کد خبر: ۹۲۸۸۱۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰

داستان کشاورزی که با شاخه‌های درخت قهرمان المپیک شد!

این روزها مهم‌ترین چهره کشور پاکستان، ارشد ندیم است؛ ورزشکاری که با کسب مدال طلا در رشته پرتاب نیزه این کشور را به مدال طلای المپیک رساند. نکته جالب در مورد ندیم، داستان زندگی اوست.
داستان کشاورزی که با شاخه‌های درخت قهرمان المپیک شد!
آفتاب‌‌نیوز :

ندیم، کشاورز ۲۷ساله متاهل و دارای دو فرزند است، رویای المپیک را دریک خانواده فقیر که هشت فرزند داشتند، آغاز کرد؛ آن هم در شرایطی که حتی در منابع آب و برق نیز کمبود داشت. برادرش می‌گوید: «ندیم ابتدا با استفاده از شاخه‌های درخت نیزه‌های دست‌سازمی‌ساخت و روی آن‌ها نوک‌های آهنی نصب می‌کرد. وضعیت ندیم زمانی بهبود یافت که اوبه شرکت برق محلی پیوست که امکانات ورزشی خاص خود را داشت.» مادرش، ریاضی پروین، درباره شرایط او به رویترز گفته است: «او تا ماه‌ها قبل از بازی‌های المپیک پاریس با نیزه‌های غیراستاندارد تمرین می‌کرد و چند ماه قبل از المپیک بود که دولت پاکستان با درخواست او برای بهبود وضعیت موافقت کرد و سه نیزه مطابق استاندارد‌های بین‌المللی به او داد.»

ندیم در شرایطی مدال طلای پرتاب نیزه را کسب کرد که پاکستان بیشترین بودجه ورزشی خود را به ورزش‌های تیمی مانند کریکت و هاکی اختصاص می‌دهد. ندیم پیش از این در یک مصاحبه گفته بود که تمرین ورزشی غیر از کریکت در پاکستان دشوار است، چراکه منابع و امکانات کافی برای تمرین این ورزش وجود ندارد. ندیم پس از کسب مدال طلا در توییتر خود نوشت: «این مدال هدیه‌ای از طرف من به کل کشور به مناسبت روز استقلال (مصادف با ۱۴ آگوست) است.» لازم به ذکر است که پس از قهرمانی ندیم، مریم نواز، وزیر ارشد ایالت پنجاب، جایی که ندیم اهل آن است، از تخصیص ۱۰۰‌میلیون روپیه (حدود ۳۶۰ هزار دلار) به‌عنوان پاداش مالی به این ورزشکار خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین