کد خبر: ۸۰۳۲۴۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۴

معاون سیما : برای ما این موشوع بیش از هرچیزی اهمیت دارد

آیین معرفی طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس رسانه ملی و برخی معاونین در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.
معاون سیما : برای ما این موشوع بیش از هرچیزی اهمیت دارد
آفتاب‌‌نیوز :

«آیین معرفی طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران» با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس رسانه ملی و معاونین صدا و سیما در مرکز همایش‌ها برگزار شد. برنامه با استقبال دانش‌آموزان، خانواده‌های معظم شهدا، استعدادهای درخشان و المپیادهای علمی و همچنین برنامه‌سازان تلویزیون همراه شده بود.

آیین رونمایی از طرح تحولی مدرسه تلویزیونی که از شبکه‌های آموزش، دو و چهار سیما همزمان به صورت زنده روی آنتن می‌رفت بعد از اجرای نمایش و سرود مدرسه تلویزیونی محسن برمهانی معاون سیما پشت تریبون حاضر شد و گفت: شاید دو سه روز از بیست و یکمین سالگرد تاسیس شبکه آموزش می‌گذریم و این برنامه هم به افتتاح شبکه و رونمایی از طرح تحولی مدرسه تلویزیونی می‌پردازد و این طرح از اول مهرماه اجرا شده است. مدرسه تلویزیونی یک مدرسه مجازی شبیه‌سازی شده نیست.

آموزش باید با جذابیت‌ و سرگرمی همراه شود

معاون سیما با اشاره به نیل به عدالت آموزشی، تاکید کرد: در تلویزیون بعد سرگرمی و جذابیت، لاجرم است و برای ما بازی، جذابیت و سرگرمی بیش از هرچیزی اهمیت دارد؛ وقتی یک موضوعی مثل آموزش را می‌آوریم باید با جذابیت و سرگرمی همراه باشد که این اتفاق در طرح تحولی افتاد. ما با عنصر سرگرمی مخاطب را افزایش می‌دهیم و در نهایت به عدالت آموزشی دست پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: دو توقع از دست‌اندرکاران و ایجاد کنندکان این طرح دارم که شبکه‌های تلویزیونی یک هم‌افزایی با تلوبیون و فضای مجازی داشته باشند و متوسطه دوم را سریع‌تر اضافه کنند که هر 12 پایه را با هم در مدرسه تلویزیونی ایران داشته باشیم.

علی عبدالعالی مدیر مدرسه تلویزیونی بعد از نمایش دیگری از هنرمندان مدرسه تلویزیونی، گفت: اگر بتوانیم برای بچه‌ها که جامعه مخاطبین ما هستند محتوا، ویدئو و درس متناسب درنظر بگیرم روند آموزشی ما درست پیش می‌رود. اگر سر دانش‌آموز را سرگرم کنیم محتوا به صورت عمیق در ذهن دانش‌آموز می‌ماند.

وی افزود: کاری که در مدرسه تلویزیونی انجام می‌شود بچه‌ها سر کلاس‌اند و در واقعیت، بازی می‌کنند؛ این اتفاق برای کسانی می‌افتد که لیاقت فراگیری بهترین آموزش را دارند.

رئیس شبکه آموزش خاطرنشان کرد: سازمان صداوسیما در دوره تحولی‌اش به معنای واقعی کلمه، دغدغه‌اش عدالت است که یکی از جلوه‌های آن عدالت آموزشی است.

شیوه‌های نوین آموزشی در مدرسه تلویزیونی

پیمان جبلی رئیس صداوسیما در ادامه این مراسم اشاره کرد که اولین تجربه تدریس او به 31 سال پیش و تدریس عربی در دوران راهنمایی برمی‌گردد.

وی گفت: وقتی خودم دانش‌آموز بودم به شیوه هنر و تئاتر آموختم. مدرسه تلویزیونی از همه شیوه‌های نوین دنیا استفاده می‌کند از بهترین معلم‌ها و آموزش‌ها در سراسر کشور خصوصا مناطق محروم بهره ببرند.

او خاطرنشان کرد: از دکتر عبدالعالی تشکر می‌کنم او اوایل تابستان طرح مدرسه تلویزیونی را ارائه دادند گفتند به سه شبکه نیاز دارند و چندین میلیارد پول می‌خواهند این کار را به سرانجام برسانند بسیار خوشحالم در خدمت چنین دوستانی باشیم که سقف آرزوها و اهدافشان بالاست.حالا حالاها باید بدویم تا به پای آقای عبدالعالی برسیم.

رئیس رسانه ملی افزود: همه باید دست به دست هم بدهیم از مجلس و دولت می‌خواهیم مجدانه و با همین و عزم و اراده پای کار بیایند؛ اگر نیایند نمی‌گویم اتفاقی نمی‌افتد اما بازه زمانی‌اش طول می‌کشد از دستگاه‌های سیاستگذار‌ خواهش می‌کنم که به ما کمک کنند.

جبلی با اشاره به اینکه دنبال آن هستیم صداوسیما را به جایگاه واقعی خودش برگردانیم، افزود: ما قصدمان این است رسانه ملی را سر جای واقعی‌اش، برگردانیم؛ دانشگاه، مدرسه، مرجعیت و تریبون نظرات مردم باشد و وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم و به این مسیر امیدوارم که محقق شود. اگر این اتفاق بیفتد مشکلی از کشور روی زمین نمی‌ماند. در واقع رسانه ملی مرجع مردم باشد.

جامعه تشنه مدرسه تلویزیونی

یوسف منصوری وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در دنیا که بودجه‌های عجیب و غریبی برای رسانه‌هایشان دارند شبکه‌ای به نام آموزش ندارند. اینجا به عدالت آموزشی اشاره شد که من هویت را هم به آن اضافه می‌کنم‌. مدرسه تلویزیونی اقدام بسیار به جایی بود و جامعه ما تشنه چنین کاری بود.

وی افزود: امیدوارم ما بتوانیم این کار را تعاملی کنیم و استعدادیابی شود و محتوای خوبی متناسب با هر دانش‌آموز اتفاق بیفتد و این سند تحولی چنین ظرفیتی را دارد. از رسانه ملی که تا دیروز می‌گفتیم دانشگاه و الان می‌توانیم بگوییم سازمان تعلیم و تربیت؛ از المپیادی‌ها و دانش‌آموزان می‌خواهیم شبکه آموزش را ببینند و بهبود روند آن کمک کنید.

در پایان مراسم ضمن اهدای جوایز به المپیادی‌ها، عبدالعالی رئیس شبکه آمورش در حضور مسئولان یک آزمایش عجیب و غریب و جالبی انجام داد که با استقبال حاضرین مواجه شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین