با توجه به رشد فناوریهای نوین برای بهبود عملکرد بخش فروش خود، توصیه میکنیم حتما از هوش مصنوعی بهره ببرید. درحال حاضر تنها ۳۷ درصد از تمام سازمانها به دنبال راهکارهایی برای افزایش فروش با هوش مصنوعی هستند و توانسته اند از این راه فروش خود را توسعه دهند. ابزارهای هوش مصنوعی میتوانند کمک کنند تا با صرفه جویی در زمان، انرژی بیشتری را برای فروش به کار ببرید.
در محیط رقابتی کسب و کار امروز، استفاده از فناوریهایی هوش مصنوعی (AI) برای افزایش فروش و به دست آوردن مزیت رقابتی بسیار مهم است. از هوش مصنوعی میتوان برای ساده سازی و بهینه سازی فرآیندهای فروش استفاده کرد. افزایش فروش با هوش مصنوعی و به کمک نرم افزارها و تکنیکهایی مانند ماشین یادگیری که دادههای بزرگ را بررسی و پردازش میکنند، سریعتر اتفاق میافتد.
تخمین زده میشود که تنها ۳۳ درصد از زمان یک نماینده فروش داخلی فعالانه صرف فروش میشود. کارهای اداری و جلسات وقت زیادی را از این افراد میگیرد. مصنوعی فرصتی قانع کننده برای بهبود این آمار و ارتقاء سطح عملیات فروش ارائه میدهد.
جذب مشتری با هوش مصنوعی میتواند به تعدادی از عملکردهای فروش کمک کند، از جمله:
به روشهای مختلفی میتوان از هوش مصنوعی در فروش استفاده کرد. با این حال، چند روش کاربردی هست که میتواند روند فروش را متحول کند:
فرایند غنی کردن دادهها از طریق انتقال و پردازش دادهها از منابع مختلف به پایگاه داده سازمان اتفاق میافتد. هدف این فرآیند ایجاد درک جامعتر و دقیقتر از یک مشتری یا فرآیند است.
هوش مصنوعی فرایند غنی سازی دادهها را از طریق سازماندهی و استفاده اثربخش از این داده ها، بهینه میکند.
علاوه بر این، هوش مصنوعی در فروشگاه اینترنتی میتواند برای استراتژیهای قیمت گذاری پویا نیز استفاده شود. با تجزیه و تحلیل روندهای بازار، قیمت گذاری رقبا و تقاضای مشتری، کسب و کارها میتوانند استراتژیهای قیمت گذاری را در زمان واقعی بهینه کنند تا سود و حجم فروش را به حداکثر برسانند.
اغلب این نرم افزارها از یک برنامه هوش مصنوعی که تماسهای مشتریان را بررسی و تحلیل میکند، بهره میبرند تا راهکارهای واقعی و اصلی را ارائه دهند. این نوع از برنامههای افزایش فروش با هوش مصنوعی، بینشهای کلیدی مانند روندها و اعتراضات را شناسایی میکند. سپس میتوان از این دادهها برای شناسایی آسان نقاط ضعف یا عملکرد ضعیف استفاده کرد.
چت باتها میتوانند پشتیبانی فوری مشتری را ارائه دهند، به سوالات پاسخ دهند، مشتریان را در فرآیند خرید راهنمایی کنند و در تنظیم استراتژی توسعه بازار و افزایش فروش نقش مهمی داشته باشند. با ارائه کمک شبانه روزی و توصیههای شخصی، چت باتها میتوانند تجربه کلی مشتری را بهبود بخشند و فروش را افزایش دهند.
یکی از راه حلهای کلیدی برای افزایش فروش با هوش مصنوعی از طریق تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده است. اگرچه اکثر نمایندگان فروش با پیروی از بهترین شیوه ها، به صورت دورهای پیش بینیهای فروش را اجرا میکنند، دادههای اخیر نشان داده است که اکثر نمایندگان فروش خود را به درستی پیش بینی نمیکنند.
با این حال، برای افزایش فروش با هوش مصنوعی و استفاده از ابزارهای پیش بینی، به شما این امکان را میدهد که عدم دقت را در تیم فروش خود به میزان قابل توجهی کاهش دهید.
پیش بینیهای مبتنی بر هوش مصنوعی میتوانند برای پیش بینی تعداد کل معاملات جدید، تمدیدها و ریزش در یک دوره ثابت استفاده شود.
در مسیر افزایش فروش با هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل دادههای مشتری و الگوهای رفتاری، کسب و کارها میتوانند نیازها و ترجیحات مشتری را پیش بینی کنند و به آنها اجازه میدهند تا استراتژیها و پیشنهادات بازاریابی خود را بر اساس آن تنظیم کنند. این رویکرد شخصی میتواند منجر به نرخ تبدیل بالاتر و افزایش وفاداری مشتری شود.
تعامل فروش شامل تمام تعاملات خریدار و فروشنده در فرآیند فروش است که از ارتباط اولیه تا حضور مشتری را در بر میگیرد. در این مسیر دو راه وجود دارد که هوش مصنوعی میتواند به شما کمک کند تا از دادهها و بینشها برای ساده سازی این فرآیند استفاده کنید:
اول، هوش مصنوعی میتواند به شما در درک نیازهای مشتری و نکات مهم فروش کمک کند.
دوم، هوش مصنوعی تعاملات و تماسهای مشتریان را شخصی سازی و اتوماتیک میکند.
به منظور افزایش فروش با هوش مصنوعی و با ترکیب تحلیلهای پیش بینی کننده، چت باتها و استراتژیهای قیمت گذاری پویا، کسب و کارها میتوانند تجارب مشتری را افزایش دهند، رشد درآمد را افزایش دهند و به موفقیت بلندمدت در بازار دیجیتال امروزی دست پیدا کنند.