کد خبر: ۹۲۳۳۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳

ماجرای قتل همسر راوی ایرانی یک پادکست جنایی با سوژه این رمان ارتباط دارد؟

رمان «هیچ‌کدام از این‌ها حقیقت ندارد» نوشته لیزا جوئل راهی بازار کتاب شده است.
ماجرای قتل همسر راوی ایرانی یک پادکست جنایی با سوژه این رمان ارتباط دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

شاید این روز‌ها در فضای مجازی با این موضوع برخورد کرده باشید که زنی در کانادا به قتل رسیده و احتمالات بر این است که همسرش که خودکشی کرده او را به قتل رسانده باشد، اما زمانی ماجرا قتل این زن بهت‌آور می‌شود که همسر راوی پادکست جنایی بوده و جزئیات پرونده‌های قتل را برای علاقه‌مندان به این ژانر مطرح می‌کرده است. در یک همزمانی با این واقعه رمان «هیچ‌کدام از این‌ها حقیقت ندارد» در نشر آموت منتشر شده است.

البته ناشر در معرفی کتاب نوشته است: «درست است که همه می‌توانند قاتل بشوند، اما این رمان هیچ ربطی به ماجرای پادکستر جنایی که اخیرا زن جوانش را کشته، ندارد و همزمانی انتشار آن با این موضوع، کاملا اتفاقی‌ست.»

در معرفی بیشتر رمان می‌خوانیم: لیزا جوئل با یک داستان روانشناختی هیجان‌انگیز تازه درباره زنی باز می‌گردد که خود سوژه پادکستی جنایی بر اساس زندگی خودش می‌شود.

پادکستر محبوب آلیکس سامرز که چهل‌وپنجمین سالگرد تولد خود را در رستوران محله‌شان جشن می‌گیرد، با زنی معمولی به نام جوزی فیر مواجه می‌شود که از قرار او هم در همان شب دارد چهل‌وپنجمین سالگرد تولدش را جشن می‌گیرد. آن‌ها در واقع «جفتِ هم‌زمان متولدشده» هستند.

چند روز بعد، آلیکس و جوزی دوباره با هم برخورد می‌کنند، این‌بار بیرون مدرسه فرزندان آلیکس. جوزی به پادکست‌های آلیکس گوش می‌دهد و فکر می‌کند ممکن است زندگی‌اش موضوع جالبی برای پادکست او باشد. پس به آلیکس می‌گوید که در آستانه تغییرات بزرگی در زندگی‌اش است.

زندگی جوزی عجیب و پیچیده به نظر می‌رسد، و اگرچه آلیکس او را آدمی آزاردهنده احساس می‌کند، اما نمی‌تواند در برابر وسوسه ادامه ساخت پادکست مقاومت کند. آلیکس کم‌کم متوجه می‌شود که جوزی راز‌های بسیار تاریکی را پنهان کرده، و قبل از آن‌که متوجه شود، جوزی با اغوا و فریب راه خود را به زندگی آلیکس و به خانه‌اش باز کرده است.

اما به همان سرعتی که جوزی می‌آید، ناپدید می‌شود؛ درست پس از آنکه آلیکس متوجه می‌شود جوزی میراث شوم و وحشتناکی از خود به جای گذاشته است و این‌بار این خودِ آلیکس است که به موضوع پادکستی جنایی تبدیل شده است. زندگی او و خانواده‌اش در معرض تهدیدی مرگ‌بار قرار گرفته است. جوزی فیر کیست؟ و چه کرده است؟

این رمان از نگاه چند نویسنده:

«به طرزی باشکوه تاریک‌تر و پُر پیچ‌وخم‌تر از هر نوشته‌ای در این سبک» جوجو مویز

«لیزا جوئل را ستایش می‌کنم و این کتاب بهترین اوست. من شخصیت‌های غیرقابل‌اعتمادش، دنیای پُر رمز و راز آن‌ها و برخورد سرنوشت‌ساز از دو دنیای متفاوت‌شان را ستایش می‌کنم. نمی‌توانستم رهایش کنم و مجبور بودم همراه قلمش بروم. از همان اولین صفحه کاملاً تسلیم‌ات می‌کند.»

«لیزا جوئل» متولد ۱۹۶۸ در لندن، از شناخته‌شده‌ترین نویسنده‌های بریتانیایی است که تاکنون بیش از دو میلیون نسخه از کتاب‌هایش فقط در کشور‌های انگلیسی‌زبان به فروش رفته و آثارش به بیش از بیست‌وپنج زبان دیگر ترجمه شده است. مهم‌ترین اتفاق زندگی‌اش زمانی رخ داد که با یکی از دوستانش شرط کرد که اگر بتواند یک رمان بنویسد، او را برای شام در رستوران موردعلاقه‌اش مهمان کند. این آغازی بود بر نوشته شدن اولین اثرش «مهمانی رالف» که در سال ۱۹۹۹ به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال بدل شد. کتاب‌های جوئل همواره شماره‌ی یک نیویورک‌تایمز، یواِس‌اِی تودِی و وال‌استریت‌ژورنال است.

«علی شاهمرادی» متولد ۱۳۵۶ استو از او پیش از این ترجمه‌ی رمان‌های «خانه‌ای که در آن بزرگ شدیم»، «وقتی باران می‌بارد»، «کوه میان ما»، و «شکوفه‌های درخت گیلاس» در نشر آموت منتشر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین