادعای عزاداری کنند چون فقط مرگ دیگران آنها را به مقصد خود یعنی اعتراض و اغتشاش سوق می دهد اما هر گز به اهداف پلیدشان نمی رسند جز این که عده ای بیگناه یا بازداشت می شوند و یا در درگیری با پلیس مضروب و مجروح می شود و احیانا توسط یکی از نفوذی های خودشان کسی را به قتل برسانند که به اهداف ...دست یابند اما باز هم شکست نهایی از آنهاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
40
3
زورتو بزن شلوغش کن اما کاری از پیش نمیبری
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین