کد خبر: ۸۳۱۶۳۱
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲

برنامه عربستان برای تولید ۱۳ میلیون بشکه نفت تا سال ۲۰۲۷

«امین الناصر» مدیر اجرایی شرکت آرامکو گفت که این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ تولید نفت عربستان سعودی را به ۱۳ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.
برنامه عربستان برای تولید ۱۳ میلیون بشکه نفت تا سال ۲۰۲۷
آفتاب‌‌نیوز :

امین الناصر در خلال کنفرانس توسعه چین گفت که افزایش تولید تا این مقدار موجب افزایش امنیت انرژی چین تا مدت‌های طولانی می‌شود.

مدیر اجرایی شرکت آرامکو همچنین گفت که افزایش ۵۰ درصدی تولید گاز در ابتدای ۲۰۲۳ موجب افزایش صادرات یک میلیون بشکه‌ای نفت خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، امین الناصر افزود: «ما انرژی‌های کم کربن را به مجموعه خود اضافه می‌کنیم، به ویژه هیدروژن آبی، آمونیاک آبی و منابع انرژی تجدیدپذیر و با دیدگاه رئیس‌جمهور چین موافقیم که منابع انرژی سنتی و جایگزین‌های آن‌ها باید به‌طور موازی در دهه‌های آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرند».

شرکت آرامکوی عربستان سعودی در این ماه اعلام کرد که سود این شرکت در سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافته است که نشان می‌دهد افزایش قیمت نفت به افزایش رشد این شرکت به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت در جهان کمک کرده است.

این غول نفتی عمدتاً دولتی و دومین شرکت بزرگ جهان پس از اپل همچنین اعلام کرد که درآمد خالصش در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۶۱ میلیارد دلار در مقایسه با ۱۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به گفته آرامکو این افزایش سود بیشتر به دلیل تاثیر افزایش قیمت نفت، حجم فروش و بهبود حاشیه سود محصولات پالایش شده است.

آرامکو همچنین بعد از ظهر امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که قصد دارد با شرکای چینی خود یعنی گروه «صنایع شمالی چین» (نورینکو) و گروه صنعتی «پانجین شینچنگ»، ساخت یک پالایشگاه بزرگ و یک مجتمع پتروشیمی را در این کشور آغاز کند.

آرامکو در بیانیه خود همچنین آورده که قرار است کار ساخت و ساز مجتمع مذکور در شهر پانجین در شمال شرق چین، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی آغاز شود جایی که مجوز‌های اداری مورد نیاز پروژه اخذ شده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۶ نیز به طور کامل راه اندازی گردد.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین