کد خبر: ۸۹۷۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
تبلیغات

معرفی دستگاه‌های بدنسازی

در این مطلب قصد داریم به طور جامع‌تر چند دستگاه بدنسازی را به شما معرفی کنیم و بگوییم که هر کدام از آن‌ها چه کاری انجام می‌دهند. با ما همراه شوید.
معرفی دستگاه‌های بدنسازی
آفتاب‌‌نیوز :

معرفی دستگاه‌های بدنسازی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید در مورد آن‌ها اطلاعات کافی به دست آورید. داشتن این اطلاعات کمک می‌کند تا بتوانید از دستگا‌ه‌ها به درستی استفاده کنید. مدل‌های مختلفی از این دستگاه‌ها مانند ماشین اسمیت، سیمکش، دستگاه پرس سینه و... وجود داشته که هر کدام کارایی خاصی دارند.

در این مطلب قصد داریم به طور جامع‌تر چند دستگاه بدنسازی را به شما معرفی کنیم و بگوییم که هر کدام از آن‌ها چه کاری انجام می‌دهند. با ما همراه شوید.

معرفی انواع دستگاه‌های بدنسازی و کارایی آن‌ها

دستگاه‌های بدنسازی در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که عبارتند از:

سیمکش

یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین دستگاه‌ها بدنسازی سیمکش بوده و درصورتی‌که به درستی از آن استفاده شود، کاملا ایمن است. وزنه‌های این دستگاه با استفاده از یک قرقره به کابل وصل شده و بدنساز برای استفاده از سیمکش، باید این کابل را بکشد.

بدنسازان می‌توانند با دستگاه سیمکش حرکات بسیار مختلفی را انجام دهند؛ لازم به ذکر است که شما نمی‌توانید بسیاری از این حرکات را با صفحه هالتر یا دمبل تمرین کنید.

ماشین اسمیت

ماشین اسمیت، یکی از مواردی است که در زمان معرفی دستگاه‌های بدنسازی نمی‌توان آن را نادیده گرفت؛ چرا که به عنوان پرکاربردترین دستگاه بدنسازی برای عضله سازی شناخته می‌شود و در بیشتر باشگاه‌ها به چشم می‌خورد.

این دستگاه از دو ریل فولادی و یک هالتر تشکیل شده و چند صفحه هالتر را روی آن نصب کرده‌اند. با استفاده از صفحه‌های هالتر می‌توانید وزن دستگاه را کاهش یا افزایش دهید. با استفاده از ماشین اسمیت، می‌توان بیش از ۱۰۰ تمرین مختلف را انجام داد.

دستگاه پرس سینه؛ پرس بالا سینه و پرس پایین سینه

با توجه به اینکه انجام دادن تمرینات پرس سینه به روشی صحیح اهمیت بسیار زیادی دارد، پس توصیه می‌کنیم برای انجام این تمرینات، از دستگاه بدنسازی پرس سینه استفاده کنید. برای استفاده از این دستگاه، باید روی نیمکت آن دراز بکشید و با هالتر یا وزنه‌های خود دستگاه، تمرینات را انجام دهید.

در زمان معرفی دستگاه‌های بدنسازی، چند گزینه از لیست دستگاه‌ها را باید به پرس سینه اختصاص دهید؛ چرا که این دستگاه در مدل‌های مختلفی مانند پرس سینه، پرس بالا سینه و پرس پایین سینه وجود دارد. هر کدام از این دستگاه‌ها ویژگی و کارکرد متفاوتی نسبت به هم داشته که در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم:

  • دستگاه پرس سینه: اصلی‌ترین هدف استفاده از دستگاه پرس سینه این است که عضله‌های سینه شما را بزرگ کند؛ اما به طور کلی این دستگاه، تمام عضلات بالاتنه شما را درگیر خواهد کرد.
  • دستگاه پرس بالا سینه: درصورتی‌که شیب دستگاه پرس سینه مثبت باشد، به دستگاه پرس بالا سینه تبدیل می‌شود و فشار بیشتری را به عضله‌های بالا سینه وارد می‌کند.
  • دستگاه پرس پایین سینه: این دستگاه نیز همان دستگاه بدنسازی پرس سینه است که شیب منفی داشته و روی عضلات پایین سینه تمرکز دارد.

دستگاه پرس سینه

دستگاه پرس سرشانه

یکی دیگر از دستگاه‌هایی که در لیست معرفی دستگاه‌های بدنسازی قرار می‌گیرد، دستگاه پرس سرشانه است. این دستگاه باعث تقویت عضلات بخش جلویی، پشتی و میانی سرشانه‌ها می‌شود. شما می‌توانید از دستگاه پرس سرشانه استفاده کنید، درحالی‌که اطمینان دارید هیچ‌گونه آسیبی به ستون فقرات یا مفاصل گردنتان وارد نمی‌کند.

دستگاه تی بار. ورزشکاران می‌توانند برای انجام تمرینات زیربغل و کمر خود از این دستگاه استفاده کنند. تمرینات انجام شده با این دستگاه، باید کاملا طبق اصول و درست انجام شود، در غیر این صورت ممکن است آسیب‌های جدی به ستون فقرات شما وارد کند؛ از همین رو معمولا انجام تمرینات با این دستگاه به افراد مبتدی توصیه نمی‌شود.

جلوبازو لاری

معرفی دستگاه‌های بدنسازی جلوبازو لاری، بیشتر برای ورزشکاران مبتدی است که می‌خواهند عضلات جلوبازو خود را تقویت کنند. با استفاده از این دستگاه می‌توانید تمرینات را به روشی صحیح‌تر، ایمن‌تر و بهتر انجام دهید. علاوه بر این، دستگاه جلوبازو لاری باعث می‌شود که فشار بیشتری به عضله‌های جلوبازو وارد شود و سریع‌تر به نتیجه مورد نظر می‌رسید.

دستگاه پرس پا

به احتمال بالا در تمامی باشگاه‌های بدنسازی، دستگاه پرس پا به چشم می‌خورد؛ چرا که به عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها برای تمرینات عضله‌های ساق پا، سرینی و همسترینگ به شمار می‌رود. میزان وزنه‌های استفاده شده برای دستگاه پرس پا قابل تنظیم است و برای تمرین دادن عضله‌های پایین تنه می‌توان از آن استفاده کرد.

دستگاه جلوپا

در لیست معرفی دستگاه‌های بدنسازی، به این دستگاه، جلوپا ماشین نیز گفته می‌شود. دستگاه جلوپا، یک دستگاه اختصاصی برای تمرینات عضله‌های چهار سر ران است. با توجه به اینکه دستگاه جلوپا، روی مفاصل زانو نیز تاثیر می‌گذارد، اگر زانو درد دارید قبل از انجام تمرینات از پزشک متخصص مشاوره بگیرید.

دستگاه جلو پا

دستگاه پشت پا

انجام تمرینات برای تقویت عضلات پشت پا ضروری است، اما برخی از افراد نسبت به انجام این تمرینات غافل هستند. دستگاه بدنسازی پشت پا، یک دستگاه خاص برای تقویت این عضلات است و هیچ گونه آسیبی به شما نمی‌رساند.

مهم‌ترین دلیل محبوبیت دستگاه پشت پا این خواهد بود که احتمال آسیب رسیدن در آن تقریبا صفر است؛ اما این در صورتی بوده که در زمان تمرین، لگن خود را از روی صندلی آن بلند نکنید.

دستگاه ساق پا نشسته

یکی دیگر از مواردی که در زمان معرفی دستگاه‌های بدنسازی باید به آن اشاره کرد، دستگاه ساق پا نشسته است که در آن از صفحه هالتر استفاده می‌شود. این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که فشاری روی زانو‌ها نمی‌آورد و وزن دستگاه، کاملا روی ساق پا شما خواهد بود.

دستگاه هاگ اسکوات

اگر در سطح پیشرفته‌ای از تمرینات بدنسازی هستید، استفاده از این دستگاه برای شما مجاز است و با استفاده از آن می‌توانید تمرینات سختی را انجام دهید؛ در غیر این صورت به هیچ عنوان استفاده از دستگاه هاگ اسکوات را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. این دستگاه روی عضلات بخش‌های مختلفی از بدن مانند چهار سر ران، عضلات شکم و همسترینگ تمرکز دارد.

دستگاه فیله

در معرفی دستگاه‌های بدنسازی، باید به دستگاه فیله نیز اشاره کرد؛ چرا که استفاده از این دستگاه برای تقویت عضلات کمر بسیار ضروری است. دستگاه فیله کمک می‌کند تا مشکل گودی کمر، کمر درد و ضعف عضلات این قسمت، حل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین