کد خبر: ۹۲۸۹۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۰

ابراز نگرانی دبیرکل موتلفه از حضور جریان سبز در 13 آبان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به گزارش ریچارد گلدستون در کمیته حقوق بشر سازمان ملل گفت: «گزارش گلدستون تصویر بخشی و زاویه‌ای از چهره واقعی رژیم صهیونیستی است».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، محمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی افزود: «آیا دیگر تردیدی مانده است که رهبران رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکاران جنگی مستند به گزارش گلدستون باید محاکمه شوند؟ این یک مطالبه جهانی باید باشد».

وی با اشاره به سرویس‌های موساد در سیستان و بلوچستان اظهار كرد: «ما عملیات تروریستی در سیستان و بلوچستان را در اصل کار سرویس‌های موساد و سیا باید بدانیم».

وی افزود: «دشمنان وحدت شیعه و سنی چون در جنگ فرهنگی نتیجه نگرفتنه‌اند دست به سلاح شدند و به ترور روی آورده‌اند در این ترور هم شیعه و هم سنی هدف بوده‌اند».

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به شهادت سردار شوشتری و جمعی از فرماندهان سپاه تصریح کرد: «سردار شوشتری و دیگر سرداران سپاه که در مسیر وحدت شیعه و سنی خدمات بزرگی در این استان داشتند سال‌هاست در آرزوی شهادت و لقاءالله بودند، ما شهادت آن‌ها را به محضر امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران تبریک و تسلیت می‌گوییم اما دشمنان اسلام و انقلاب باید این آرزو را به گور ببرند که بتوانند در منطقه بین برادران اهل سنت و شیعه اختلاف ایجاد و منطقه را ناامن کنند».

وی خطاب به دولت پاکستان گفت: «ما انتظار داریم دولت پاکستان تروریست‌ها را برای مجازات به ملت و دولت ایران تحویل دهد».

وی با اشاره به شهادت چندی پیش برخی علمای اهل سنت در کردستان اظهار كرد: «با رویکرد جدید دشمنان نظام، خون شیعه و سنی حیات جدیدی به اقتدار ملی و انسجام اسلامی خواهد دمید و قطعاً آمریکا، رژیم صهیونیستی وانگلیس مکار نتیجه‌ای از این شرارت‌ها نخواهند گرفت و تروریست‌ها قطعاً تاوان سنگینی خواهند پرداخت».

حبیبی به آن‌چه "تحرک جدید موسوی، کروبی و خاتمی" خواند، اشاره کرد و گفت: «تکرار اتهامات بی‌اساس و دروغ‌های رسوا و نخ‌نما علیه مردم و نظام فایده‌ای ندارد. کسانی که در انتخابات دهمین دور ریاست جمهوری با اقبالی که خیال می‌کردند روبه‌رو نشدند باید رای ملت را که میزان است به رسمیت بشناسند و دست از همگرایی با دشمنان نظام و مردم بردارند».

وی با اشاره به روز 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی نیز اظهار كرد: «جریان موسوم به سبز در روز قدس با هماهنگی با اسرائیل رسوایی به بار آوردند و حساب خود را از انقلاب، امام(ره) و امت جدا کردند. حالا می‌خواهند در روز 13 آبان همگرایی با آمریکا را پیشه کنند و فاصله خود را با مردم و نظام بیشتر کنند. ما نصیحت می‌کنیم از همراهی با مردم و نظام چه ضرری دیدید که می‌خواهید با دشمنان مردم، امام(ره) و نظام همراهی کنید. مردم این نوع تحرکات را زیر نظر دارند و مثل 22 خرداد در انتخابات بعدی رای خود را در این‌باره خواهند داد».

وی در پاسخ به سوالی در مورد سیر تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در مجلس گفت: «دغدغه و نگرانی‌های برخی در مورد لایحه نباید به اندازه‌ای باشد که در مورد اجرای اصل لایحه تردید آفرین باشد».

دبیركل حزب موتلفه اسلامی افزود: «پیشنهاد ما این است که اولاً سازوکار تعریف شده‌ای با تعیین یک سازمان مشخص اجرائی برای اجرای مصوبات مجلس در مورد هدفمند کردن یارانه‌ها پیش‌بینی شود و ثانیاً در مجموعه مصوبات ضرورت باز بودن دست دولت در طول اجرای لایحه در حدی که قدرت انعطاف لازم را داشته باشد ملحوظ گردد. در این رابطه اگر سخت‌گیری‌ها در حدی رشد یابد که قدرت تحرک و انعطاف را از دولت بگیرد به اصل اجرای لایحه لطمه وارد خواهد شد».

وی ادامه داد: «آثار وتبعات لایحه توسط کارشناسان دولت و مجلس با دقت‌های کارشناسی لحاظ شده و خواهد شد. بی‌تردید منابع عظیمی آزاد خواهد شد که دولت و مجلس به عنوان پیش‌بینی درآمد در بودجه سالانه 5 سال آینده می‌توانند روی آن حساب باز کنند».

وی با اشاره به اهمیت بودجه سال آینده تصریح کرد: «آن‌چه اکنون در مجلس تصویب می‌شود ماهیت «برنامه»ای دارد که باید در برنامه پنج‌ساله پنجم گنجانده شود. امسال ما سال آخر برنامه پنج‌ساله چهارم را داریم و بودجه سال آینده باید بر اساس برنامه پنج‌ساله پنجم تنظیم شود».

حبیبی افزود: «دولت و مجلس باید دقیقاً معلوم کنند در پیش‌بینی درآمدها چه منابعی آزاد و در برآورد هزینه‌ها چه می‌خواهند بکنند. اگر تقویم درستی از اعداد و ارقام را نداشته باشیم اشتباهات سه دهه گذشته در بودجه‌ریزی و بودجه‌بندی را تکرار خواهیم کرد».

وی در پایان در مورد اظهارات بان کی مون درباره مداخله در امور داخلی ایران اظهار كرد: «اروپا و آمریکا در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در امور داخلی ایران دخالت کردند. این دخالت منجر به اغتشاشاتی شد که حقوق مردم را ضایع کرد؛ بان کی مون باید این دخالت‌ها را بر اساس منشور سازمان ملل محکوم کند نه این‌که همصدا با واشنگتن و لندن بر این مداخلات صحه بگذارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین