کد خبر: ۹۲۸۲۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۲

دشواری جمع‌کردن سفره پهن‌شده پزشکیان

در مورد وزرا نیزمی بایست رهبری روی چهار وزارتخانه کشور ،دفاع ،اطلاعات و وزارت خارجه نظر مثبت داشته باشند که در ادوار گذشته نیز این چنین بوده و اگر آقای پزشکیان می خواهد در بقیه وزارتخانه ها با رهبری هماهنگ کند یک جنبه احترام دارد و خوب است که اینکار را بکند.
دشواری جمع‌کردن سفره پهن‌شده پزشکیان
آفتاب‌‌نیوز :

پزشکیان در یک شرایط ویژه‌ای رئیس جمهور مملکت شدند، به نحوی که حتی خود ایشان هم غافل شدند ودرعین حال مقام معظم رهبری هم بخوبی از رئیس جمهور شدن ایشان استقبال کردند. ما نیزازاینکه توانستیم در این مقطع جریان خالص ساز راستگرای انقباض پایه در فرهنگ، اقتصاد، روابط خارجی و ... را کنار بزنیم خوشحال هستیم. انتخاب دکتر پزشکیان موجب امیدواری مردم شد و بنظر می‌رسد‌ای کاش ایشان در چیدمان کابینه با آن چیزی که از ادبیات و گفتار ایشان برداشت می‌شد یک مقداری حساب شده‌تر کار می‌کرد.

ایشان یک سفره‌ای را پهن کردند که جمع کردن آن کار سختی است، اولا همه جریانات را متوقع کرد که به ما لیست بدهید، ولی آن چیزی که الان در حال عملی شدن است منطبق با آن جمع بندی لیست‌ها نیست، تا جایی که شنیده شده برخی از افراد کابینه قبلی در این دولت خواهند بود که این‌ها در جریان انتخابات از افراد خاصی حمایت کردند. متاسفانه الان علائم و قرائن آن چیزی که بعنوان کابینه شایستگان، نیکان و پاکدستان در ذهن ما وجود دارد را مشاهده نمی‌کنیم، ما احساس می‌کنیم یک شعار‌های خیلی خوبی داده شد، ولی اینکه به آقای ایکس و ایگرگ بگوییم لیست بدهید یعنی چه؟ این‌ها رفوزه هستند و باخته اند و الان دور دور آقای پزشکیان است که قول شایسته سالاری و استفاده از ظرفیت نخبگان و کارشناسان را داده است و مردم را امیدوار کرده است.

در این بین ظرفیت ادوار که هر کدام در حوزه خود رای قابل توجهی داشته اندنیز حتی در نظر خواهی‌ها هم به رسمیت شناخته نشده است و نگفته اند حتی یک لیست بدهید تا نظر ادوار را نیز بدانیم. این‌ها یک مقدار در بین افرادی که به صحبت‌های آقای پزشکیان امیدوار شده بودندخوشایند نبود، البته هنوز یک مقدار امید باقی است و منتظر لیست هستیم، ولی این چیز‌هایی که الان دارد به بیرون ساطر می‌شود یک مقداری با آن شعار‌ها فاصله دارد که امیدوارم آقای پزشکیان این را ترمیم کنند.

در مورد وزرا نیزمی بایست رهبری روی چهار وزارتخانه کشور، دفاع، اطلاعات و وزارت خارجه نظر مثبت داشته باشند که در ادوار گذشته نیز این چنین بوده است و اگر آقای پزشکیان می‌خواهد در بقیه وزارتخانه‌ها با رهبری هماهنگ کند یک جنبه احترام دارد و خوب است که اینکار را بکند، ولی این مطلب باید در نظر گرفته شود که بالاخره رهبری حرفه ای‌ترین رفتار را خواهد کرد و اقدامی نخواهد کرد که استقلال مجلس بعنوان یک قوه را نادیده بگیرند.

چرا که مجلس یک قوه مستقلی در کنار قوه مجریه است وباید در خصوص وزرا اظهار نظر کند که اظهار نظر نمایندگان در خصوص افرادی که معرفی شده اند ملاک نظر است، حضرت آقا هم اگر اظهار نظری بکنند بیشتر جنبه ارشادی خواهد داشت.

در حال حاضر علادم نشان دهنده این است که مجلس دولت را همراهی خواهد کرد، مجلس ضمن اینکه نقاط اصلی و اساسی و دریافت‌های حرفه‌ای خود را باید روی آدم‌ها مطرح کند در کلیت هم می‌بایست به سمت تقویت قوه مجریه حرکت کند.

اگرهم دوسه نفر موافق انتخاب وزیری نباشند این درجهت تضعیف قوه مجریه نیست بلکه در این جهت است که آدم‌های قوی تری بیایند و این به نفع قوه مجریه است که در گام اول مجلس برخورد حرفه‌ای تری را بکند و با آدم‌هایی که شاید کاستی‌هایی در انتخاب آن‌ها بوده را اصلاح کند و اینگونه نباشد که بروند و یکسال بعد مشخص شود که این آدم ناکارآمد است و یک سال بعد بخواهند وی را تغییر دهند که اینکار برای ما خیلی هزینه بر خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین