کد خبر: ۹۲۶۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷

فارس: جمعیت تهران ۱۹ میلیون نفر است، ترور هنیه در زعفرانیه به معنای شکست اطلاعاتی تهران نیست

رژیم صهیونیستی دست به یک انتحاری در تهران زده است. مشابه این اقدام، از سوی هر دولتی در جهان رخ می‌داد، موجی از محکومیت سیاسی و تحریم اقتصادی به سمت آن سرازیر می‌شد. اما به نظر می‌رسد اسرائیل به پشتوانه آمریکا محصور در هیچ خط قرمزی نیست. بر همین اساس، بدون نگرانی از عواقب، در خارج از مرز‌های خود انتحاری می‎‌زند.
فارس: جمعیت تهران  ۱۹ میلیون نفر است، ترور هنیه در زعفرانیه به معنای شکست اطلاعاتی تهران نیست
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه نوشت: جریان رسانه‌ای معارض ایران پس از ترور شهید «اسماعیل هنیه» در «زعفرانیه» تهران، خط خبری برتری اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و شکست اطلاعاتی جمهوری اسلامی را در پیش گرفتند. 

حتی در یکی از همین موارد، پسر محمدرضا پهلوی که خود را از سرکردگان اپوزیسیون می‌داند، ترور هنیه در تهران را نشانه ضعف و بی‌کفایتی نظام قلمداد کرده است. اگر پسر پهلوی ترور «زعفرانیه» را بی‌کفایتی جمهوری اسلامی می‌داند، نظر او درباره ترور‌های دوران سلطنت پدرش از جمله ترور «قیطریه» چیست؟

ترور در تهران با قدمت بیش از نیم قرن!

رژیم پهلوی مستظهر به پشتیبانی قدرتمندترین ارتش تاریخ جهان بود. نهاد امنیتی آن «ساواک» نیز تحت آموزش مستمر نهاد‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بود. 

اما نهاد امنیتی پهلوی از حفاظت جان شاه خود نیز درمانده بود. روز ۲۱ فروردین ۱۳۴۴، یکی از افراد گارد سلطنتی در کاخ مرمر، هنگامی که محمدرضا از خودرو در مقابل سرسرای کاخ پیاده شد، شاه پهلوی را به رگبار بست. این تیراندازی، تقریباً سه ماه بعد از ترور نخست وزیر رژیم «حسنعلی منصور» بود!

نمونه دیگر، ترور دو سرهنگ ارتش آمریکا کف خیابان‌های تهران است. روز ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ ساعت ۶:۴۰ دقیقه صبح، تیم ترور مجاهدین خلق در حوالی «قیطریه» تهران، ماشین حامل دو مستشار نظامی نیروی هوایی آمریکا به نام سرهنگ «شفر» و سرهنگ «ترنر» را به رگبار گلوله بست. 

اکنون نیز همین سازمان ترویستی "فارسی‌زبان" بیش از دو دهه است به استخدام رژیم صهیونیستی درآمده و در حال ترور کف خیابان‌های تهران است. این مطلبی است که مقامات دولت اوباما در سال ۲۰۱۲ پیرامون ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان فاش کردند.

عامل میدانی ترور‌های دهه ۵۰ و ۶۰ با دهه فعلی یکی است، فقط کارفرما و مشی آن تغییر کرده است. از طرفی، دهه ۵۰ جمعیت تهران ۳ الی ۴ میلیون نفر بود و در حال حاضر، جمعیت تهران با احتساب اتباع به ۱۹ میلیون نفر می‌رسد. این عدد تقریباً دو برابر کل جمعیت صهیونیست‌هاست. یعنی عامل تروریستی در تهران، حکم سوزن را دارد در انبار کاه!

آمریکا، روسیه و انگلیس چه؟

ایران شانزدهمین کشور وسیع در جهان است. اما قلمروی رژیم صهیونیستی تنها به اندازه استان زنجان است. عملیات خرابکاری در ایران به مراتب راحت‌تر است تا در قلمروی کوچک صهیونیست‌ها که تمرکز پادگانی بالایی بر آن حاکم است.

اما اگر ترور را به معنای شکست اطلاعاتی در نظر بگیریم، این شکست بر گرده بسیاری از نهاد‌های اطلاعاتی قدرتمند جهان می‌نشیند. سه نمونه از ترور در خاک انگلیس، روسیه و آمریکا در ادامه آمده است:

۱: «سرگئی اسکریپال» جاسوس سابق روس روز چهارم مارس ۲۰۱۸ میلادی بیهوش بر روی نیمکتی در نزدیک مرکز خرید شهر سالزبری انگلیس پیدا شد. لندن این موضوع را ترور دانست و آن را به سازمان اطلاعاتی روسیه منتسب کرد. ماجرا به قدری بالا گرفت که ۲۹ متحد انگلیس، دیپلمات‌های روسیه را اخراج کردند.

آلکساندر لیتویننکو (مامور سابق KGB - سال ۲۰۰۶) و الکساندر پرپیلیچنی (سال ۲۰۱۲) از جمله افرادی هستند که انگلیس مدعی است توسط سرویس اطلاعاتی روسیه در خاک انگلیس ترور شدند.

۲: داریا دوگین ۲۰ آگوست ۲۰۲۳ در پی انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در حومه مسکو کشته شد. هدف این بمب‌گذاری «الکساندر دوگین» پدر وی بود. کسی که از او به عنوان «مغز متفکر» ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نام برده می‌شود. سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد سازمان اطلاعاتی اوکراین در پس قتل فجیع دختر «دوگین» قرار دارد.

۳: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور اسبق و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز ۱۳ جولای ۲۰۲۴ هدف ترور قرار گرفت، اما به شکلی عجیبی نجات پیدا کرد. پرونده ترور ترامپ هنوز مبهم است، اما رسانه‌های صهیونیستی تقلای بسیاری کردند تا ترور را به نهاد‌های اطلاعاتی ایران منتسب کنند.

اکنون با توجه به مصادیق فوق الذکر، سرویس اطلاعاتی انگلیس، روسیه و آمریکا را باید ضعیف یا بی‌کفایت دانست؟ آمریکا بالغ بر ۱۸ نهاد اطلاعاتی و امنیتی دارد که FBI یک مورد از آن است. 

از طرفی، ایران بیش از دو دهه است که ساحل آرامش در میان ۲ دریای خون است. کشوری در جهان با شرایط مشابه ایران وجود ندارد. پرونده‌های امنیتی متعدد منطقه‌ای نظیر افغانستان، پاکستان و جریان تکفیری در همسایگی غرب ایران وجود دارد که هرکدام بخش قابل توجهی از توان نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی را مصرف می‌کند.

ایران همزمان در همسایگی «کشور‌های درگیر تروریسم» و همسایگی «کشور‌های مروج تروریسم» قرار دارد. اما اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام همچون ۲ دژ مستحکم میان آمریکا و باقی جهان فاصله‌گذاری کرده است. 

با این وجود سطح امنیتی ایران و آمریکا از منظر شاخص جهانی تروریسم (GTI) یکسان اعلام شده است.

اسرائیل هیچ خط قرمز بین‌المللی ندارد

عملیات ترور «هنیه» در تهران در شرایطی که وی مهمان مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران بود، به معنای برتری اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیست بلکه جنونی است که از سر استیصال بدان گرفتار شده است.

هر دولت دیگری، نظیر ایران و روسیه، رفتاری مشابه رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شد و میهمان دیپلماتیک یک کشور را در خاک آن کشور ترور می‌کرد، قطعاً با محکومیت سیاسی و تحریم اقتصادی سختی مواجه می‌شد. 

اما رژیم به پشتوانه جریان صهیونیسم جهانی، تافته‌ای جدا بافته است و خود را محصور در هیچ خط قرمزی نمی‌داند. بر همین اساس، متهورانه و بدون نگرانی از عواقب، در امور بین‌المللی انتحاری می‌زند. این مهمترین مزیت رژیم صهیونیستی است که نهاد‌های اطلاعاتی و نظامی ایران از آن بی‌بهره هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین