کد خبر: ۹۲۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۸
مردم ضرورت اصلاح را احساس کرده‌اند

حاجی: اصلاحات متوقف نمی‌شود

اظهارات مستدل وزیر سابق درباره شرایط امروز
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر آموزش‌ و پرورش در دولت اصلاحات گفت: «اصلاح‌طلبی تعطیل‌پذیر نیست و متوقف نمی‌شود؛ اصلاحات نیازی است که در جامعه وجود دارد و مردم ضرورت آن را احساس کرده‌اند».

مرتضی حاجی مدیرعامل بنیاد باران با بیان این که «انکار اصلاح در جریان امور مانند انکار عقل، حیات و بالندگی بوده و واقعا عجیب است که عده‌ای تصور می‌کنند می‌توانند این واقعیت مسلم را انکار یا آن را رو به زوال معرفی کنند» تصریح کرد: «اصلاح‌طلبان افرادی هستند که به جامعه، کشور، انقلاب و نظام‌شان عشق می‌ورزند و در عین حال نسبت به کسانی که در حال حاضر قدرت را در اختیار دارند، نظرات متفاوتی دارند».

او عنوان کرد: «کسانی که به وجدان اجتماعی اعتقاد دارند و آن را ملاک و معیار اداره و تصمیم‌گیری‌های کشور می‌دانند باید شرایطی را فراهم کنند که این نظرات به درستی شکل بگیرد. نمی‌توان خدمتگزار مردم بود و به دیدگاه‌ها و حرف‌های آنان توجهی نداشت. واقعیت این است که زمانی این اتفاق رخ می‌دهد که چندصدایی در جامعه شکل بگیرد و امکانات رسانه‌ای در اختیار مردم باشد تا آن‌ها بتوانند به دور از نگرانی و سانسور حرف خود را بزنند و مسئولان از آن استفاده کنند».

وزیر پیشین آموزش و پرورش هم‌چنین اظهارکرد: « در جامعه‌ 70 میلیونی وجود سلایق و نظرات متفاوت امری کاملا بدیهی و طبیعی است و این‌که هر دیدگاهی با اطمینان از درستی نظرات خود، راه حل‌های متفاوتی با دیگران را برای کمک به توسعه‌ همه‌جانبه‌ کشور ارائه دهد نیز کاملا عادی و تلاش برای آن‌که موقعیتی را به دست آورد و بتواند آن‌چه را به سود جامعه و کشور می‌داند عملیاتی کند نیز امری کاملا بدیهی و پذیرفته شده است که انکار آن غیرعقلانی محسوب می‌شود.»

حاجی افزود: «این‌که عده‌ای تصور کنند به دلیل آن‌که قدرت را در دست دارند هر حرفی بگویند عین حق و بی‌نقص است و هرچه دیگران بگویند کفر، غلط و الهام‌گرفته از بیگانگان است، غیرعقلانی،خودخواهانه و در دنیای امروز غیرقابل قبول محسوب می‌شود. بالاخره زمان می‌گذرد و روزها، ماه‌ها و سال‌ها می‌آیند و می‌روند، اما مهم این است که در مرور زمان، چه یادگار ارزنده و نام نیکی باقی می‌ماند و حاکمان چه تلاش موثری برای رشد ، توسعه، تامین رفاه و احقاق حقوق مردم صورت می‌دهند و همین نکته است که موجب می‌شود آیندگان و تاریخ درباره نوع مدیریت متفاوت نخبگان جامعه قضاوت کنند.»

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: « تحولات و تغییراتی را که در کشور حادث شده و گام‌هایی که به سمت جلو برداشته خواهد شد، نمی‌توان منکر شد و نباید برای اداره کشور به سبک هزاره قبل عمل کرد. چرا که به هرحال از هر دهه به دهه‌ آینده گذر زمان اتفاق می‌افتد و رشدی در آن رخ خواهد داد، اما مهم این‌ است که آیا این رشد و توسعه، همان است که باید محقق می‌شد و با ظرفیت بسیار بالای کشور ما هم‌خوانی دارد؟ هم‌چنین با رشد جهانی و کم‌کردن فاصله ما با جهان متناسب هست یا فاصله‌ها را زیاد می‌کند و به طور نسبی عقب می‌مانیم؟ اگر سرعت رشد باید 10 برابر آن‌چه تا کنون انجام شده، می‌بود ، به نظر من این نوعی ناسپاسی نسبت به نعمات الهی است».
مدیرعامل بنیاد باران با بیان این‌که وجود سلایق و تفکرات مختلف از موهبت‌های الهی محسوب می‌شود، توضیح داد: «خدا به انسان توانایی و عقل بخشیده و در هیچ یک از آیات قرآن کریم نیامده که همه‌ انسان‌ها عینا مانند هم خلق شده‌اند. این تفاوت‌ها موجب رشد و کمال و نعمت خداوندی است؛ از این رو نادیده گرفتن آن‌ها کفران نعمت الهی و برای جامعه خسارت‌بار است و کسانی که قدرت را در اختیار گرفته‌اند باید به این پرسش پاسخ دهند که چقدر باور دارند در داخل جامعه، از هر صنف، حزب و گروهی از جمله کارگران، معلمان، مدیران گذشته و سرمایه‌های انسانی که به هر دلیلی امروز کنار گذاشته شده‌اند، توانایی‌های بالقوه‌ای وجود دارد که می‌تواند به توسعه‌ کشور کمک کند و آن‌ها چه نگاهی به این نعمت بی‌کران دارند؟».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین