کد خبر: ۹۳۶۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

مشاوران ازدواجی که برای وصل کردن آمدند

15 درصد طلاق یک علت ساده دارد لجبازی زوج‌ها و این آمار نشان می‌دهد چگونه می‌توان با مشاوره خوب نه تنها برخی از مسایل شاید بسیار ساده و معمولی مانند لجبازی را حل کرد حتی مسایل جدی‌تر را نیز می‌توان با صبوری راه به جای خوبی برد.
مشاوران ازدواجی که برای وصل کردن آمدند
آفتاب‌‌نیوز :

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران به تازگی اعلام کرد: «بسیاری از اختلافات خانوادگی که منجر به طلاق می‌شود ناشی از هیجانات زودگذر و یا لج بازی‌ها است و تحقیقات نشان می‌دهد که در حداقل ۱۵ درصد این اختلافات، ارائه خدمات مشاوره مطلوب می‌تواند از بروز طلاق پیشگیری کند.»

اگر به آسیب طلاق به خصوص برای فرزندان نگاه کنید این جمله که ارائه خدمات مشاوره مطلوب می‌تواند از بروز طلاق پیشگیری کند معنی بسیاری می‌تواند داشته باشد. طلاق به صورت توامان برای مرد و زن آسیب های فروان دارد. آسیب‌های که مردان می‌بینند شامل: احساسات غم و اندوه از جمله احساس تنهایی و دوری از جمع، احساس گناه و..،ترس از جذاب نبودن پس از طلاق،کاهش اعتماد به نفس در مردان،کاهش عزت نفس،عدم توانایی ارتباط موثر با بانوان پس از طلاق و جدایی،کاهش انگیزه در مردان، افکار خودکشی و گاها اقدام به آن،کاهش میزان درآمد به سبب فکر و خیال و ناراحتی و..،بروز مشکلات و ناراحتی های جنسی مثل عدم تامین نیاز جنسی به مانند قبل،مشکل در مدیریت جنبه‌ها و ابعاد مختلف زندگی، وجه اجتماعی مرد پس از طلاق متفاوت با قبل می‌گردد، ترس از قضاوت های اطرافیان،عدم دریافت توجه و محبت از اطرافیان به مانند قبل از دیگر مشکلات مردان است. اما این آسیب در میان زنان نیز وجود دارد. آسیب‌های از جمله احساس تنهایی، انزوا، گوشه‌گیری، پشیمانی، اضطراب، افسردگی، شکایت‌های جسمی متعدد، حساست و زودرنجی در روابط متقابل، سوءظن و افکار بدگمانه نسبت به دیگران، یاس، درماندگی، ناامیدی، سرزنش خود، احساس از دست دادن عمر، خشم، احساس منفی از مطلقه بودن، بدبینی، خودکش فرزندان، مزاحمت دیگران در محیط کار و جامعه  اشاره کرد.

اما طلاق ریشه در عوامل گوناگون مانند عدم تفاهم، عدم سازگاری زوجین، مسائل مالی،تفاوت سنی زیاد،خیانت،اعتیاد،عدم معاشرت کافی،درگیری های مداوم،خیانت و روابط فرازناشویی، لجبازی و... عوامل گوناگون دانست. اما شاید ندانید بسیاری از مشکلات با مشاوران کاربلد و متعهد قابل حل است. 

نقش مشاوره در تداوم  ازدواج

به همین دلیل می‌توان گفت مشاوره ازدواج چه اندازه می‌تواند اهمیت داشته باشد؟ البته نباید فراموش کرد مشاوره نیز مانند چاقو دو لبه دارد و برخی از روانشناسان و مشاوران با کمترین اختلافی رای به طلاق می‌دهند که می‌تواند اینگونه نباشد. اما نباید از این نکته غافل شد که مشاوره ازدواج مزایای زیادی را به شما ارائه می‌دهد. این می‌تواند به شما در شناسایی و روشن‌سازی احساسات کمک کند. بسیاری از زوجین در بحران حتی نمی‌دانند مشکلات ازدواج واقعی آن‌ها چیست.

به عنوان مثال شوهر دارای مشکل عصبانیت ممکن است با اعتیاد یا شرمساری دست و پنجه نرم کنند. همسری که دارای مشکلات کنترل نیز ممکن است با وابستگی کد یا ناامنی سر و کار داشته باشد. یک درمانگر خوب می‌تواند تنها به عنوان یک زن و شوهر که به عنوان یک دوست نیز به شما کمک کند.

حال پرسش اینجاست درمان خوب چه تاثیری بر رابطه زوج دارد؟ درمان می‌تواند به زوج در تعیین دقیق بلوک‌های ارتباطی کمک کنند موضوعات اصلی در روابط همچنین می‌تواند در طول درمان تعریف شود هنگامی که درمانگر به شما کمک می‌کند دقیقا بفهمید که در کجا مبارزه می‌کنید می توانید در مورد راه حل ها تصمیم بگیرید. همچنین مهارت‌های مذاکره و ارتباط شما افزایش می‌یابد.

راه حل‌های مختلف برای ازدواج 

بیشتر اوقات راه‌حل شامل افزایش مهارت های ارتباطی و صحبت کردن با یکدیگر است که از شما به عنوان یک ارتباط برقرار کننده بهتر و شریک بهتر می‌سازد. هر زوجی هر از گاهی اختلاف نظر دارند اما با مهارت‌های جدید خود برای مذاکره با هم قادر خواهید بود وقتی در خانه هستید همه چیز را برطرف کنید و هیچ کس دیگری برای کمک به کاهش مشکلات در رابطه شما دخالت ندارد.

درمان می‌تواند صمیمیت و ارتباط را به رابطه شما بازگرداند. جنگ کمتر و برقراری ارتباط بهتر به طور طبیعی منجر به صمیمیت و افزایش ارتباط می‌شود. این یکی از اهداف کلیدی درمان است و اغلب از مزایای مشاوره زوجین است. نکته‌ای که باید بدانید این است که بیشتر افراد ممکن است  یک اعتماد به نفس قوی داشته باشند و فکر می‌کنند که دیگر  مشاوره ازدواج به کمک آن‌ها نمی‌آید بنابراین شما به عنوان یک زوج باید سعی کنند یکدیگر را قانع کنید تا برای حل مشکلات ازدواج به پیش مشاور بروید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین