کد خبر: ۸۰۱۵۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به کمیته‌امدادی‌ها

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان و نیازمندان پنج دهک پایین خبر داد و همچنین اعلام کرد که امسال طبق مصوبه معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور، ایجاد حدود ۳۰ هزار شغل توسط کمیته امداد پایتخت پیش‌بینی شده است.
پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به کمیته‌امدادی‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

باتوجه به بند ۵ مصوبات هشتاد و یکمین جلسه شورای عالی اشتغال در سال ۱۴۰۱، اجرای ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای پنج دهک پایین درآمدی در کشور توسط این نهاد منظور شده که در مجموع حدود ۲۸ هزار میلیارد ریال شامل ۲۵۰ هزار میلیارد ریال از محل بند ب تبصره ۱۶ و ۱۴ هزار میلیارد ریال از محل بند الف تبصره ۱۸ سال جاری و مابقی از سایر منابع (منابع صندوق امداد ولایت، اشتغال پایدار روستایی و...) جهت پرداخت تسهیلات اشتغال به گروه‌های هدف پیش‌بینی شده است. به طوریکه مرتضی فیروزآبادی- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به برنامه راهبری شغلی و هدایت شغلی و برنامه‌های کمیته امداد برای ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری، به ایسنا گفته بود:‌ بنابر پیش‌بینی ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱، ۲۰۰ هزار شغل در قالب الگوی راهبری شغلی و ۲۰۰ هزار شغل در قالب هدایت شغلی و ۱۰۰ هزار شغل در قالب کاریابی اجرا می‌شود.

طبق اعلام فیروزآبادی، در سال جاری ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی پایدار از طریق الگوی راهبری شغلی (مشارکت اقتصادی کارآفرینان حرفه‌ای و فعالان کسب و کار با مددجویان و نیازمندان مستعد اشتغال برای راه‌اندازی کسب و کارهای دارای توجیه اقتصادی و درآمدزا) که براساس تمهیدات اتخاذ شده، ۶۰ درصد سهم برنامه تعیین شده در قالب ۲۰ زنجیره تولیدی-خدماتی با مشارکت راهبران پیشران و ۴۰ درصد آن از طریق ظرفیت راهبران شغلی بومی، محلی و منطقه‌ای استان‌ها پیش‌بینی شده است.

همچنین طرح‌های هدایت شغلی در قالب مشاغل مستقل و یا اجرای طرح‌های سراسری در زمینه‌های حمل و نقل، طرح‌های مولد خورشیدی و... اجرایی می‌شود. ۱۰۰ هزار اشتغال نیز در قالب کاریابی برای مددجویان واجد شرایط اجرایی می‌شود.

در این راستا اما مهدی سلامی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران با تأکید بر اینکه امسال طبق مصوبه معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور ایجاد حدود ۳۰ هزار شغل توسط کمیته امداد استان تهران پیش‌بینی شده است، گفت: تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند پنج دهک پایین جامعه پرداخت می شود و در همین جهت برنامه ریزی برای ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند به ویژه جوانان مستعد اشتغال از اولویت های اصلی این نهاد است.

وی افزود : این نهاد برای تحقق اهداف خود در زمینه ایجاد اشتغال از ظرفیت‌های مختلفی چون خیّران و جهادگران کارآفرین، مراکز مشاوره شغلی، آموزشگاه‌های کسب‌وکار، مؤسسات کاریابی، کارفرمایان، شهرک‌های صنعتی، هیئت‌های شناسایی و نظارت بر راهبران، بانک‌ها و مؤسسات مالی، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای محلی، شرکت‌های فنی، مهندسی و دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فن‌آوری استفاده می‌کند.

سلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ هزار و ۸۸۱ طرح اشتغال تحت نظارت و خدمات فنی و پشتیبانی کمیته امداد استان تهران هستند،اظهار کرد: ارائه مشاوره و آسیب‌شناسی برای طرح‌های اشتغال مددجویان با هدف تقویت و پایدارسازی این مشاغل توسط ناظران فنی این نهاد انجام می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری ۸ هزار و ۷۰۲ مورد طرح اشتغال به مبلغ ۸۲۲ میلیارد تومان به منظور دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند که از این تعداد تاکنون به ۲ هزار ۵۷۳ مورد با مبلغ ۲۲۶ میلیارد و ۵۵۳ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی تأکید کرد: مبلغ پرداخت تسهیلات اشتغال نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته ۸۴ درصد افزایش داشته است.

سلامی اظهار کرد: حدود ۶۰۰۰ فرصت شغلی در شش ماهه نخست سال جاری از طریق طرح های هدایت شغلی، راهبری شغلی و کاریابی ایجاد شده است و ۶۵۹ خانوار نیز از محل دریافت تسهیلات اشتغال در شش ماهه نخست سال جاری خودکفا و از چرخه حمایتی خارج شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین