کد خبر: ۷۹۶۹۹
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۲
سخنگوی خانه احزاب ایران تاکید کرد:

ضرورت اصلاح قانون احزاب در راستای‌ایجاد تسهیلات

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی خانه احزاب ایران گفت: «قبل از اصلاح قانون انتخابات، باید نسبت به اجرای صحیح قانون فعلی جدیت وجود داشته باشد».

حمید قزوینی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در واکنش به سخنان حمیدرضا فولادگر نماینده قوه مقننه در کمیسیون ماده 10 احزاب،که از بازنگری در  قانون فعالیت احزاب خبر داده  بود، گفت: «قبل از اینکه به فکر تغییر یا اصلاح قانون باشیم می‌بایست اول قانون را بدرستی و کامل اجرا کنیم و در مرحله بعد ببینیم که قانون نقص دارد یا ندارد».

وی ادامه داد: «تاکنون جرم سیاسی بدرستی تعریف نشده است، همچنین هیات منصفه جرائم سیاسی نیز نداریم، این در حالی است که این مساله در قانون اساسی آمده است، تا وقتی که لایحه جرم سیاسی تکلیف‌اش مشخص نشده باشد و برای جرم سیاسی تعریف مشخصی نداشته باشیم شما نمی‌توانید عملکرد احزاب را در چارچوب قوانین مورد بررسی قرار دهید».

قزوینی تاکید کرد: «در مرحله اول باید قانون آنطور که شایسته است اجرا شود و سپس می‌توان احزاب را در چارچوب قانون مورد ارزیابی قرار داد».

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: «قانون احزاب و تشکل‌های سیاسی در زمانی تصویب شده است که گروهک‌های ضدنظام شدیدا در حال فعالیت بوده‌اند،
با این وجود شما می‌بینید که نظام جمهوری اسلامی قانون فعالیت‌های احزاب و تشکل‌های سیاسی را تصویب می‌کند چرا که به این مهم اعتقاد داشته و معتقد بودند که این مساله می‌بایست در چارچوب قانون حرکت کند و نظام‌مند گردد».

وی با بیان اینکه این قانون یکی از مهمترین قوانینی است که در شرایط دشوار کشور تصویب شده است گفت: «اگر می‌خواهیم که قانون اصلاح شود باید قانونی به مراتب بهتر و کامل تر از این قانون بیاوریم».

وی خاطرنشان کرد با توجه به این‌که در حال حاضر خوشبختانه در کشور جنگ و نیروهای برانداز و ضدانقلاب به‌ آن شکل وجود ندارد و در دوران ثبات بسر می‌بریم گفت: «در این شرایط اگر قانونی تصویب شود که ایجاد محدودیت کند، این مساله اصلاً به صلاح نیست. ما معتقدیم که این‌کار با روح نظام جمهوری اسلامی و با روح قانون اساسی مغایرت دارد».

قزوینی در پایان اظهار داشت: «ما معتقدیم که این قانون باید در راستای ایجاد تسهیلات بیشتر برای احزاب اصلاح شود، چنانچه این قانون نسبت به قانون فعلی گشایش بیشتری داشته باشد و فضای مانور بیشتری برای احزاب فراهم کند و سیاست‌های حمایتی بیشتری در بطن خود به پروراند مورد قبول و حمایت کلیه احزاب و تشکلهای سیاسی است. اما اگر این کار انجام نشود و ما بخواهیم با نگاه انقباظی به احزاب نگاه کنیم دچار مساله و مشکل خواهیم شد». 




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین