کد خبر: ۸۴۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۷

علی ژکان: زود است درباره فیلمم نظر بدهم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در هفتمین روز از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، فیلم «چهره به چهره» به نویسندگی وکارگردانی علی ژکان در سینما مطبوعات برای اهالی رسانه به نمایش درآمد و پس ازآن در جلسه‌ای با حضور عوامل فیلم از جمله علی ژکان (نویسنده وکارگردان)، فرزین خسرو شاهی ( مدیرفیلمبرداری)، محمدسالاروند (موسیقی متن)، محسن حسینی و کاوه کاویان (بازیگر) به پرسش‌های اهالی رسانه پاسخ داده شد.
 
به گزارش خبرنگار سرویس هنر آفتاب، در جلسه نقد و بررسی این فیلم که مجریگری آن‌را سحر عصرآزاد (منقد سینما) برعهده داشت، علی ژکان در ابتدا به جایگاه سینمای پلیسی در ایران اشاره کرد و گفت: «موفق‌ترین فیلم‌های پلیسی قبل از انقلاب‌، فیلم‌های مرحوم ساموئل خاچیکیان بوده است که در دهه 40 فیلم می‌ساخت و پس از انقلاب، به طور متعارف فیلم پلیسی وجود نداشته‌است و شکل و شمایل عمده فیلم‌های پلیسی که ساخته می‌شد، فرنگی بود». 


وی در ادامه اظهار داشت: «من خیلی اهل پلیس‌بازی نیستم اما فکر می‌کنم فیلم پلیسی جایی است که من بتوانم به فیلمسازی بپردازم چرا که فیلم پلیسی از یک ساختار و نظام اخلاقی برخوردار است و همیشه یک پیام اخلاقی در قالب فیلم‌های پلیسی وجود دارد. در نتیجه فیلم پلیسی قالب خوبی است که می‌توانم در چارچوب آن فیلم بسازم».
 
سپس فرزین خسروشاهی مدیر فیلمبرداری «چهره به چهره» درباره کار خود در این فیلم اظهار داشت: «این دومین همکاری من با آقای ژکان بعد از فیلم عیسی می‌آید است و به دلیل شناخت خوبی که از یکدیگر داشتیم، توانستیم به‌خوبی با هم هماهنگ باشیم و همچنین، رابطه بسیار خوبی که بین من بازیگران و کارگردانان برقرار بود، باعث شد تا بتوانم کارم را به خوبی انجام دهم».

وی در ادامه در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرنگار سرویس هنر آفتاب با انتقاد از وضعیت نامناسب سالن‌های نمایش در ایران، عنوان کرد: «نباید پخش بد فیلم در سینما‌ها اتفاق بیافتد. این کار باعث از بین رفتن تمامی زحمات دوستان می‌شود. پخش باید از نظر صدا و تصویر خوب باشد اگر فیلم در سینمایی قطع شد باید چراغ‌های سالن سینما روشن شود و متصدیان سینما‌ از مردم عذر خواهی کنند و بگویند که اشتباه از آنان بوده و آنگاه مجدداً پخش را ادامه دهند».
 
به گفته وی، او در حال حاضر در حال فیلمبرداری یک مستند برای یک شبکه فرانسوی، درباره لباس افراد جامعه است و قسمت‌هایی از این فیلم در ایران فیلمبرداری می‌شود. 

در ادامه جلسه، محسن حسینی که یکی از بازیگران تئاتری این فیلم است گفت: «این فیلم اولین تجربه من با آقای ژکان است. من وی را از فیلم مادیان می‌شناسم و خیلی خوشحالم که در این کار و در جلوی دوربین آقای خسروشاهی قرار گرفتم. در جلوی دوربین بسیار راحت بودم و راهنمایی‌های آقای ژکان نیز بسیار به من کمک کرد». 

سپس کاوه کاویان دیگر بازیگر فلیم «چهره به چهره» که در جلسه حضور داشت اظهار داشت: «پائیز سال گذشته از طرف آقای ژکان دعوت به همکاری شدم و در نهایت بر ایفای نقش کارآگاه به توافق رسیدیم. ما تحقیقات زیادی را برای واقعی جلوه دادن این نقش انجام دادیم و به همین منظور با تمرین در اداره‌های پلیس خواستم بیشتر به این نقش نزدیک شوم». 

وی در ادامه خاطر نشان کرد که من قبل از این فیلم هیچ شناختی از آقای ژکان نداشتم اما در دو ماهی که با ایشان همکاری کردم به اندازه 5 سال حضورم در سینما، دانش کسب کردم، چرا که آقای ژکان چیزهایی از علم سینما می‌داند که برای من یک کلاس بازیگری بود. 

محمد سالاروند که کار موسیقی فیلم «چهره به چهره» را انجام داده است نیز در خصوص شیوه کار خود گفت: «برای ساخت موسیقی این فیلم از دو بافت الکترونیک و آکوستیک استفاده کردم و سبک موسیقی فیلم، یک موسیقی مینی‌مالیستی است».
 
کارگردان فیلم «چهره به چهره» در پایان در پاسخ به این سوال که اگر بخواهید به عنوان یک مخاطب کارتان را ارزیابی کنید نظرتان در این مورد چیست؟ اظهار داشت: «فعلا خیلی زود است که من بخواهم نظرم را در مورد فیلم ارائه کنم. این کار نیاز به زمان دارد، ممکن است هم اکنون عیبی در فیلم نبینم اما شاید با گذشت زمان به نواقصی در فیلم پی ببرم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین