کد خبر: ۸۳۲۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
یک عضو کنست:

اظهارات بایدن دخالت در امور داخلی اسرائیل است

یکی از اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در پیامی به اعضای کنگره آمریکا انتقاد رئیس جمهوری این کشور از دولت نتانیاهو را مداخله آشکار در امور داخلی اراضی اشغالی دانست.
اظهارات بایدن دخالت در امور داخلی اسرائیل است
آفتاب‌‌نیوز :

دان ایلوز، عضو کنست از حزب لیکود تحت رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی به اعضای جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا نوشت: "دوستان با یکدیگر این گونه رفتار نمی‌کنند. روح دموکراسی این است که اجازه دهیم ملت آینده خود را تعیین کند. اظهارات بایدن عبور از خط قرمز در دوستی میان دو طرف است".

وی افزود: اتهاماتی که بایدن مطرح کرده مداخله آشکار در روند «دموکراسی» اسرائیل است.

به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، پیش از این ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم در واکنش به درخواست بایدن درباره توقف تصویب طرح اصلاح دستگاه قضایی با انتقادات شدیدی او و دولتش را خطاب قرار داد و اعلام کرد: آنها باید درک کنند که اسرائیل مستقل است و ستاره دیگری در پرچم ایالات متحده نیست.

بن گویر این اظهارات بایدن را مداخله در امور داخلی اسرائیل دانست و اظهارات نتانیاهو را تکرار کرد: اسرائیل دولتی مستقل است و تصمیماتش را تحت فشارهای خارجی نمی‌گیرد.

اخیرا روابط میان آمریکا و رژیم صهیونیستی متشنج شده است. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه گفته بود: مانند بسیاری از حامیان اسرائیل، من عمیقا نگران هستم، اسرائیل نمی‌تواند این مسیر را ادامه دهد. او گفته بود، قصد ندارد از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن در آینده نزدیک دعوت کند.

بایدن این اظهارات را در پی تصمیم قاطع دولت نتانیاهو برای تصویب طرح اصلاحات قضایی مطرح کرد که قدرت دیوان عالی رژیم صهیونیستی را محدود می‌کند و به دولت ائتلافی نتانیاهو کنترل کمیته انتصاب قضات را می‌دهد؛ طرحی که خشم گسترده مردم در اراضی اشغالی را به همراه داشته است.

با این وجود روز دوشنبه نتانیاهو اعلام کرد که تصویب طرح مذکور را به دوره تابستانی پارلمان موکول کرده و یک گفت‌وگوی گسترده را با اپوزیسیون شروع کرده تا به یک راه حل میانه برسد.

همچنین در این خصوص پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون به شبکه الجزیره گفت: ما نسبت به برخی تحولات اسرائیل نگران هستیم.

او افزود: شنیده‌ایم رهبران ما از جمله جو بایدن و لوید آستین وزیر دفاع از مقامات اسرائیل خواسته‌اند برای کاهش تنش و بازگرداندن آرامش راه حلی بیابند. ما معتقدیم این بهترین راه برای اسرائیل است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین