کد خبر: ۸۳۱۷۵۰
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷

فروش خودرو‌های ساپیا در روسیه

مدیران شرکت «بست موتورز» روسیه اعلام کردند که فروش محصولات خودروسازی سایپا در این کشور از اول ژوئن (یازدهم خرداد) آغاز می‌شود و در حال مذاکره برای عرضه محصولات ایران‌خودرو در کشورشان هستند.
فروش خودرو‌های ساپیا در روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

«الکساندر استپانوف» مدیرعامل بست موتورز دوشنبه در نشستی خبری در خبرگزاری تاس گفت: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که فروش [خودرو‌های ساپیا]از اول ژوئن آغاز شود.

وی افزود که طبق این برنامه‌ریزی قرار است تا آن هنگام اولین محموله شامل یک هزار خودروی ساپیا به روسیه فرستاده و عرضه شود.

بست موتورز که در زمینه فروش خودرو فعالیت می‌کند، در نظر دارد در سال اول قرارداد خود با ساپیا، دستکم ۱۰ هزار خودروری این شرکت را به فروش برساند.

قرارداد ساپیا و بست موتورز سه ساله است و در این مدت ۴۵ هزار خودروی ساپیا به شرکت روس فروخته خواهد شد.

«اوگنی چیژوف» مدیر توسعه راهبردی در شرکت بست موتورز نیز که دوشنبه در کنفرانس خبری تاس حضور داشت گفت که بحث‌هایی درباره مونتاژ خودرو‌های سایپا در منطقه صنعتی «شوشاری» در سنت‌پترزبورگ در جریان است.

وی ابراز امیدواری کرد که روس‌ها از این خودرو‌ها استقبال کنند.

چیژوف در بخش دیگری از صحبت‌های خود از مذاکره با ایران‌خودرو خبر داد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بست موتورز برنامه‌ای برای عرضه خودرو‌های ایران‌خودرو نیز دارد، اظهار کرد: ما در حال مذاکره هستیم.

به گفته وی، بست موتورز در حال گفتگو با یک خودروساز ایرانی دیگر به منظور عرضه محصولاتش در بازار روسیه است.

«علیرضا پیمان پاک» رئیس سازمان توسعه تجارت سوم اسفند با اشاره به تفاهم ۷۰۰ میلیون یورویی با روسیه در زمینه خودرو و قطعات در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو صورت گرفته بود، گفت: قرارداد صادرات ۴۵ هزار دستگاه خودرو سایپا به این کشور به ارزش ۴۵۰ میلیون یورو به امضا رسید.

به گزارش سازمان توسعه تجارت، قرارداد صادرات ۴۵ هزار دستگاه خودرو ساخت سایپا به روسیه با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت به امضای مدیرعامل سایپا و تجار روسیه رسید.

با امضای این قرارداد که در راستای اجرایی شدن تفاهمات صورت گرفته در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو صورت گرفت، ۴۵ هزار دستگاه خودرو ساخت سایپا در چند محموله و به ارزش کلی ۴۵۰ میلیون دلار به روسیه صادر می‌شود.

در حاشیه عقد این قرارداد پیمان پاک به حضور پر رنگ خودروسازان و قطعه‌سازان در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو اشاره و خاطرنشان کرد: نتیجه مهم و این حضور پر رنگ در نمایشگاه امضای قراردادی بود که امروز شاهد آن هستیم.

وی افزود: گردش مالی زنجیره خودرویی در روسیه بیش از ۲۰ میلیارد دلار است و ما می‌توانیم بعد از خروج شرکای اصلی آن‌ها به علت تحریم‌ها، سهم خوبی از این بازار کسب کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین