کد خبر: ۸۸۱۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۰

روز اول ثبت‌نام؛ از جوان کلاه کابویی، تا نامزد آوازه‌خوان!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اولین روز ثبت نام دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حاشیه‌های فراوانی از حضور افراد مختلف با دیدگاه‌ها و برنامه های متفاوت به همراه داشت. 

گزارش تصویری: كابويی در میان کاندیداهای ریاست جمهوری [+]

بیش از 200 خبرنگار و تصویربردار داخلی و خارجی روز سه شنبه با حضور در ستاد انتخابات کشور، اخبار ثبت نام دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را پوشش می‌دهند.

هنوز هیچ چهره شاخصی برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه نکرده است اما خبرنگاران همواره با شور و هیجان و البته خستگی‌ناپذیر در حال پوشش اخبار مربوط به ثبت نام داوطلبان انتخابات هستند.

هر گاه داوطلبی پس از پایان ثبت نام به سوی خبرنگاران می‌آید، در دایره‌ای از خبرنگاران احاطه شده و با پرسش های متعددی مواجه می‌شود.

در این میان برخی چهره های جالب، سوژه خوبی برای خبرنگاران به شمار می‌روند، که از آن جمله داوطلبی با پاشنه کفش های تا زده، داوطلبی دیگر با کلاه شاپو، و داوطلبی با کراوات و مواردی اینچنین باعث می‌شود که خبرنگاران به سمت وی برای گرفتن مصاحبه می‌دوند.

یکی از داوطلبان با خواندن آواز قصد جلب توجه خبرنگاران را به سوی خود داشت.

داوطلبی که با کت شلوار خارجی مارک دار در ستاد انتخابات حاضر شده بود، پس از نام نویسی داعیه حمایت از تولید داخل سر می‌داد و در پاسخ به این سوال که چرا از کت شلوار ایرانی استفاده نمی‌کنید، گفت: «مارکدار بودن لباس نشانه خارجی بودن آن نیست».

کاندیدای دیگری که با لباس رسمی و کراوات برای کاندیداتوری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به این محل آمده بود، در ابتدا با خبرنگاران رسانه‌های خارجی به زبان انگلیسی صحبت کرد. وی خود را دندان‌پزشکی معرفی کرد که امیدوار است به عنوان رییس جمهوری بعدی ایران انتخاب شود.

وی گفت: «رقیب خاصی ندارم چون خط همه کاندیداها یکی است بنابراین به نفع هیچ کس کنار نمی‌روم».

این شخص از آزادی بیان، آزادی قلم و آزادی لباس پوشیدن به عنوان اولویت های کاری خود نام برد و گفت: «در همه جا و همه مراسم‌ها با کت و شلوار حاضر می‌شوم ولی به وزرای خود حق انتخاب در استفاده از نوع پوشش می‌دهم».

محمد کرمی شعار انتخاباتی اش را داشتن ایران آزاد اعلام کرد و گفت: «این شعار دارای پیام های بسیار زیادی است».

جعفر قربان پور 47 ساله کاندیدای دیگری بود که پس از ثبت نام در ستاد انتخابات کشور به میان خبرنگاران آمد و گفت: «تجربه زیادی از فعالیت در عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور دارم و برای حمایت از ارزش‌هایی که امروز نظام متبرک به آن است آمده‌ام».

یک داوطلب دیگر که 28 ساله و دارای مدرک تحصیلی دوم راهنمایی بود (شهرام محرابی) که با بر سر گذاشتن کلاه شاپو، شمایل فروهر بر گردن داشت و یک مثلث بر روی بینی اش خالکوبی کرده بود.

وی به خبرنگاران گفت: «برای رسیدگی به امور مستضعفان و محرومین آمده‌ام و هر کسی که توان خدمت کردن به خلق را داشته باشد در کابینه ام جای می‌دهم».

وی رییس جمهوری فعلی ایران را فردی دلسوز خواند و گفت: «امیدوارم بتوانم با ایشان حرکتی برای خدمت به مردم مستعضف و محروم انجام بدهم».

وی تصریح کرد: «مسلمان و شیعه هستم و به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم و همه تلاشم را می‌کنم تا مردم در آسایش و آرامش زندگی کنند».

چهارمین داوطلب (بهجت رضایی) دارای مدرک کاشناسی ارشد از دانشگاه کمبریج با حضور در ستاد انتخابات نام نویسی کرد. وی گفت که برنامه‌های خاصی برای اداره کشور دارد و افزود: «به اعتقاد خودم تایید صلاحیت می‌شوم».

علی اکبر مطوری مهندس صنایع شیمی 37 ساله داوطلب دیگری بود که پس از ثبت نام به میان خبرنگاران آمد و گفت: «توان شکست دادن احمدی‌نژاد را با حمایت مردم دارم و تنها رقیبم ایشان است و وابسته به هیچ حزب، گروه و دسته‌ای نیستم و به صورت مستقل آمده‌ام».

وی گفت: «برای حل مشکل مسکن و اشتغال جوانان برنامه‌های خاصی دارم و در بخش سیاست خارجی نیز با همه کشورها سعی می‌کنم رابطه دوستانه برقرار کنم. اعضای کابینه‌ام به طور مساوی از میان دختران و پسران جوان تحصیلکرده خواهند بود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین