کد خبر: ۹۳۵۴۱۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
در پی وضع برخی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران

روسای نمایندگی‌های انگلیس، فرانسه، هلند و آلمان در تهران به وزارت‌خارجه احضار شدند

روسای نمایندگی‌های انگلیس، فرانسه، هلند و آلمان در پی بیانیه نامتعارف و اظهارات غیرسازنده طرف‌های اروپایی به وزارت امورخارجه احضار شدند.
روسای نمایندگی‌های انگلیس، فرانسه، هلند و آلمان در تهران به وزارت‌خارجه احضار شدند
آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال تداوم اظهارات غیرسازنده برخی طرف‌های اروپایی متعاقب بیانیه نامتعارف وزرای امور خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان همسو با آمریکا به بهانه ادعای دخالت در مناقشه اوکراین و وضع برخی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، روسای نمایندگی‌های انگلیس، فرانسه، هلند و آلمان در تهران از سوی مدیرکل غرب اروپا امروز (پنج شنبه) جداگانه به وزارت امور خارجه احضار شدند.

مدیرکل غرب اروپا در دیدار بار روسای نمایندگی این کشور‌ها ضمن محکومیت شدید فضاسازی، بیانات و اقدامات مخرب اخیر برخی طرف‌های غربی اظهار داشت: اصرار بر اتخاذ اینگونه مواضع و اقدامات در راستای تداوم سیاست خصمانه غرب علیه مردم ایران ارزیابی شده که البته با پاسخ مناسب جمهوری اسلامی ایران روبرو خواهد شد.

مجید نیلی احمدآبادی با تاکید مجدد بر موضع شفاف و اعلام شده کشورمان در قبال مناقشه اوکراین افزود: همانگونه که قبلا مورد تاکید قرار گرفت، هرگونه ادعایی مبنی بر فروش موشک‌های بالستیک به روسیه از سوی جمهوری اسلامی ایران کاملاً بی‌اساس و کذب است.

وی تصریح کرد: آمریکا و تعدادی از متحدین اروپایی در حالی از امنیت و صلح یاد می‌کنند که خود با فروش سلاح‌های مرگبار از جمله به رژیم صهیونیستی، منبع تولید تنش و تشدید بحران در جهان هستند و طبیعی است که باتوجه به پیامد‌های آن، باید پاسخگوی سیاست‌های غلط خود باشند.

طرف‌های اروپایی در این نشست تصریح کردند که مراتب را به پایتخت‌های خود منعکس خواهند کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا سه شنبه گذشته (۲۰ شهریور) ۲۰ فرد، نهاد و کشتی شامل ۱۰ فرد، ۶ نهاد و ۴ کشتی در ایران و روسیه را به بهانه ادعای ارسال موشک از سوی تهران به مسکو برای بکارگیری در جنگ علیه اوکراین تحریم کرد.

در مهم‌ترین بند تحریم‌های جدید، وزارت خزانه داری آمریکا به طور همزمان سه نهاد از جمله ایران ایر را تحریم می‌کند و پنج کشتی درگیر در ارسال سیستم‌های تسلیحاتی ایران به روسیه را به عنوان اموال مسدود شده معرفی می‌کند.

در کنار اقدام اخیر آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه نیز در بیانیه‌ای غیر سازنده و نامتعارف ضمن اتهام آفرینی علیه کشورمان با بهانه واهی ارسال موشک از سوی ایران به روسیه برای بکارگیری در جنگ اوکراین به لغو قرارداد‌های دوجانبه ارائه خدمات هوایی با جمهوری اسلامی ایران و تحریم ایران‌ایر به بهانه ادعای دخالت در مناقشه اوکراین اشاره کردند.

دور جدید تحریم‌های غرب که در سایه حمایت تمام و کمال غرب از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در بیش از ۱۱ ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد، با هدف تغییر جهت و اولویت اذهان عمومی در جهان از جنگ ظالمانه در غزه به سمت موضوع اوکراین طراحی و به اجرا در آمده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین