کد خبر: ۹۱۲۴۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹

پیش بینی خطرناک از قیمت دلار در روز‌های آینده

قیمت دلار در دو روز ابتدایی هفته دوم خرداد با افزایش قیمت ۲۰۰ تا ۶۰۰ تومانی همراه بود. هرچند تعطیلات روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بازار ارز را نیمه‌تعطیل کرده بود اما موضوع برگزاری نشست شورای حکام انتظارات تورمی را افزایش داد. آیا موضوعات پادمانی می‌تواند در روز چهارشنبه ۱۶ خرداد به بازار ارز روند دهد؟
پیش بینی خطرناک از قیمت دلار در روز‌های آینده
آفتاب‌‌نیوز :

بازار ارز در هفته‌ای که گذشت، تحت تاثیر تعطیلات نیمه خرداد و نگرانی‌ها پیرامون تشدید تحریم ها، روندی محتاطانه را تجربه کرد. با وجود تعطیلی دو روزه بازار، نرخ دلار در محدوده کریدور پنجم کانال پیشروی نوسان داشت و در نهایت در پله‌های سوم و چهارم کانال پایانی کریدور ششم به کار خود پایان داد.

احتمال افزایش قیمت در سایه نشست شورای حکام

با نزدیک شدن به نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گمانه‌زنی‌ها پیرامون افزایش احتمالی قیمت دلار قوت گرفت. کارشناسان معتقدند، در صورت صدور قطعنامه علیه ایران در این نشست، شاهد جهش نرخ دلار در روز‌های آتی خواهیم بود.

ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران؛ عاملی برای افزایش نگرانی‌ها

هشدار رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مبنی بر افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران، به خصوص اورانیوم با غنای ۶۰ درصد، نگرانی‌ها را تشدید کرد. این موضوع می‌تواند در کنار احتمال صدور قطعنامه، به عاملی برای افزایش قیمت دلار در بازار تبدیل شود.

ثبات نسبی در انتظار بازار تا پایان هفته

با توجه به تداوم تعطیلات نیمه‌تعطیل در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه، انتظار رونق قابل‌توجهی در بازار ارز وجود ندارد. لذا، پیش‌بینی می‌شود قیمت دلار تا پایان هفته در محدوده قیمتی فعلی و در فاز نوسان (رنج) باقی بماند.

کارشناسان: دلار به زیر نیمه کریدور پنجم نخواهد رفت

تحلیلگران اقتصادی با در نظر گرفتن شرایط کلان اقتصادی، معتقدند که قیمت دلار به زیر نیمه کریدور پنجم نزول نخواهد کرد. آن‌ها سیاست تثبیت نرخ ارز در شرایط تحریم را غیرمنطقی دانسته و تاکید می‌کنند که بازار به نرخ‌های واقعی‌تر ارز نیاز دارد.

نرخ سایر ارز‌ها

درهم در روز یکشنبه با رشدی ۷۰ تومانی به قیمت ۱۶ هزار و ۱۷۰ تومان معامله شد. تتر نیز در کانال ۵۸ هزار تومانی نوسان داشت و در نهایت روی قیمت ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان به ایستگاه رسید.

پوند انگلیس با رشدی ۵۰۰ تومانی به قیمت ۷۵ هزار و ۵۳۰ تومان مبادله شد. یورو نیز در قیمت ۶۴ هزار و ۳۸۰ تومان به فروش رسید.

اسکناس دلار در روز یکشنبه با قیمت ۴۵ هزار و ۱۸۲ تومان و حواله دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۱۸۷ تومان عرضه شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین