کد خبر: ۸۵۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۰
درمراسم تجليل از مفاخر جشنواره فيلم شهر:

مشایخی: شهاب حسینی استاد است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: در مراسم تجليل از مفاخر شهری كه از بخش‌های جانبی جشنواره فيلم شهر است، با نمايش فيلمی از زندگی جمشيد مشايخی  از اين هنرمند تجليل به عمل آمد. 

به گزارش سرویس هنری آفتاب، پس از نمايش فيلم استاد مشایخی عليرضا رضاداد دبير جشنواره فيلم شهر به روی صحنه رفت و در مورد دليل راه‌اندازی اين بخش گفت: «در مرحله دريافت آثار در جشنواره فيلم شهر با نكته جالبی رو به رو شديم و آن اين بود كه تعداد زيادی فيلم با مضمون و موضوع مفاخر شهر و كشور به دست ما می‌رسيد كه عمدتا نسل سوم سينماگران كشور آنها را ساخته بودند و ما با حجم انبوهی از اين آثار رو به رو شديم. همانجا به اين فكر افتاديم كه اين بخش را راه‌اندازی كنيم تا بهانه‌ای باشد برای نمايش مؤثر اين آثار كه معمولا فرصت نمايشی خوبی در سينما يا تلويزيون ندارد. متأسفانه اين ضعف در مديريت فرهنگی كشور است كه آثاری با كيفيتی بالا ساخته می‌شود، اما عرضه آن آثار به خوبی انجام نمی‌شود». 

وی افزود: «اين مجموعه آثاری كه به نمايش درمی‌آيد آثار خوبی است و اميدوارم بتوانيم با اين آثار به خوبی از مفاخر خود، قدردانی كنيم».
 
رضاداد در ادامه گفت: «جمشيد مشايخی» نيز از مفاخر كشور ماست و در بازيگری به درجه‌ای از مرجعيت رسيده به گونه‌ای كه قطعا در تاريخ سينمای ما در حوزه بازيگری در آ‌ينده جوانان و بازيگران بعدی اسلوب‌های بازيگری را از روی كارهای او جستجو خواهند كرد». 

در ادامه اين برنامه، «فاطمه گودرزی» به‌روی صحنه رفت و با ناميدن خود به عنوان شاگرد مكتب مشايخی گفت: «مهم‌ترين ويژگی استاد مشايخی انتقال فرهنگ قدرشناسی به نسل جوان است كه ما وظيفه داريم آن را به اين نسل منتقل كنيم. متأسفانه هميشه می‌بينيم جوانان برای ورود به عرصه‌های هنری تعجيل دارند و فقط درخشش اساتيد را می‌بينند اما آنان بايد بدانند كسی مانند «جمشيد مشايخی» يک‌شبه ستاره نشده و دوران سختی را گذرانده تا به اين مقام برسد».
 
مرتضی احمدی، نادر مشايخی، عليرضا رضاداد، فاطمه گودرزی و شهاب حسينی در ادامه مراسم به روی صحنه رفتند تا لوح تقدير مشايخی را به او بدهند. 

مشايخی پس از رفتن به صحنه با اشاره به شهاب حسينی گفت: «وقتی اشخاصی مانند اين جوان را می‌بينم از كار خود لذت می‌برم حالا او استاد است اگر غير از اين فكر را داشته باشم وای بر من.» 

وی سپس با خواندن شعری از حضار تشكر كرد و مراسم نيز به پايان رسيد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین