کد خبر: ۹۱۵۵۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶

پزشکیان به زاکانی: حجاب‌بان‌ها را در مترو مستقر می‌کند اما از احترام به زنان می‌گویند!

مسعود پزشکیان در بخش سوم مناظره سوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ با اشاره به فعالیت حجاب بان‌ها در مترو و انتقاد از آن، تاکید کرد که فرهنگ را دولت مدیریت نمی‌کند.
پزشکیان به زاکانی: حجاب‌بان‌ها را در مترو مستقر می‌کند اما از احترام به زنان می‌گویند!
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود پزشکیان در بخش سوم اظهاراتش به موارد زیر اشاره کرد.

خیلی از کسانی که از این طریق امرار معاش می‌کردند، بیکار شدند. برخی نیز با فروش فیلترشکن کاسبی می‌کنند.

همه با فیلترینگ و حجاب زوری مخالفیم، اما چه کسی این حجاب‌بان‌ها را در مترو مستقر می‌کند و کلی هم هزینه می‌کند، اما الان از احترام به زنان سخن می‌گویند.

اینجا وقتی می‌نشینند می‌گویند از حقوق زنان دفاع میکنیم و با فیلترینگ مخالفند، اما در عمل کار پیگیری می‌کنند.

چه لزومی دارد اینترنت را قطع و فیلتر کنند؟ باید آزادش کنیم؛ توییتر محل آموزش است و خیلی چیز‌ها را از این طریق می‌توانیم آموزش دهیم.

اگر لازم باشد در بحران خاصی مداخله کنم، مداخله میکنم. اما الان چه لزومی دارد اینترنت را فیلتر کنیم و عده‌ای فیلترشکن بفروشند.

با استفاده از فیلترشکن دسترسی به خیلی از فضا‌ها راحت‌تر میشود؛ دولت باید فضا را مدیریت کند.

فرهنگ را دولت مدیریت نمی‌کند؛ حوزه، مسجد، مدرسه و دانشگاه هست.

تکلیف ما با عده‌ای که ما را نمی‌پذیرند چیست؟ باید با آن‌ها چکار کنیم؟

در ادامه علیرضا زاکانی در سومین مناظره که از شبکه یک سیما پخش شد درباره فیلترینگ گفت: هیچ ملت و دولتی نیست که سرزمین و افکار خود را بخواهد با درک درست در اختیار بیگانه قرار دهد. صیانت موضوعیت دارد، ولی فیلترینگ با آن متفاوت است.

وی ادامه داد: برخی همین آقایان که درباره فیلترینگ صحبت می‌کنند ابتدا بی پروایی کردند وامکان ظهور و بروز پیام رسان‌ها را برای ما جوری فراهم کردند که مبتنی بر ضوابط کشور ما نبود.

زاکانی ادامه داد: بعد آمدند دکانی باز کردند درباره فیلترینگ! همین‌ها که در ستاد برخی آقایان هستند. اگر سرور برخی از این پیام رسان‌ها به ایران بیاید دیگر فیلترینگی وجود نخواهد داشت. اگر آن‌ها متعهد به قواعد کشور ما باشند مانعی ندارند.

وی ادامه داد: الان در شهرداری از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم. برخورد با تیک تاک را از امریکایی‌ها یاد بگیریم. ستاد آقای پزشکیان ایشان را به قعر چاه می‌برد.

وی گفت:‌سرعت اینترنت قرار است ۵۰ برابر شود. بیشترین فیلتر زمان خود آقای پورمحمدی در دهه ۹۰ بوده است. خوب است صداقت داشته باشیم.

زاکانی خطاب به پزشکیان گفت: در خصوص حجاب بان‌ها شوخی کردید یا جدی گفتید؟ این حرف‌ها دروغ است؛ توبه کنید. خارجی‌ها باید سرور پلتفرم شان را به داخل ایران بیاورند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین