کد خبر: ۸۳۶۳۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
جانشین رئیس پلیس راهور اعلام کرد

درخواست پلیس برای افزایش ۳۰۰ درصدی مبلغ جریمه‌های رانندگی؛ جریمه عبور از چراغ قرمز یک میلیون!

جانشین رئیس پلیس راهور از افزایش تا ۳۰۰ درصدی جرایم تخلفات رانندگی خبر داد و گفت: جریمه عبور از چراغ به یک میلیون تومان خواهد رسید.
درخواست پلیس برای افزایش ۳۰۰ درصدی مبلغ جریمه‌های رانندگی؛ جریمه عبور از چراغ قرمز یک میلیون!
آفتاب‌‌نیوز :

سردار سید تیمور حسینی درباره مبلغ جرائم رانندگی در کشور گفت: در حال حاضر چندسالی است که در مبلغ جرائم رانندگی بازنگری نشده و همان نرخ‌های قدیمی در حال اجراست. ما در پلیس راهنمایی و رانندگی معتقدیم که باید در کنار اقداماتی مانند فرهنگ‌سازی و ... قدرت بازدارندگی جرائم رانندگی را نیز افزایش دهیم و در واقع اینطور نباشد که فردی پیش خودش تصور کند که هزینه ارتکاب تخلف برایش کم است و اگر تخلفی را انجام دهد برایش به صرفه تر است.

وی ادامه داد:‌ در همین راستا هم از طریق وزارت دادگستری پیشنهادی را به دولت مطرح کردیم و خواستیم که مبلغ جریمه تخلفات حادثه‌ساز رانندگی چندین برابر شود. تخلفاتی نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز، تجاوز به چپ، حرکت مارپیچ و نمایشی، رانندگی در حالت مستی و ... جزو تخلفات حادثه‌سازی است که ما پیشنهاد افزایش جریمه آنها را مطرح کرده‌ایم و امیدواریم که به زودی در هیات دولت مطرح و تصویب شود.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره اینکه مبلغ جرائم چند برابر افزایش خواهد داشت نیز گفت: مبالغ جرائم تخلفات حادثه‌سازی باید افزایش پیدا کند، پیشنهاد ما این است که چند برابر شود و بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کند. همانطور که گفتم جریمه تخلفات حادثه‌ساز باید به گونه‌ای باشد که بازدارندگی ایجاد کند چرا که اساس و فلسفه جریمه رانندگی ایجاد بازدارندگی و حفظ جان راننده، سرنشینان خودرو و دیگر کاربران ترافیک است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
3
20
تورم زا نیست؟ چرا افزایش 200 درصدی؟! مردم حس برنامه کودک رابین هود و داروغه پیدا کردن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین