کد خبر: ۸۶۶۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۲
در جمع مردم زنجان بیان شد:

کروبی: انديشه‌ای وجود دارد كه رای مردم را ميزان نمی‌داند

مجريان و ناظران انتخاباتی آزاد، سالم و رقابتی برگزار كنند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبيركل حزب اعتماد ملی گفت: «انتخابات يک نعمت و فرصت بزرگ برای مردم است تا اگر راه و روشی را نمی‌پسندند آن را تغيير دهند».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، حجت‌الاسلام و المسلمين مهدی كروبی در جمع مردم زنجان در مسجد سيد اين شهر به انتخابات رياست جمهوری دهم اشاره كرد و افزود: «آن‌هايی كه از وضعيت كنونی راضی هستند بايد در انتخابات حضوری فعال داشته باشند البته منظورم مردم هستند و نه نيروهای غيبی؛ ولی اگر از وضعيت كنونی كشور و وضعيت معيشتی از توزيع رايگان سيب زمينی گرفته تا قيمت پايين گوجه فرنگی در برخی از محله‌های خاص راضی نيستيد، نيز بايد به صورت جدی در پای صندوق‌های رای حضور يابيد و علاوه بر آن بدون آن‌كه كسی را تضعيف و تخريب كنيد، به تبليغ و ترويج نيز بپردازيد».‌

وی ادامه داد: «انتخابات از جهات مختلف دارای اهميت می‌باشد، زيرا معتقديم كه وضعيت كنونی نامطلوب است. وقتی يک ميليارد و صدو پنجاه ميليون دلار گم می‌شود و يا در جلسه‌ای آقای ميرحسين موسوی به من می‌گويد كه من نمي‌دانم دولت چگونه 275 ميليارد دلار را خرج كرده است، ‌مجموع اين حوادث نشان دهنده اين است كه در وضعيت خوبی به سر نمی‌بريم».

وی خاطرنشان كرد: «هم‌اكنون انديشه‌ای وجود دارد كه رای مردم را ميزان نمی‌داند و درصدد كمرنگ كردن نقش انتخابات است و تنها راه مقابله با آن حضور پرنگ مردم در انتخابات است».

دبيركل حزب اعتماد ملی در پايان سخنان خود به نامه چند روز پيش خود خطاب به دبير شورای نگهبان اشاره كرد و گفت: «نامه‌ای كه تنظيم كرده بوديم بر اساس اخباری بود كه خبرگزاری‌ها منتشر كرده بودند، ولی امروز اعلام می‌كنند كه اين خبرها صحت نداشته است، اگر واقعا چنين اخباری كذب بوده است چرا پس از ده روز از انتشار خبر، آن را تكذيب نكردند».

وی افزود: ‌«فضای كشور انتخاباتی است و در اين فضا مطالب گوناگونی مطرح می‌شود، ما نيز اوضاع انتخابات را به دقت رصد می‌كنيم».

وی تاكيد كرد: «‌از مجريان و ناظران انتخاباتی انتظار داريم كه انتخاباتی آزاد، سالم و رقابتی برگزار كنند و در اين فضای انتخاباتی مراقبت‌های كاملا جدی را به عمل آورند».

دبيركل حزب اعتماد ملی در ابتدای سخنان خود نيز با اشاره به موقعيت استان زنجان گفت: «نزديكی زنجان به تهران و اين موضوع كه صنايع بزرگ با شعاع 120 كيلومتری تهران اجازه راه‌اندازی ندارند و از سوی ديگر امكانات موجود در استان موجب شده تا بستر مناسبی برای سرمايه گذاری در اين استان فراهم شود».

وی افزود: «اگر مسوولان بتوانند از امكانات طبيعی و نيروی انسانی كارآمد موجود در استان استفاده كنند می‌توان وضعيت استان را دگرگون كرد».

وی ادامه داد: «امروزه يكی از مهم‌ترين منابع درآمد جهان از بخش توريسم و گردشگری است كه در اين زمينه می‌توان از پتاسيل‌های خوب موجود در اين استان نيز بهره برد».

دبيركل حزب اعتماد ملی وعده داد: «اگر چنانچه در انتخابات پيروز شوم يكی از استان‌هايی كه مورد توجه ويژه قرار خواهد گرفت استان زنجان خو اهد بود».

وی همچنين به ديگر ويژگی‌های استان زنجان از جمله چهره‌های شاخص اين منطقه اشاره كرد و گفت: «زنجان بزرگمردانی همچون شيخ اشراق،شيخ سهرودی كه قربانی تحجر عده‌ای تنگ نظر شد، آيت‌الله شبيری زنجانی، آيت‌الله رضا زنجانی، آيت‌الله اسماعيل موسوی زنجانی، آيت‌الله بيات زنجانی و يا در عرصه فيزيک دكتر سبوكی را به جهان معرفی كرده است».

وی در ادامه به جايگاه مبارزاتی مردم زنجان در سال‌های طاغوت نيز اشاره و اظهار كرد: «يكی از شهرهای محوری در مبارزه عليه دستگاه پهلوی شهر زنجان بوده است و همچنين طی سال‌های جنگ نيز اين استان بيش از سه هزار از فرزندان رشيد خود را تقديم انقلاب كرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین