کد خبر: ۹۴۸۹۱
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۴
در جمع مدیران و مسئولان نیروهای مسلح مطرح شد

سردار جزایری: همکاران رسانه‌های بیگانه جاسوسند

جمهوری اسلامی ایران باید رویكرد جدیدی نسبت به این‌گونه رسانه‌ها اتخاذ كند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار جزایری در اظهاراتی که چندان حقوقی به نظر نمی‌رسد همکاری با رسانه‌های بیگانه را جاسوسی خوانده است. حال آن که جاسوسی تعریف حقوقی مشخص دیگری دارد. ضمن این که تعریف دقیق «رسانه‌های تروریستی بیگانه» روشن چیست. در هر صورت چنین اظهاراتی آن هم در زمانی که بسیاری فعالان مطبوعاتی در بازداشت هستند و به زودی محاکمه خواهند شد، مایه نگرانی است.
 
معاون فرهنگی ستادكل نیروهای مسلح گفت: بدون تردید اشخاصی كه به هر نحو در خدمت رسانه‌های تروریستی بیگانه هستند، مشغول به كار جاسوسی هستند و باید به اشد مجازات با آن‌ها برخورد شود. 

در عین حال دو اقدام موازی نیز در همین زمینه باید صورت گیرد كه یكی وضع قوانین و مقررات شفاف در امر جاسوسی‌های نوین است و دیگری آگاه‌سازی افكار عمومی كه به خصوص با شناخت هرچه بیشتر مردم در مورد مقاصد شیطانی رسانه‌های بیگانه، قطعاً ریزش قابل ملاحظه‌ای در همكاران داخلی این رسانه‌ها به وجود خواهد آمد.

سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری در جمع مدیران و مسوولین خبری نیروهای مسلح اظهار كرد: اقدامات خصمانه و تروریستی رسانه‌های انگلیسی، آمریكایی و صهیونیستی و اعلام صریح مجلس نمایندگان دولت انگلیس در حمایت از شبكه‌هایی امثال بی‌بی‌سی، كمترین جای تردید باقی نمی‌گذارد كه جمهوری اسلامی ایران باید رویكرد جدیدی نسبت به این‌گونه رسانه‌ها اتخاذ كند.

وی با اشاره به عملكرد دستگاه‌های رسانه‌ای همچون، بنگاه‌های دروغ‌پراكنی بی‌بی‌سی دولت انگلیس VOA سازمان سیای آمریكا و تعدادی از رسانه‌های دیجیتال در جریان اغتشاشات و فتنه‌ اخیر گفت: اقدامات این رسانه‌ها كه به مثابه اتاق عملیات و فرماندهی كودتای نرم عمل می‌كردند، به خوبی گویای آن است كه با ذهنیتی منسجم و شكل‌یافته و در برخورد با رژیم‌های بالادستی این رسانه‌ها ‌باید همه لوازم دفاعی را به خدمت گرفت، به طوری كه حكومت‌های حامی نتوانند از مصونیت برخوردار باشند.

وی تصریح كرد: از جمله اقداماتی كه ضرورت آن نیاز به اثبات ندارد، وضع قوانین و مقررات جدید مبتنی بر شرایط روز كشورمان است كه طی آن هرگونه ارتباط و خدمت‌رسانی به این رسانه‌ها، به عنوان جرم قطعی تلقی و با مجرم یا مجرمین برخورد قاطع و شدید صورت گیرد.

وی ادامه داد: ضمن آن‌كه مجازات جاسوسی برای خدمات‌چی‌های این رسانه‌ها باید در داخل كشور وضع گردد، توسط دستگاه دیپلماسی كشور نیز باید رویكردی متناسب با شرایط فتنه و جنگ نرم در مورد رژیم‌های كه دشمن می‌باشند، در دستور كار قرار گیرد. مع‌الاسف ما در هر دو زمینه از پویایی لازم برخوردار نیستیم و به همین دلیل جامعه ما و امت حزب‌الله از نهادهای ذی‌ربط و مجلس شورای اسلامی انتظار دارد با درك درستی كه از جریان جنگ نرم دارد، اقدامات متناسب با توطئه‌ها را نیز سامان بهتری بدهند، كه از آن جمله تصویب قوانینی است كه راه را بر هرگونه تردید نسبت به برخورد قاطعانه با عناصر فتنه سد نماید.

وی در بخش دیگر سخنانش گفت: بررسی اسناد گویای آن است كه برخوردهای تساهلی و تسامحی افراطی در خصوص مسائل فرهنگی در شرایط جنگ نرم خود یك آفت بزرگ محسوب می‌شود و چنانچه جلوی رویه‌های روشنفكر مآبانه گرفته نشود خسارات بیشتری بر ما وارد می‌شود.

وی در بیان مصادیق تساهل و تسامح اظهار كرد: نشر اكاذیب در رسانه‌های بیگانه كه حتی با ذكر نام اشخاص و شغل آن‌ها صورت می‌گیرد،‌جشنواره‌ها و نشست‌ها و همایش‌های به اصطلاح فرهنگی و هنری كه امكانات بیت‌المال را خرج عده‌ای مساله‌دار می‌كنند، بعضی بازارهای بی‌ در و پیكر نشر، حضور عناصر فاقد صلاحیت در برخی مصادر آموزشی و سایر موارد خود شاهنامه‌ای پر از مرثیه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۱
0
0
وقتی آدم برای دفاع از نظر و عقیده خود دچار ضعف میشود و منطق لازم برای اغناء دیگران ندارد مجبور به چرندیات میشود. بدون شک این آدم های ضعیف ربطی به رسول الله(ص) و امیرالمؤمنین(س) ندارند و فقط مزاحم ملت ایران هستند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین