کد خبر: ۸۷۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۵

ظریفیان: دولت جامعه را دچار فروپاشی اخلاقی کرده‌است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی  اظهار داشت: «حتی اگر 10 برابر آنچه در این دولت ادعا می‌شود، در جهت پیشرفت کشور رخ داده باشد این دوره به این دلیل قابل نقد است که جامعه را دچار فروپاشی اخلاقی کرده است». 

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، غلامرضا ظریفیان در جلسه‌ای که به دعوت کمیته دانشگاهیان ستاد مهندس موسوی در استان اصفهان برگزار شد، سی سال پس از انقلاب اسلامی را به 4 دوره زمانی مختلف تقسیم‌بندی کرد و افزود: «بر اساس این تقسیم بندی مرحله اول انقلاب که تا انتهای جنگ تحمیلی و با حضور حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و ده سال به طول انجامید را می‌توان دوره "عقلانیت معطوف به ارزش " نام گذاری کرد و در این دوره گرچه فراز و نشیب‌هایی مشاهده می‌شود ولی در کل عقلانیتی بر فضای کشور حاکم است».
 
وی تصریح کرد: «قانون اساسی که امام خمینی(ره) و فرهیختگان آن دوره تصویب کردند در بین کشورهای منطقه بی‌نظیر بود زیرا دارای گزاره‌های بسیار ارزشمند بوده که بسیار فراتر از افق‌های منطقه است».
 
این استاد دانشگاه به نهادینه شدن نهادهای جمهویت در این دوره اشاره کرد و افزود: «تدابیری که در این دوره با رهبری امام خمینی و حضور مدیران کلیدی مانند مهندس موسوی شکل گرفت این عقلانیت معطوف به ارزش را ایجاد کرد».
 
وی به دومین دوره تقسیم بندی خود در تاریخ سی ساله انقلاب اشاره کرد و افزود: «دوره دوم که با دوره کارگزاران سازندگی آغاز شد را می‌توان "عقلانیت معطوف به هدف" نام گذاری کرد، زیرا در این دوره اتفاقات مثبتی در زمینه‌های مختلف کشور رخ داد که البته در کنار نقاط مثبت، انتقاداتی نیز در برخی زمینه‌ها به این دوره وارد است».
 
ظریفیان با بیان اینکه دومین دوره یعنی عصر سازندگی آثار بسیار مثبت در کنار برخی عواقب نامناسب داشت، تصریح کرد: «این موارد زمینه‌های پیدایش سومین دوره انقلاب اسلامی یعنی عصر اصلاحات را فراهم کرد».
 
وی افزود: «عصر اصلاحات از یک زاویه قصد داشت که عصر اول، یعنی عصر "عقلانیت معطوف به ارزش" را تکمیل کند زیرا ما تا انتهای دوره دوم یعنی عصر سازندگی گام‌های بلندی در جهت رسیدن به شعار استقلال که از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی بود، برداشته بودیم ولی در زمینه شعار بعدی انقلاب یعنی "آزادی" از وضعیت خوبی در انتهای دوره سازندگی برخوردار نبودیم و عقلانیت شکل گرفته در دوره سوم در پی آن بود که عقلانیت سیاسی را شکل داده و در فضای کشور حاکم کند که در این زمینه اقدامات اساسی صورت گرفت».
 
ظریفیان خاطر نشان ساخت: «بدنه اصلاحات به امام خمینی(ره)، اسلام، انقلاب و معنویت اعتقاد داشت و در پس این دوره، عقلانیت جدی وجود داشت».
 
وی به چهارمین دوره پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: «دوره چهارم که دوره کنونی است را می توان دوره "وقفه عقلانیت" نام گذاری کرد زیرا در این دوره با بحران عقلانیت و بحران اداره جامعه در زمینه‌های مختلف روبرو شده‌ایم».
 
این استاد دانشگاه تصریح کرد: «این دوره تلاش کرد که عصر اول انقلاب را احیا کند ولی چون فاقد عقلانیت بود و یا عقلانیت در این دوره در شکل حداقلی آن وجود داشت، باعث شد که این دوره فقط مدعی ارزش‌ها باشد که البته تعصب بدون پشتوانه عقلانی، گریز از خرد جمعی و خود شیفتگی را با ارزش‌گرایی اشتباه گرفته بود».
 
عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در ادامه افزود: «بزرگترین خطری که در این دوره به‌وجود آمد این بود که جوانانی که تجربه انقلاب اسلامی را نداشتند با ادعای این گروه مبنی بر احیای انقلاب مواجه شدند و تصور غلطی که برای این جوانان ایجاد شد این بود که بازیگران دهه اول هم اینچنین تفکراتی داشته اند و از منطق، عقلانیت و اخلاق به دور بوده و فاقد استراتژی‌های لازم برا اداره کشور بوده‌اند».
 
وی تصریح کرد: «خطر بزرگ این دوره این بود که "عقلانیت معطوف به اخلاق" دوره اول انقلاب در این دوره آسیب دید، زیرا نوعی مصادره آن دوره بدون پشتوانه‌های عقلانی صورت گرفت».
 
ظریفیان خاطر نشان ساخت: «در خصوص فعالیت و حرکت به سمت توسعه در این دوره و سیاست‌های اقتصادی این دولت نظرات و نقدهای مختلفی توسط کارشناسان این بحث ارایه می‌شود که البته قصد پرداختن به آن موارد را ندارم ولی معتقدم حتی اگر 10 برابر آنچه در این دوره ادعا می‌شود، رخ داده باشد این دوره به این دلیل قابل نقد است که جامعه را دچار فروپاشی اخلاقی کرده است».
 
ظریفیان با اشاره به فروپاشی اخلاقی رخ داده در این دوره، تصریح کرد: «متاسفانه در این دوره دروغ و ریا با استفاده از ذخایر انقلاب اسلامی و به اسم دین رسمیت پیدا کرد و فضای اعتماد در جامعه از بین رفت».
 
وی به مبانی تفکر امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: «انقلاب مردم ایران به رهبری امام خمینی، بر پایه عقلانیت و در جهت اصلاح بود که متاسفانه عقلانیت و اصلاحات از دوره چهارم برداشته شد».
 
وی خاطر نشان ساخت: «سیاست‌های این دوره باعث شده است گسستگی عمیقی بین دولت و ملت ایجاد شود و فاصله دولت و ملت دوباره زیاد شد».
 
ظریفیان تصریح کرد: «این روزها صحبت‌های فراوانی در خصوص اشتباهات اقتصادی این دولت و مشکلاتی که برای اقتصاد کشور ایجاد شد شنیده می‌شود ولی معتقدم نباید فقط نگران اقتصاد کشور باشیم، بلکه باید نگران فروپاشی ارزش‌های بنیادی و تعلق این نسل به ایران باشیم».

وی به سیاست‌های دولت نهم در حوزه آموزش عالی اشاره کرد و افزود: «در دولت اصلاحات در قسمت آموزش عالی تمرکز زدایی جدی صورت گرفت و حدود 80 درصد وظایف وزارت به دانشگاه‌ها واگذار شد و به سمت انتخابی شدن روسای دانشگاه‌ها حرکت کرده بودیم ولی متاسفانه امروز بحث استقلال دانشگاه‌ها به طور کلی کنار گذاشته شده و امروز دانشگاه‌ها برای استخدام استاد باید تا شورای عالی انقلاب فرهنگی بروند»!
 
وی افزود: «در دولت نهم 60 درصد بودجه پژوهشی کشور به یک معاونت که اصلاً جایگاه حقوقی ندارد واگذار شد و نهادها تصمیم ساز کاملاً حذف شده و از نظر نظام دیوان سالاری به اواخر دوره رضاخان برگشته‌ایم».
 
ظریفیان تصریح کرد: «جای بسی تاسف است که رییس دانشگاهی که باید به فکر توسعه فکری و علمی دانشگاه باشد باید در مورد یونیفرم دانشجو و گیت بستن در دانشگاه‌ها صحبت کند».
 
وی با بیان اینکه این دولت در ظاهر اصولگرا، در اصل دولتی اقتدارگراست تصریح کرد: «اگر اصولگرایی و رفتار بر اساس اصول، اصل بود، موسوی نماد اصولگرایی است».
 
وی خاطر نشان ساخت: «موسوی اصلاح طلبی است که به اصول انقلاب اسلامی و اصول اخلاقی کاملاً پایبند بوده و ایشان اصلاً خودشیفتگی ندارد و تواضع ویژه و صداقت ایشان ستودنی است».
 
این استاد دانشگاه به فعالیت‌های انتخاباتی مهندس موسوی اشاره کرد و افزود: «موسوی اهل روتوش و سانسور نیست و دیدگاه‌های خود را واضح بیان می‌کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۳
0
0
فروپاشی اخلاقی نتیجه فساد و بی کفایتی دکتر!خاتمی بوده نه احمدی نژاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۳
0
0
ظاهراً آقاي ظريفيان يادشان رفته كه درمقام معاونت دانشجويي دوران اصلاحات اباحي گري را در بين دانشجويان ترويج واقدام به دادن مجوز به كانون هاي فتنه امثال علي افشاري وغيره تلاش مي كرديد با بهره گيري ازآنها مجموعه هاي شديني مانند بسيج ،جامعه اسلامي را از صحنه دانشگاه خارج كنيد حالا مدعي هستيد كه در دولت نهم اين اتفاق افتاده است زهي بي شرمي
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین