علی اکبر نژادعلی در یک برنامه رادیویی درباره شایعات درباره افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: کلا این شایعات کذب است. اصلا از ابتدا هم قرار نبوده همچنین اتفاقی بیافتد و اصلا همچنین اتفاقی هم نخواهد افتاد.
وی افزود: در برنامه دولت و در برنامه مجلس اصلا همچنین چیزی طرح موضوع هم حتی نشده؛ چه برسد به این که در رابطه با آن تصمیم بگیرند.
نژادعلی در پاسخ به این پرسش که در بودجه امسال بنزین همان سه هزار تومان هست؟ تصریح کرد: کلا بنزین به نرخ هزار و ۵۰۰ تومان با نرخ اول در جایگاههای عرضه سوخت و به نرخ دوم برای استفاده از سهمیه دوم با قیمت سه هزار تومان در تمامی جایگاههای عرضه سوخت باید عرضه شود. همین کار هم دارد انجام میشود و از طریق سامانه عرضه سوخت، در اختیار مردم قرار میگیرد. منبع: همشهری آنلاین
علت جمع آوری کارتهای سوخت
طرح جمعآوری کارتهای سوخت از جایگاهها از این هفته به اجرا درآمد. این طرح با حواشی زیادی همراه بود و اهداف متفاوتی، از جمله اصلاح قیمت بنزین و سهمیهها، مبارزه با قاچاق و مدیریت مصرف سوخت برای آن بیان شد. اما اصل ماجرا چیست؟
اسدالله قلیزاده، رئیس صنف جایگاهداران سوخت کشور در گفتگو با تجارتنیوز، توضیح داد: هدف اصلی از جمعآوری کارتهای سوخت ساماندهی و مدیریت عرضه بنزین است. ضمن آنکه از این طریق میتوان به آمار شفافی از پایش مصرف در مناطق مختلف کشور دست پیدا کرد. با اجرای این طرح بهراحتی میتوان تشخیص داد که هر یک از مناطق چه میزان بنزین مصرف میکنند. همچنین با توجه به فعال شدن مجدد کارتهای سوخت شخصی میتوان مسیر سوختگیری مردم را رهگیری و سیاستهای لازم را اجرا کرد.برنامه مدیریت مصرف از گذشته در دستور کار بود. اما روش اجرای آن چندی پیش به شرکت نفت تکلیف شد. در حال حاضر نیز ملزومات آن گام به گام در حال انجام است. گام اول در اجرای این طرح جمعآوری کارتهای سوخت از جایگاهها بود که در حال حاضر دنبال میشود. با این روند مردم از کارتهای شخصی خود استفاده میکنند و مدیریت مصرف در وهله اول به دست خودشان صورت میگیرد.
هر پمپ بنزین چند کارت سوخت دارد؟
قلیزاده تشریح کرد: اجرای سیاست جمعآوری کارتهای سوخت از گذشته در مناطق مرزی کشور دنبال میشد. در حال حاضر هم که کل جایگاههای کشور نسبت به اجرای آن اقدام کردند و در تمام ساعات شبانه روز فعال هستند.
او درباره مناطقی که اجرای این طرح در آن دنبال شده است توضیح داد: قرار شد به هر جایگاه با توجه به سکوهایی که دارد حداقل یک یا دو کارت سوخت آزاد تعلق بگیرد. همچنین روند اختصاص کارت به سکوهای بنزین سوپر طبق روال معمول دنبال میشود. در گذشته برای هر نازل یک کارت سوخت اختصاص داده شده بود، اما در حال حاضر با توجه به سکوها و میزان مصرف هر جایگاه کارت اختصاص پیدا کرده است.
قلیزاده مثال زد که اگر یک پمپ بنزین چهار سکو داشته باشد، در کنار آن وجود هشت کارت سوخت لازم است. ضمن آنکه کارت تلمبههای بنزین سوپر هم به صورت جداگانه وجود دارند. البته کارتهای جایگزینی هم در دفتر پمپهای بنزین موجود است تا اگر مشکلی پیش آمد مردم معطل نشوند و روند خدماترسانی به متقاضیان بهدرستی انجام شود.
وی درباره شایعه افزایش قیمت بنزین با اجرای این طرح گفت: طرح جمعآوری کارتهای سوخت صرفا برای مدیریت مصرف است و هیچ ارتباطی با افزایش قیمت بنزین ندارد.
مالک شریعتی نیاسر، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، درباره طرح جمعآوری کارتهای سوخت از پمپهای بنزین به ایسنا گفت: آنچه مجلس تکلیف کرده این است که دولت باید تمهید کند تا افراد از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند. اما نظر مجلس این نبوده که کارتهای سوخت جایگاهها به طور کلی جمع شود چراکه اصلا امکان پذیر نیست.
با این حساب به نظر میرسد هنوز طرح مذکور با اتفاق نظر کامل متولیان همراه نبوده و مشخص نیست آیا هدف اصلی که مدیریت مصرف است در صورت اجرای آن محقق میشود یا خیر؟
اما بخاطر اینکه هیچ کسی در این مملکت به نبوغ و تفکر بها نمیدهد ...همان طور راکد روی تکه های کاغذ مانده،
و تبدیل به عذاب روحی من شده ...
این است مملکت ما که ندیدن فکر و نبوغ و اختراع نسل جوان.... و در عوض دزد پروری و توجه بیشتر به...بجای علم و کشورداری
چه سود و منفعتی از این خبر دروغ میبرید؟ فریب دادن مردم سختی دیده و زجرکشیده ، و تن و بدنشان را لرزاندن، به چه قیمتی آخر، بی وجدان؟
گیرم که حلق را به فریبی فریفتی، با دست انتقام طبیعت چه میکنی!!!!!!؟؟؟؟
وقتی رییس جنهور مملکت خبر نداشته باشه و صبح جنعه باخبر بشه دیگه چه انتظاری از شما میره؟
آمادگی لازم جامعه برای پذیرش این قیمت ، مانند نرمش قبل از ورزش های سخت .
کارت سوخت آزاد از جایگاه سوخت یعنی پمپ بنزین ها جمع میشود.
راننده ای که کارت سوختش همراه نیست ، راننده ای که سهمیه آزاد کارتش تمام شده در جایگاه برای تهیه بنزین که تا رسیدن به محل کار یا خانه اش صد کیلومتر فاصله دارد باید چکار کند؟؟
از ماشین های واقع در آن نزدیکی طلب کارت سوخت و بنزین میکند. شاید هم از کارت ملی های افرادی که ماهانه بنزین سهمیه ای دارند.
صاحبان بنزین در کارت ملی یا کارت سوخت ماشین پیشنهاد قیمت لیتری ۱۵ هزار تومان را می دهند.
ابن سبیل بیچاره ناچارا قبول میکند که ده لیتر بهش داده شود. چیزی نیست ۱۵۰ هزار یا ۲۲۵ هزار .
این علافی و سردر گمی نهایتا حکومت را به این فکر می اندازد که بنزین را با نرخ ۷ هزار سهمیه و ۱۰ هزار آزاد مجددا با ارایه کارت سوخت جایگاه در اختیار مردم قرار دهد.
اینجاست که مردم خواهند گفت خدا خیرشان دهد . راحتمان کردند.
قبل از هر کار سختی آمادگی ذهنی مقدمتر بر آمادگی جسمی می باشد. لطفاً تا از قبل از اجرای آن که ۶تا ۸ ماه طول میکشد از کارت سوخت و سهمیه ناچیز آزاد خود محافظت نمایید.
دیگه ب شایعات .دروغ..اختلاس حرف ...دولت مردان عادت کردیم..فقط باید پناه برد ب خدای بزرگ......
بدون شک؟!
احتمالاگرون میشه واین کارمیکنندکه ملت هجوم نبرندجایگاه ها.این بارصبح دیگه نیس اونم جمعه،احتمالانصف شب باشه. که همه توخواب باشند
که هروز باید دنبال اب نون بدویم
قیمت ها تو این کشور ثایت باشه همه ما یجوری این آرزوروبا
خود برگور میبریم
فعلا بازی جدید موضوع حجاب است
جمعآوری کارتهای سوخت چه ربطی به ساماندهی و مدیریت عرضه بنزین دارد. یعنی با کارت سوخت آزاد بیشتر نمیتوان به آمار شفافی از پایش مصرف در مناطق مختلف کشور دست پیدا کرد؟ چه جواب مسخره ای هست این که میگین "با اجرای این طرح بهراحتی میتوان تشخیص داد که هر یک از مناطق چه میزان بنزین مصرف میکنند" آیا ۵ ضربدر ۴ با》 ۴ ضربدر ۵ فرق داره؟ کارتها را کم کنین فقط الافی ملته که باید انتظار بکشه تا یکی بنزین بزنه آرت آزاد بشه تا اینم بزنه
حق مردم رو از منابع و ثروت مملکت بدن
عیب نداره تورم و گرانی بنزین