کد خبر: ۸۰۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۹
نیویورک تایمز در گزارشی فاش کرد:

برادر حامدکرزای، سوداگر هرویین است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس بین‏الملل: «احمد والی کرزای»، برادر «حامد كرزای» رییس جمهور افغانستان، احتمالا در تجارت مواد مخدر دست دارد.

روزنامه «نیویورك تایمز» در گزارشی که در شماره چهارم اکتبر (دیروز) خود منتشر کرد، به نقل از یك مقام ناشناس آمریكایی نوشت که سفیر ایالات متحده در افغانستان، رییس نمایندگی سازمان CIA در آن کشور، به همراه همتایان انگلیسی آنها، با حامد كرزای، رییس جمهور افغانستان در خصوص اتهامات برادرش، احمد والی كرزای به بحث و تبادل نظر پرداخته‏اند.

رییس جمهور افغانستان اما، تاكنون در برابر درخواست‌ اخراج برادرش از كشور مقاومت كرده و می‌گوید كه هیچ مدرك قابل توجه و قانع کننده‏ای علیه والی کرزای وجود ندارد.

روزنامه نیویورك تایمز در ادامه این گزارش به نقل از یك مقام رسمی آمریكایی می‏نویسد: «ما بر این باور بودیم که به صرف اشاره به این نگرانی‌ها، كرزای را نسبت به اخراج برادرش از افغانستان متقاعد خواهیم کرد، اما متاسفانه ما یك مدرك محکم، قاطع و قانع کننده برای اثبات این ادعا نداشتیم». 

این روزنامه در ادامه و از قول همین مقام آمریکایی می‏افزاید: «به همین دلیل آقای كرزای به طور پیوسته به ما می‌گفت مدرك شما كجاست؟ اما حقیقت این است که مدارك غیرقابل‏ارائه به محاکم قضایی، ولی قانع کننده‏ای وجود دارد كه ثابت می‌كند برادر آقای كرزای در تجارت هرویین دست دارد».

این روزنامه در بخش آغازین این گزارش آورده است: «زمانی که نیروهای امنیتی دولت افغانستان محموله بسیار بزرگی حاوی هرویین در یك کامیون-تریلر در حومه «قندهار» به سال 2004 كشف كردند، فرمانده منطقه فورا اقدام به ضیط و توقیف محموله کرده و با مافوق خود تماس گرفت».

«اندکی بعد اما، این فرمانده که «حبیب الله جان» نام داشت، تماسی تلفنی از سوی احمد والی کرزای، برادر رییس جمهور دریافت کرد که از او می‏خواست محموله را، رفع توقیف نماید».

«دو سال پس از این واقعه، نیروهای آمریكایی و افغان فعال علیه مواد مخدر، كامیون دیگری را، این بار در حوالی «كابل» متوقف كردند كه 110 پاوند (قریب به 50گیلوگرم) هرویین در آن کشف شد». 

«اندکی پس از این رویداد، مقامات مسئول آمریكایی به ارتباطاتی میان این محموله قاچاق و یكی از بادی‏گاردهای احمد والی کرزای كه گفته می‌شود نقش واسطه را برای وی در این فرایند ایفا می‌كرده به دست آوردند». 

كرزای و برادرش كه در حال حاضر رییس «شورای استانی قندهار» می‌باشد این اتهامات را رد كرده و آنها را حملاتی از سوی دشمنان سیاسی قدیمی خود به شمار می‏آورند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین