کد خبر: ۸۶۲۰۲
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۱

سلحشور: یوزارسیف ربطی به سفرهای استانی ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کارگردان سریال یوسف پیامبر (ع) گفت: «ساخت این سریال ربطی به سفرهای استانی رئیس جمهور ندارد و برخی افراد با این ترفند می‌خواهند انتخابات دهم را زیر سئوال ببرند، در حالی که مگر الگوگیری از کتاب خدا اشکال دارد»؟

به گزارش سرویس هنری آفتاب، فرج‌الله سلحشور روز شنبه در گفتگو با فارس اظهار داشت: «تصمیم دارم روی یک سری قصه‌های قرآنی، تاریخی و واقعی کار کنم و در این راستا مقدمات اولیه را آغاز کرده و در حال برنامه‌ریزی هستم».

وی انگیزه خود را از ساخت سریال حضرت یوسف(ع) ترویج دردهای اعتقادی و مذهبی دانست و افزود: «به دلیل خدمت به خدا و بندگان خدا و همچنین ترویج دردهای اعتقادی تصمیم به ساخت این سریال گرفتم و سعی کردم با زبان قرآن و هنر یکی از قصه‌های کتاب خدا را برای مردم باز کنم».
کارگردان سریال یوسف پیامبر(ع) تصریح کرد: «ساخت این سریال هیچ ارتباطی به سفرهای استانی ریاست جمهوری ندارد و برخی افراد با این ترفند قصد دارند انتخابات دهم را زیر سئوال ببرند، اما مگر الگوگیری مدیریت مذهبی و سیاسی از کتاب خدا اشکال دارد؟ در ضمن سناریوی این سریال در سال 1381 در سیمای جمهوری اسلامی تصویب شد».

سلحشور خاطرنشان کرد: «بدون هرگونه وابستگی به جامعه هنری خاص در سینما و تلویزیون به صورت مستقل کار و مدت 31 سال باورها و اعتقادات خود را به زبان قرآن و هنر تبلیغ می‌کنم».

وی گفت: «میراث فرهنگی کشور توسط بعضی معماران و مهندسان داخلی مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته است و همچنین بعضی ابنیه‌ها و آثاری که در جمهوری اسلامی ساخته می‌شود، با آثار و فلسفه معماری گذشته ما متفاوت است».

وی افزود: «توسط بعضی از مهندسان و معماران تغییراتی به صورت آگاهانه و یا ناآگاهانه در ابنیه‌های مذهبی ایجاد می‌شود که به نوعی میراث فرهنگی غرب هستند و در این راستا ارزش‌های گذشتگان نادیده‌ گرفته می‌شود».

کارگردان سریال یوسف پیامبر(ع) خاطرنشان کرد: «در زمینه تغییرات آگاهانه و ناآگاهانه می‌توان به معماری مرقد امام خمینی (ره)، مصلای تهران، ساختمان مجلس شورای اسلامی و برخی از مساجد تهران اشاره کرد و این خطری جدی برای ابنیه‌های تاریخی و مذهبی کشور محسوب می‌شود».

این فعال عرصه سینما و تلویزیون در ادامه تصریح کرد: «برای جلوگیری از این امر باید شورایی متشکل از هنرمندان و معماران شهرهای هنرپروری همچون کرمان، یزد، اصفهان و... بر ساخت و ساز ابنیه‌های مذهبی نظارت داشته باشند».

وی با اشاره به ارزش تاریخی میراث فرهنگی در کشور خاطرنشان کرد: «کشور ما دارای میراث و تمدن بزرگی است و این میراث باارزش، با تحمل رنج‌های زیادی به دست ما رسیده است و به جای حفاظت و رشد نباید دچار انحراف و سکوت شود».

وی گفت: «استان کرمان دارای آثار ارزشمند، بزرگ و هنرمندانه‌ای است و گذشته‌ای با صلابت و با قدمت 6 هزار ساله نشان از تمدنی کهن دارد و در زمینه حفاظت از این سابقه تاریخی باید تلاش همه جانبه کرد».

این پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون افزود: «استان کرمان به مراتب دارای قابلیت‌های تاریخی و فرهنگی چشمگیر و فرهنگ، هنر، معماری و تاریخ گذشته هنوز ناشتاخته است و تنوع فرهنگی در ابنیه‌های تاریخی کرمان دارای یک ویژگی مشترک هستند و این حرکت رو به کمال است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین