کد خبر: ۸۳۱۷۹۳
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

یک شرکت مالی بانک «سیلیکون ولی» را خریداری کرد

شرکت خدمات مالی و بانکداری «فرست سیتیزنس بانک‌شیرز» روز دوشنبه اعلام کرد که دارایی‌ها، سپرده‌ها و وام‌های «بانک سیلیکون‌ولی» را خریداری خواهد کرد.
یک شرکت مالی بانک «سیلیکون ولی» را خریداری کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به عنوان بخشی از این معامله، «شرکت فدرال بیمه سپرده‌گذاری‌ها» در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که پس از کسر مبلغ بدهی‌های مربوطه، توانسته است برخی دارایی‌های خود را در ازای دریافت سهام «فرست سیتیزنس بنکشیرز» به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار را بفروش برساند. بدین ترتیب، شرکت فدرال بیمه سپرده‌گذاری‌ها و فرست سیتیزنس به طور مشترک در ضرر و زیان فعلی و آتی بازیابی سیلیکون‌ولی سهیم خواهند بود.

بر اساس این قرارداد، هلدینگ آمریکایی «فرست سیتیزنس بانک‌شیرز» دارایی‌های «بانک سیلیکون‌ولی» را به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار، سپرده‌های آن را به ارزش ۵۶ میلیارد دلار و وام‌های آن را به ارزش ۷۲ میلیارد دلار خریداری می‌کند.

گفته می‌شود خرید دارایی‌های «بانک سیلیکون‌ولی» با تخفیفی معادل ۱۶.۵ میلیارد دلار همراه بوده است.

ورشکستگی «بانک سیلیکون‌ولی» در اوایل ماه مارس جاری، بزرگترین ورشکستگی یک بانک آمریکایی پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

طبق بیانیه مطبوعاتی منتشرشده، ۱۷ شعبه «بانک سیلیکون‌ولی» از روز دوشنبه با نام «فرست سیتیزنس بانک‌شیرز» بازگشایی خواهند شد و تمام سپرده گذاران می‌توانند به این شعبات مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین