کد خبر: ۸۵۶۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۱:۵۲

روایت جنتی از نحوه برخورد احمدی‌نژاد با استفاده از کاغذ گران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله جنتی گفت: «این کشور تنها نقطه روی زمین است که می‌تواند بشر را نجات دهد و تنها مردان توانمندی که توانستند این حرکت را به خوبی اداره کنند و ادامه دهند، امام و مقام معظم رهبری بوده و هستند».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، نماینده ولی ‌فقیه و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که در مراسمی به منظور قدردانی از تلاش اعضای ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در تالار وحدت سخن می‌گفت، با تبریک میلاد پیامبر(ص) و تقدیر از این ستاد، افزود: «آنچه از این انقلاب، نظام و برکاتش عاید همه شده به وسیله دوستانی همچون شما بوده که بدون چشمداشت و از روی عقیده، ایمان، اخلاص و روحیه‌ انقلابی کار و اجر خود را از خداوند طلب می‌کنید».

وی با تاکید بر این‌که مراسم سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بسیار باشکوه و بزرگ برگزار شد، اظهار کرد: «این مراسم موجب تحسین و تمجید همگان شده؛ به گونه‌ای که مقام معظم رهبری در جلسه‌ای تمجید و تجلیل کردند؛ البته پیش از همه امیدواریم این مراسم مورد عنایت خدواند و لطف حضرت مهدی(عج) قرا گیرد».

جنتی با تاکید بر این‌که همه ما رسالتی را بر عهده داریم که نباید از آن غفلت کنیم، گفت: «این رسالت الهی اکنون به عهده نسل کنونی و فرزندان انقلاب است تا پیام اسلام را که سال‌ها نادیده گرفته می‌شد به مردم جهان و نسل‌های آینده برسانند. اسلام، پیامبر و قرآن در زمانی در غربت به سر می‌بردند و در حال فراموشی بودند، اما امام در حد یک پیامبر در این زمان عمل کردند».

نماینده ولی فقیه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، هم‌چنین آثار پیروزی انقلاب اسلامی را تا زمان قیام حضرت مهدی (عج) ماندگار خواند و اظهار کرد: «این امانت امروز در دست ماست. ما می‌توانیم به خواست خداوند آینده جهان را بسازیم. این حرکت همانند حرکت اول انقلاب که توانست شرق و غرب و همه عالم را بگیرد، با همت، توکل به خدا، اخلاص، عمل، تلاش و جهاد این‌گونه خواهد شد».

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: «بشر امروز تشنه است، اکنون رسوایی دیگر کشورها در همه‌ جای عالم در حال فراگیر شدن است، کشورهای بزرگ تا کشورهای کوچک بی‌آبرویی و بی‌هویتی خود را نشان می‌دهند. دروغ، خودپسندی، منیت، خودخواهی، ظلم و زور، حاکم و عدل به فراموشی سپرده شده است. حکام ملت‌های خود را به سقوط می‌کشانند و این سراشیبی تند سقوط در حال پیش رفتن است».

امام جمعه موقت تهران در ادامه با تاکید بر این‌که این کشور تنها نقطه‌ای است که روی زمین می‌تواند بشر را نجات دهد، اظهار کرد: «ما باید فقط پیام را برسانیم و به دنیا بفهمانیم اسلام چیست و چه پیامی دارد. تشیع و فرهنگ علوی و فرهنگ اهل بیت چیست و دارای چه پیامی است، انقلاب اسلامی چه می‌خواهد و نظام جمهوری اسلامی دنبال چیست و در مقابل هجمه بسیار و تهمت‌هایی که به ما می‌زنند از خود دفاع کنیم. این کارها شدنی است، اما به زحمت و پشتکار فراوان نیاز دارد».

وی افزود: «نخبگان، فرهیختگان و همه چهره‌های فعال نظام در حوزه‌ مسئولیت خود باید در این زمینه کار کنند. مردم نیز این موضوع را به خوبی می‌فهمند؛ چرا که حالت زدگی از فرهنگ غربی پیدا شده است».

جنتی در ادامه به بحران اقتصادی در غرب اشاره و خاطرنشان کرد: «بحث اقتصادی تنها چیزی بود که آن‌ها به آن می‌نازیدند. ادعا می‌کردند پیشرفت و صنعت محنصرا در اختیار آن‌هاست. آن‌ها بر این باور بودند که توانسته‌اند اقتصاد و ثروت کلان برای خود جذب کنند؛ اما امروز به شکر خداوند این موضوع متلاشی شده و آن‌ها چیز دیگری برای عرضه ندارند».

وی ادامه داد: «آن‌ها نتوانستند مشکلات انسان و نیاز بشر را برطرف و امیدی برای زندگی در حال و آینده بشر ایجاد کنند؛ بنابراین خواه ناخواه به دنبال گمشده‌ای می‌گردند که نام آن را نیز نمی‌دانند. گمشده آن‌ها خداوند، اخلاق، دین و ارزش‌های دینی است. تنها باید این گمشده را به آن‌ها معرفی کرد».

جنتی با تاکید بر این‌که پیام انقلاب اسلامی کم کم به همه دنیا می‌رسد و انقلاب اسلامی خود را نشان می‌دهد، گفت: «هنگامی که جمهوری اسلامی از غزه، لبنان، بوسنی و فلسطین حمایت می‌کند خود را بدون سروصدا به دنیا معرفی می‌کند، بدین گونه که ما طرفدار عدالت و مظلوم و دشمن ظالم هستیم. بشر چنین چیزی را می‌خواهد، بشر افرادی را می‌خواهد که با صداقت و بدون حقه‌بازی‌های سیاسی و با حمایت از مظلومان، مقتدارانه در مقابل زورمندان بایستند و چهره‌ی آن‌ها را سیاه کنند».

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: «قبل از قضیه غزه امپراتوری رسانه‌ای اجازه شنیدن صدای مردم مظلوم فلسطین را به دنیا نمی‌داد اما با رخ دادن فاجعه غزه مردم متوجه شدند اسرائیل چه کار می‌کند. به همین دلیل با سر دادن شعارها و برگزاری تظاهرات به میدان‌ها آمدند. این موارد نشان دهنده وجود زمینه در دنیاست. در این شرایط تنها کسی که باید از این وضعیت بهره‌برداری کند ما هستیم».

جنتی در ادامه تاکید کرد: «کدام رهبر را می‌شناسید که در دنیا ویژگی مقام معظم رهبری را داشته باشد. کدام رییس‌جمهور با چنین ویژگی‌ای در دنیا می‌شناسید که این‌گونه شب و روز کار کند و از همه وجود و استعدادش بدون چشم‌داشتی برای خدمت به مردم استفاده کند و با سر دادن شعار عدالت پای این شعار بایستد».

وی در ادامه به انتشار مطلبی در نشریه‌ای درباره رییس‌جمهور اشاره و اظهار کرد: «در این نشریه آمده بود هنگامی که رییس‌جمهور گزارشی از عملکرد یکی از وزراتخانه‌ها را ملاحظه می‌کند و می‌بیند برای نوشتن این گزارش از کاغذ گران قیمت استفاده شده با تاکید بر این‌که نباید این‌گونه پول بیت‌المال را هدر داد، خواستار آن می‌شود مابه‌التفاوت قیمت این کاغذ را از حقوق این وزیر کم کنند. این‌گونه رفتارها خواسته‌ی بشر است. بشر نمی‌خواهد اسراف صورت گیرد و اموال عمومی در اختیار اشخاص و جریان‌های سیاسی خاص قرار گیرد».

وی ادامه داد: «بشر از این موضوع منزجر است که افراد بیایند و بدون توجه به مردم کار کنند. آن‌ها دنبال افراد و نهادهایی می‌گردند که این آلودگی‌ها را نداشته باشد، پاک و باصداقت و با خدمت به مردم کار کنند».

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه گفت: «همه مسئولان باید خود را موظف بدانند پیام انقلاب را در عمل و گفتارشان به نسل‌های آینده و جهان برسانند؛ البته نسل کنونی خلاف تصور برخی‌ آمادگی حفظ و انتقال این پیام را دارد. نمود این موضوع را می‌توان در راهپیمایی 22 بهمن و حضور پرشور جوانان به خوبی دید. جوانان در آن روز با شور و نشاط به سر دادن شعارها می‌پرداختند که این نشان‌دهنده علاقه‌مندی و وفاداری آن‌ها به نظام است. این در حالی است که آن‌ها از سوی ماهواره و رسانه‌های تصویری و صوتی مورد تهاجم قرار می‌گیرند که در این زمینه باید آن‌ها را به خوبی حفظ کرد».
جنتی در ادامه تاکید کرد: «در شرایطی که تهاجم فراوان شده است روحانیت باید در صف مقدم و سپس نخبگان، دانشگاهیان و فرزانگان پشت سر آن‌ها در مقابل این تهاجمات ایستادگی کنند. نباید از مسئولیت‌های خود غفلت ورزید و دل خود را به کارهای روزمره خوش کرد».

جنتی به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال "نوآوری و شکوفایی" نیز اشاره و اظهار کرد: «در روزهای پایانی سال جاری باید نوآوری‌ها و شکوفایی‌ها را به مردم عرضه کرد. مردم باید بدانند مخاطبان این شعار چه کسانی هستند. بنده به صداوسیما نیز توصیه کردم پی‌گیر این موضوع باشد؛ چرا که مردم علاقه‌مندند بدانند چه کسانی به پیام رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند».

در این مراسم از سرلشگر فیروزآبادی، دهقان رییس بنیاد شهید، سرلشگر جعفری، واعظ ‌زاده، قالیباف، صفار هرندی، طائب، چمران و مسئولان کمیته‌های مختلف ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و مسئولان مراکزی همچون استانداری تهران، نیروی انتظامی، شهرداری، مرکز اورژانس، جمعیت هلال‌احمر، تربیت‌بدنی، وزارت فرهنگ و ارشاد، صداوسیما، خبرنگاران و مدیران خبرگزاری‌های مختلف و فرماندهان سپاه، ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح به دلیل برگزاری باشکوه مراسم سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تقدیم لوحی قدردانی شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین