کد خبر: ۸۳۱۶۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

نتانیاهو در نشست با سران ائتلاف: باید اصلاحات قضائی را متوقف کنیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه با سران ائتلاف کابینه، تصمیم خود برای توقف طرح تغییرات قضایی را اعلام کرد.
نتانیاهو در نشست با سران ائتلاف: باید اصلاحات قضائی را متوقف کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی امروز (دوشنبه) در پایان جلسه اضراری با رهبران ائتلاف کابینه گفت که فرایند تصویب اصلاحات قضایی در کنست باید متوقف شود.

شبکه‌های رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش دادند که نتانیاهو سران ائتلاف کابینه را از قصدش برای تعلیق اصلاحات قضایی آگاه کرده است.

رسانه‌های عبری در تکمیل این اخبار منتشرشده، اعلام کردند که ائتلاف نتانیاهو در این باره هم‌رای نیست. در حالی که «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه موافقت خود با توقف طرح را اعلام کرده، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی شدیداً مخالف بوده و نسبت به فروپاشی ائتلاف حاکم تهدید کرده است.

منابع آگاه کنست از جلسه نتانیاهو با سران احزاب ائتلافش گزارش دادند که متحدان نخست‌وزیر خواستار استعفای «یاریو لوین» وزیر دادگستری کابینه شده و او را به عنوان مسبب آشوب‌های اخیر معرفی کرده‌اند؛ او نیز این موضوع را رد و تاکید کرده که هرگز مجبور به استعفا نخواهد شد.

روز گذشته (یکشنبه، ۲۶مارس) بود که نخست وزیر رژیم صهیونیستی «یوآف گالانت» وزیر جنگ این رژیم را برکنار کرد. در پی تصمیم نتانیاهو برای برکناری وزیر جنگ، منابع خبری گزارش دادند که سرکنسول این رژیم در نیویورک هم استعفا کرده است.

بعد از این رخداد‌ها بود که نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، سران احزاب کابینه ائتلافی را برای نشستی اضطراری در صبح امروز فرا خواند. رسانه‌های صهیونیست ساعاتی پیش، به نقل از مقامات حزب لیکود گزارش داده بودند که نتانیاهو قصد دارد به زودی توقف طرح اصلاحات قضائی را اعلام کند. اما گزارش‌ها از تل‌آویو حاکی از آن است که عدم اجماع و چندپارگی بین متحدان نتانیاهو باعث تعویق اعلام رسمی و یا انتشار بیانیه توسط کابینه شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
0
0
به این میگن دیپلماسی، بعضیا که خیلی هم ادعاشون میشه بد نیست یاد بگیرن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین